Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa toisen lapsen, ei hoida ensimmäistäkään

Vierailija
08.06.2023 |

Niin lähipiirissä kuin omassa elämässä olen törmännyt outoon ilmiöön: mies haluaisi perheeseen toisen lapsen, vaimo ei.

Kaikissa tapauksissa yksi yhteinen syy sille, miksi vaimo ei halua toista lasta, on siinä, että mies ei samalla tavalla tasapuolisesti osallistu ensimmäisenkään lapsen hoitoon. Ovat sinänsä hyviä isiä, hoitavat lapsiaan jne mutta kuitenkin päävastuu on aina jätetty äideille ja äidit ovat ns. luopuneet enemmästä kuin isät. Isillä harrastukset jatkuvat, perhevapaille ei jäädä, hyvä jos taloudellisesti hoidetaan puolia pakollisista hankinnoista (esim. rattaat). Ei varmasti muisteta hankkia kauden mukaisia vaatteita päiväkotiin tai tarkistaa, ovatko lapsen kengät jääneet pieniksi.

Helppohan se olisi haluta toista lasta, jos roolit olisivat juuri toisin päin. Sitten miehet ihmettelevät, että miksi se vaimo ei toista lasta halua. "Kyllä minua surettaa jos tätä ei enää toista kertaa koe." Ja samaan hengenvetoon kerrotaan "kyllä minä nukuin koko vauvavuoden 8h yössä" ja vaimo repii hiuksia päästään vieressä.

Onko vastaava ilmiö tuttu muille?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa kova homma hoitaa lasta?

Kyllä se tuntuu olevan monelle miehelle, koska olettavat, että nainen tekee kaiken. He voivat sitten vähän harrastella lapsen kanssa kun ehtivät tai jaksavat.

Vierailija
62/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Isät opettaa tekemään lintulautoja ja kaarnaveneitä!" Jep, kummasti ne isien ja miesten hommat on noita kivoja harrastuspuuhia joita tehdään kerran vuodessa. Äidin ja naisen hommaa on ne arkiset jutut jotka tehdään joka päivä viisi kertaa. Mutta ei mies sluibaile kun sekin tekee hei jotain!1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen KUULUU hoitaa lasta siinä missä äidikin tasan yhtä paljon. .  Enää mies ei raada metsä- pelto ym raskaissa ulkotöissä.  kuin ennen muinoin pula-aikoina, vaan löhöö, haisee, pelaa pleikkaa ym sohvalla. Ylös lähdetään vaan omiin juttuihin.  Älkää äidit antako periksi näille passatuille "pojille".  Mummu64

Vierailija
64/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille tuntuu olevan.

Juu niin on, aivan kuten naisillekin.

Mitäs jos kouluttautuisitte ja menisitte oikeisiin töihin josta on varaa maksaa. Ottakaa samalla vähemmän tienaava ukko itsellenne niin se voi hoitaa kakaroita.

Tässä tulikin se yksi harha, että mies olisi aina se, joka tienaisi enemmän. Omassa tapauksessa kyse ihan korkeasti koulutetusta porukasta, kaikki asiantuntijatöissä ja palkkataso hyvin samanlainen keskenään, +-200€/kk eroa. Osalla mies tienaa sen verran enemmän, toisissa nainen.

Ei aina, vain 51% parisuhteista, ennen lapsia.

29% on kuvailemasia, about tasa-arvoisia.

Mutta hyvä kun tiedät tuttaviesi miesten palkkatason noin tarkkaan.

En tiedä missä piireissä on noin, mutta meillä edes vaimoni ei tiedä tulojani. Emme myöskään asu Suomessa, ja täällä tuskin mistään saa toisen tuloja selville kuten Suomessa.

Miksi alapeukut? 

Vierailija
65/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jo ihan yleinen ilmiö laiskuus hoitaa omaa lastaan ja viedään päiväkotiin lapsi niin paljon kun vaan mahdollista. Subjektiivinen hoito pitäisi lopettaa kokonaan niin saisi laiskat vanhemmat itse hoitaa jälkeläisensä.

Kamalaa kun sysätään jo ylikuormittuneille hoitajille ja yli suuriin lapsi ryhmiin ne jotka voisi itsekkin kotona hoitaa ja kuka tahansa vanhempi osaa antaa varhaiskasvatusta niin ettei siihen ammattilaista tarvita. 

Vierailija
66/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: nimet paperiin, et nyt on isän vuoro jäädä kotiin ainakin vuodeksi imetyksen päättymisen jälkeen. Tämä oikesti toimi yhdellä tutulla, mies JÄI kun jäikin kotiin :)

Vierailija
67/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli aikanaan sellainen mies. En sitten tehnyt toista lasta edes toisen aviomiehen kanssa, vaikka hän on sentään vastuullinen.

Vierailija
68/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mieheni halusi lapsia mutta sanoin ei koska se ei koskaan hoitanut kotiakaan. Ei siivonnut ja tehnyt mitään. Sanoin että löydän toisen miehen joka tekee kotitöitä ja auttaa sitten lapsen kanssa ja hoitaa sitä.

Aloin seurustelee lapsuudesta tutun miehen kanssa ja minä olen saanut paljon apua jotta minulla olisi myös vapaa aikaan. Lapsemme menee jo 5 luokalle syksyllä. Olen voinut käydä töissäkin kun tiedän että mieheni hakee lapsen koulusta ja auttaa kaikessa.

Vierailija
69/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten tee sitä toista ja mies ja kuka tahansa saa haluta vaikka kuuta taivaalta mutta ei saa. 

Minä en tehnyt yhtäkään lasta kun me kummatkaan emme halua hoitaa ketään. Meillä ei ole hoiva viettiä kummallakaan eikä tarvinnut tehdä pakko lasta. Emme edes tarvitse eläimiä korvikkeeksi. 

Työ on meillä elämänsisältö ja joidenkien on tehtävä töitäkin elättääkseen lorvi sakkia. 

Nuoriso on niin teko sairasta ja masentunutta vetelää kännykkä riippuvaista niin ettei niistä juurikaan ole veronmaksajiksi. Meidän pitää saada ulkomaista työvoimaa tulevaisuudessa tai olemme hukassa. Ilman sitä ei entisenlaiseen sosiaaliturvaan ole enää varaa. 

Tutun perheen nuori kävi kesätöissä pari viikkoa ja oli niin raskasta ettei seuraavana kesä halunnut hakea kesätöitä ollenkaan. Kamalaa oli kulkea bussillakin kun oli tottunut autolla vietynä oven edestä toiseen. 

Hän sai töistä ihan tarpeekseen ihan heti. Kuvitteli että siellä saa vain istua ja kännykkää räplätä. 

Vierailija
70/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä nämä isät näyttävät olevan.

Vierailija
71/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse valitsette miehenne

Vierailija
72/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse valitsette miehenne

Olipa viisas kommentti.

Vierailija
73/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille tuntuu olevan.

Juu niin on, aivan kuten naisillekin.

Mitäs jos kouluttautuisitte ja menisitte oikeisiin töihin josta on varaa maksaa. Ottakaa samalla vähemmän tienaava ukko itsellenne niin se voi hoitaa kakaroita.

Mitä ihmettä höpötät?

Mikään työ tai palkka ei poista miehen velvollisuutta hoitaa, kasvattaa ja elättää omat lapsensa samalla tavalla kuin naisenkin. Naiset tekevät aivan käsittämättömän työn synnyttäessään lapsen. Normaali mies älyäisi loppuelämän mittaisen hyvittelyn naiselle alkaneen mutta ei suomimies tavoittelee pskimman puolison ja isän titteliä onnistuneesti.

Nyt kun tuo on tiedossa niin mitä sjos alettais kertomaan sitä jo peruskoulussa tytöille? Kuinka miehet on paskoja  :)

Erotellaan samalla ne omiin kouluihinsa.

Niin mieshän ei opi uusia asioita aikuisena. Kuvittelee että kun vaimo tulee äidiksi niin hän on miehensäkin äiti ja mies esittää lasta.

Just näin, mutta selitäs vielä miten se mies onnistuu aina vuosien ajan kusettaa naista jotta se saa sen porsimaan  :)

Siis, kuinka typeriä naiset ovat  :D

En tunne yhtään naista joka olisi porsinut.

Sinun pitää nyt heti mennä biologian tunnille .

Vai oletko sinä itse porsas?

Vierailija
74/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä on kasvattaja, äiti hoitaja. Näin on aina ollut ja on oleva.

