Soijarouhe on kyllä hyvä ja halpa jauhelihan jatke. Syökö teidän lapset?
Rupesin lisäämään soijarouhetta pikkuhiljaa jauhelihan sekaan. Lapset ei huomaa mitään vaikka ovat nirsoja.
Kommentit (30)
Laita mieluummin porkkanaraastetta. Varsinkaan lihapullissa ja murekkeessa sitä ei huomaa.
Soijarouheella tehdään poikia tytöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri varoitti tästä korvikkeesta youtubessa.
Monet lääkärit ovat varoittaneet lihasta. Mutta jotain apetta pitää saada. Kun syö kohtuudella kaikkea, säästyy isommilta harmeilta.
Vierailija kirjoitti:
Soijarouheella tehdään poikia tytöiksi.
Kasvissyöjillä on parempi erektio. Suonet eivät mene tukkoon.
Soijarouheessa on enemmän proteiinia ja ei ole sitä ällöelementtiä kuin lihassa.
Vierailija kirjoitti:
Törkeetä laittaa toisen tietämättä kun ei tiedä onko allerginen. Ja lihattomat saattaa saada jonkun kohtauksen jos joku pelleilee ja on jännää kun syötän sille sen tietämättä jotain. Ja tuommoset vielä omaisilleen , toivottavasti itse saat jonkun kohtauksen.
Kai aloittaja tietää omista lapsistaan, ovatko he allergisia.
Oikein hauskaa seurata miten jotkut keuhkoaa täällä että oikein "piilotetaan" kasvikunnan tuotetta LIHAruokaan :D:D:D Ymmärrän toki allergiat ja muut...
Mutta sellainen tiedoksi, että siihen jauhelihabologneeseen "piilotetaan" aika usein sellaisia ei-lihajuttuja kuin porkkana, tomaatti, sipuli ja joskus jopa selleri. Ihan siellä sen ruoan alkuperämaassa eli Italiassa.
Kukaan teistäkään ei varmaan pelkkää 100% liharuokavaliota noudata?
Aloin käyttämään soijaa jauhelihan jatkeena. 2dl soijaa, 3dl vettä, 2 lihaliemikuutiota, 1/2tl mustapippuria. Keitetään kunnes on turvonnut Lisätään melkein valmiiksi paistettuun jauhelihaan ja jatketaan paistamista. Ei maistu pahville, mutta soijarouhe vaatii tosiaan tömäkän mausteen. Etu on se, ettei ole niin raskasta ruokaa, kun pelkkä liha-makaroni systeemi.
Syövät. Teini-ikäiset pojat itse ovat alkaneet vähentää lihansyöntiä. Meillä suosittua on Hernis, eli vastaava tuote herneistä tehtynä. Leivän päälle laittavat mielummin salaattia ja kurkkua kuin metwurstia (ja tätä ei isänsä voi käsittää ollenkaan).
Mieheni, tyypillinen ylipainoinen keski-ikäinen suomalainen mies, jonka mielestä ilman lihaa ei voi pysyä 12 tuntia hengissä, syö noita hernis/soijarouhe/soijasuikale/härkäpapuvalmisteruokia ja kehuu kuinka hyvää on. Hän ei tiedä, että niissä ei ole lihaa, osa ruuista meillä on vegaanisia. Hän ei saa vatsaoireita eikä mitään muitakaan oireita näistä kasviproteiinivalmisteista, joten ihan turha ulista siitä, että salaa syötän. Jos teen lasagnea, niin pitääkö perhelleni ruokaa tarjotessa mainita: tässä on rainbow'n lasagnelevyt, ei rummon, maito oli pirkka-maitoa eikä valion, juusto oli kaupan halvimpia kermajuustoja ja oregano itsekasvatettua eikä kaupasta ostettua, tomaattikastikkeessa oli mukana linssejä, porkkanaa, valkosipulia, lanttua, lihaliemikuutio (sitä rainbow'n) ja xtran tomaattimurskaa KAKSI purkkia, jauheliha oli tällä kertaa nautaa eikä miehen lempilihaa sikanautajauhelihaa. Koska oikeasti mies ei erota sitä, onko lasagnessa jauhelihaa vai soijarouhetta, tätä olen testannut useamman kerran (olemme olleet yhdessä 35v, joten kerran vuodessa testaamisestakin tulee jo kymmeniä kertoja...)
Eilen oli miehen lempiruokaa, kassler-pihvejä, nuudeleita (ei mitään täysjyvää) ja halvinta perunasalaattia. Ravasi koko illan vessassa ripulissa (rasvan takia). Jos olisin tehnyt wokkia nuudeleilla, ei olisi ollut ripulissa. Mutta kun pitää olla LIHAA ja lihassa pitää olla LÄSKIÄ. Ihan vapaasti, ota kolmaskin pihvi.
En todellakaan syötä hänelle ilman hänen suostumustaan mitään, mikä aiheuttaa minkäänlaisia oireita/huonoa oloa. Itse ihan väkisin ahtaa itseensä kaikkea shaissea ja jumittaa sitten vessassa (ta paksoo housuunsa) kun SITÄ LIHAA PITÄÄ OLLA. Ok, osaa itse nykyään käyttää pyykkikonetta.