Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te, lastenhoitajat/LTO:t ym. toivotte joulumuistamisiksi?

Vierailija
07.12.2006 |

Kun täällä usein pähkäillään, mitä voi ja kuuluu ja ei kuulu viedä esim. joulumuistamisiksi päiväkotiin/perhepäivähoitajalle, ja usein vielä haukutaan joulun jälkeen kaikki " Tiimarikrääsä" , niin kertokaapa nyt sitten itse mistä pitäisitte? Esim. meillä lapsi ryhmäperhepäivähoidossa, jossa neljä vakituista hoitajaa ja pari sijaista tarvittaessa. Vienkö jotain yhteistä tyyliin joulukukkia, leivonnaisia tms. vai kaikille jotain omaa, mitä? Vai olisiko kiva jotain kaikille yhteistä, esim. joku peli lasten käyttöön (joka sinänsä voisi siis epäsuorasti helpottaa hoitajien työtä)? Onko karkit, suklaat, leivonnaiset kiellettyjä (kun kaikki kuitenkin aina laihduttaa ja suklaata tulee muutenkin liikaa...), ja joku enkelikynttilä tai muovipossu varmasti taas turhaa krääsää. Kaksivuotias ei nyt paljon vielä itse askartele, ei siis kannata " itsetehtyyn" kovin paljon keskittyä. Ja roskiinhan nuo savimöykyt ja hilekortit tuntuvat heti päätyvän (ainakin täällä esillä olleiden mielipiteiden mukaan). Kohtuullisesti rahaa saa mennä mutta mitään kymmeniä euroja/hoitaja en aio maksaa, menee jo lahjonnan puolelle. Kyllä lapseni pitää kunnon hoitoa saada, vaikka ei Venäjän tyyliin hoitajia ruvetakaan lahjomaan. Kylpylälahjakortit saa siis unohtaa.

Eli vinkkejä saa antaa, varmaan moni muukin tätä pohtii!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanallinen kiitos on mukavin, sitten tulee kaikki " katoava" , eli kahvi, suklaa, leivonnaiset yms. Sain itse viime vuonna Iittalan kynttilänjalkoja, kaikki erilaisia, mutta värimaailmaltaan kävivät yksiin ja minun makuuni. Työkaverini kauhisteli omia samanlaisia lahjojaan ja harmitteli, kun vanhemmat olivat laittaneet " rahaa hukkaan" . Jos tunnette hoitajat/opettajat hyvin, ei viinipullokaan ole huono vaihtoehto. Kahvi ja tee ovat helppo valinta (itse me omat taukojuomamme maksamme), mutta maustettujen kahvien ystävät tuntuvat olevan harvassa.

Mutta ihan todella sydämestäni totta tarkoitan, kun sanon, että ääneen sanottu kiitos lämmittää eniten!

Vierailija
2/4 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilahtuisi ihan vaikkapa viinipullosta tai siitä makeastakin-varsinkin jos jotain muuta,kuin tusinasuklaata(=pandan tai fazerin konvehteja,joita myydään isoissa pakkauksissa). Yksinkertainen kynttilä+servetitkin ovat tervetullutta,käyttöön menevää tavaraa.

Älkää ihmiset ottako ressiä opejen ja hoitajien lahjoista,ei me niitä sillä silmällä katella,että kuka toi mitä toi vai toiko ollenkaan:ihan vilpittömästi vain ilahdutaan muistamisesta...mutta pakosta ei ketään tarvitse muistaa lahjoin,korttikin piisaa(vallankin jos siihen jaksaa väsätä muutakin,kuin ne pakolliset jouluterveiset;sydäntä lämmittää kummasti,jos siinä vaikka kehuttaisiin hoitotätiä;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässähän sulle on jo vinkkejä vaikka kuinka paljon,vai onko kyseessä se,että vastaukset eivät olleetkaan sellaisia,kuin ajattelit..?

Vierailija
4/4 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentit on muilta. Mutta kiitos minultakin. Kyllä mulla ajatukset vähän selkeni ja paineet pienentyi mutta toki lisävinkitkin kelpaa, edellähän oli vasta kaksi vastausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme