Koska kävit juoksulenkillä viimeksi?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
He ketkä kertovat juoksevansa, niin läskikasat alapeukuttaa. Toisessa tän päivän ketjussa samat valaat yläpeukuttaa kilpaa mieleen jääneitä kakkuja :)
No enpä tiedä, itselle juokseminen ei ole se juttu, sillä 13 vuotias koirammekaan ei enää pysty juoksemaan ja koska kävelen työaikana helposti 15 000 askelta, niin ei se juokseminen oikein tunnu tärkeältä. Eikä minulla ole kiire suorittaa mitään.
Niin me ihmiset olemme erilaisia.
Naapurissa on nainen, joka käy Ironman -kilpailuissa ja hänen tahtonsa on jotenkin ihan sairasta jo. Elämä on vain sitä ja kaikki asiat pyörivät lajin ympärillä. Tottakai rouva on kevyempi kuin minä, mutta ei hän ole mitenkään iloinen ihminen, vaan tiukka täti, jonka energia ei riitä tekemään enää esimerkiksi pihatöitä. Olen mielummin minä kuin hän.
Alkuviikolla. Ehkä tänään taas jos ehdin muilta hommilta. Tykkään juosta mutta nivelet on alkaneet kiukutella pidemmistä lenkeistä, joten 3-6 km kerrallaan saa riittää, pidemmät kävellen
Vierailija kirjoitti:
Viime perjantaina. Juoksen yleensä 3-5x viikossa, mutta nyt on kipulääkitys kolmiolääkkeillä. Saan niistä aika paljon sivuvaikutuksia enkä uskalla juosta, jos olen ns. aineissa. Ei ole hyväksi sydämelle. Yritän olla ilman lääkettä muutaman päivän viikossa, että voisin myös juosta.
Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 vuotta siitä taitaa olla. Pyöräilen kyllä lujaa, joka on kunnolle yhtä hyvä, mutta jaloille paaaljon hellempi.
Itsekin pyöräilen paljon, mutta esim. keuhkojen hapenottokyky laskee, jos en juokse. Minulla keuhkot tarvitsee nimenomaan juoksua enkä voisi omassa tapauksessa sanoa, että pyöräily on yhtä hyvä kunnolle.
45 min juoksulenkki vastaa 1.30 tunnin pyöräilyä joten juoksua ei tarvii ajallisesti niin paljon saman vaikutuksen saamiseksi.tosin hyväksi juoksijaksi ei tulla pyöräilemällä eikä pyöräilemällä juoksijaksi niin erillaiset lajit kyseessä.
Onhan se liikunta hyvästä, mutta vähän kyllä huvittaa himojuoksentelijat ja pyöräilijät niissä tiukoissa trikoissaan olevinaan kuin mitkäkin urheilijat, miespuoliset siis. Huvittavuus sikseen, joskus myös aiheuttavat ihan oikeita vaaratilanteita, himopyöräilijät varsinkin jotka poukkoilevat maantiellä miten sattuu keskellä tietä ja luulevat olevansa jotain etuoikeutettuja teiden kuninkaita siellä. Ja meneppäs painaa tööttiä niin johan on keskisormet herkässä. Anteeksi vaan ihmettelyni, mutta miten nuo himourheilijat on aina jotenkin vähän vajaan tuntuisia pääkopastaan? Eikö ole muuta elämää? Mulla oli kerran töissä yksi. Eräskin aamu soitin hänelle (jälleen kerran) että missä olet, kun piti olla työmaalla puoli tuntia sitten ja hommat seisoo täällä. Tämä sankari sanoi ihan pokalla, että ei hän aamulenkkiään jätä väliin töiden takia. Ja tämä on ihan tositarina. Huhhuh. Ei kauaa töissä ollutkaan, kun tuli kenkää. Yritettiin olla joustavia ja annettiin mahdollisuuksia ja yritettiin puhua, mutta kun ei niin ei. Omalla esimies-urallani tämä on ollut räikein tapaus siitä, kun himourheilu menee jopa töiden edelle. Meneeköhän se perheenkin edelle?
Noin 20 vuotta sitten. En osaa juosta. Kun olin jonkun juoksukoulun avulla koko kesän harjoitellut, niin jaksoin yhteen menoon juosta noin 4 km ja vihasin jokaista askelta. Lakkasin yrittämästä.
Kävelyillä käyn päivittäin, vauhti 3,8-4,2 km/h. Joskus teen lenkin myös ilman koiraa, silloin vauhti 5 km/h.
Kävelen, vaellan, maastopyöräilen, melon ja uin, teen myös piha- ja puutarhatöitä paljon, en juokse.
Viimeksi 6 vuotta sitten. Polvi leikattiin ja siihen jäi minun juoksuni :/ sapettaa kun oli rakas harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se liikunta hyvästä, mutta vähän kyllä huvittaa himojuoksentelijat ja pyöräilijät niissä tiukoissa trikoissaan olevinaan kuin mitkäkin urheilijat, miespuoliset siis. Huvittavuus sikseen, joskus myös aiheuttavat ihan oikeita vaaratilanteita, himopyöräilijät varsinkin jotka poukkoilevat maantiellä miten sattuu keskellä tietä ja luulevat olevansa jotain etuoikeutettuja teiden kuninkaita siellä. Ja meneppäs painaa tööttiä niin johan on keskisormet herkässä. Anteeksi vaan ihmettelyni, mutta miten nuo himourheilijat on aina jotenkin vähän vajaan tuntuisia pääkopastaan? Eikö ole muuta elämää? Mulla oli kerran töissä yksi. Eräskin aamu soitin hänelle (jälleen kerran) että missä olet, kun piti olla työmaalla puoli tuntia sitten ja hommat seisoo täällä. Tämä sankari sanoi ihan pokalla, että ei hän aamulenkkiään jätä väliin töiden takia. Ja tämä on ihan tositarina. Huhhuh. Ei kauaa töissä ollutkaan, kun tuli kenkää. Yritettiin olla joustavia ja annettiin mahdollisuuksia ja yritettiin puhua, mutta kun ei niin ei. Omalla esimies-urallani tämä on ollut räikein tapaus siitä, kun himourheilu menee jopa töiden edelle. Meneeköhän se perheenkin edelle?
Himourheilijat ovat oma lajinsa ja minäkään en jaksa heitä ollenkaan. He ovat usein jotenkin sellaisia oman elämänsä Forrest Gump -tyyppejä, joilla on vain se yksi juttu kerrallaan mielessä ja muuta elämää ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna, 16 kilometrin easy run.
Puhu suomea, säälittävää
Luultavasti puhuukin. Sinä et osaa edes laittaa pistettä lauseen loppuun.
Tänään aamulla, ihana sää olla ulkona!
Nyt aamulla. Parasta kesälomassa on pitkät aamulenkit!
Vierailija kirjoitti:
Nyt aamulla. Parasta kesälomassa on pitkät aamulenkit!
No laita nyt vielä kolmas ja neljäskin samanlainen viesti!
Koska kävit viimeksi oopperassa? Entä taidenäyttelyssä? Tai edes kirjastossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi. Vielä ei mene koko lenkki hölkkää, mutta tuollaisia 5-10 minuutin jaksoja pystyy.
Ihmeen sairaita ihmisiä täällä ja varmaan kaikki ylipainoisia läskejä. Ei ihmekään että on sairaita.
Laihduta hyvä ihminen. Jaksat juosta sitten pidempiä pätkiä. Huom, juosta, ei hölkätä. Kuka tahansa pystyy hölkkäämään.
Nykyisellään menee jo paremmin kun on 15 kiloa kevyempi. Joskus aikaisemmin olin reippaasti ylipainoinen vaikka liikuin tuolloinkin paljon. Tajusin vasta kunnon kalorilaskureilla, että mikä ruokavaliossa oli pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Tai koska olet viimeksi pessyt uunin? Entä saunan? Tai edes vessanpöntön...?
Itsekin pyöräilen paljon, mutta esim. keuhkojen hapenottokyky laskee, jos en juokse. Minulla keuhkot tarvitsee nimenomaan juoksua enkä voisi omassa tapauksessa sanoa, että pyöräily on yhtä hyvä kunnolle.