Vitut ole. Maailma muuttuu kun sitä muutetaan.

Vierailija
75/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että tämä maa on perikadossa kun äidit kieltäytyvät hoitamasta ikiaikaisia velvollisuuksiaan. Ei nyt alistuta miehet äidin velvollisuuksien jakamiseen. Miesten on nyt noustava ja pidettävä yhtä ja tehtävä selväksi että naisten lastensa äiteinä pitää tehdä velvollisuutensa eikä siirtää muka "tasa-arvon yms. feministihömpän" nimissä vastuitaan miehelle.

M45

Vierailija
76/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se voi olla niin että nykyään on kaikenmaailman koneet ja vehkeet kodin ja lasten hoitoon niin naiset ei muka jaksa vaikka aikaa on kyllä sättäillä av:lla miesten saamattomuudesta.

Vierailija
77/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 30 kirjoitti:

Ex mieheni halusi lapsia mutta sanoin ei koska se ei koskaan hoitanut kotiakaan. Ei siivonnut ja tehnyt mitään. Sanoin että löydän toisen miehen joka tekee kotitöitä ja auttaa sitten lapsen kanssa ja hoitaa sitä.

Aloin seurustelee lapsuudesta tutun miehen kanssa ja minä olen saanut paljon apua jotta minulla olisi myös vapaa aikaan. Lapsemme menee jo 5 luokalle syksyllä. Olen voinut käydä töissäkin kun tiedän että mieheni hakee lapsen koulusta ja auttaa kaikessa.

Kodin ja lasten hoito on naisten hommia, on aina ollut. Sitä paitsi jos mies siivoa tai tekee mitä vaan niin se on aina väärin tehty. Lapset on väärinpuettu ja syötetty jne. Naisten valitus senkun vaan jatkuu jos mies sitten änkeekin sille naisen tontille.

Vierailija
78/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen perheen, jossa on neljä lasta ja jokaisen lapsen kohdalla mies on ollut vuoden hoitovapaalla siinä kohtaa kun lapsi on ollut 2-vuotias. Äiti on hoitanut sen kaksi ensimmäistä vuotta ja palannut töihinsä, mies on hoitanut kolmannen vuoden. Näin toimivat fiksut miehet, jotka haluavat tutustua lapsiinsa ja haluavat huolehtia, ettei äidin ura kärsi kohtuuttomasti hoitovapaiden vuoksi.

Hienoa toimintaa. Tosin monesta duunista tai esim. yrittäjänä ei useinkaan varmasti voi helposti olla vähän väliä vuotta sivussa.

Ihan mistä tahansa työstä voi olla vuoden sivussa lapsen saamisen takia.

Ja kummasti vaan naisyrittäjilläkin on lapsia.

Vierailija
79/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että tämä maa on perikadossa kun äidit kieltäytyvät hoitamasta ikiaikaisia velvollisuuksiaan. Ei nyt alistuta miehet äidin velvollisuuksien jakamiseen. Miesten on nyt noustava ja pidettävä yhtä ja tehtävä selväksi että naisten lastensa äiteinä pitää tehdä velvollisuutensa eikä siirtää muka "tasa-arvon yms. feministihömpän" nimissä vastuitaan miehelle.

M45

Haista pitkä  paCKA.

Vierailija
80/100 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-isi kirjoitti:

Meillä just äiti ei osallistunut eka lapsen hoitoon. Mulla meni respekti vaimoa kohtaan sen takia..... Sitten äiti yritti kai pelastaa avioliittoaan tekemällä toisen lapsen. Toisen lapsen jälkeen äiti totesi nopeasti, että nämä lapset eivät taida oikein olla hänen juttunsa....otti ja häipyi toisen miehen mukaan.

Siitä lähtien olen yh-isinä sitten hoitanut näitä kahta lasta. Äidistä on koko aikana ollut vain haittaa.....

Eli kyllä ne äiditkin osaa!

Ilman muuta jotkut naisetkin tekevät noin ja ihan yhtä ikävä juttu se on naisen tekemänä.

Sinä kuitenkin nyt omasta kokemuksesta ymmärrät hyvin, mistä tässä ketjussa puhutaan .

Miehet lusmuilevat keskimäärin useammin lastenhoidosta kuin naiset eli siksi näitä keskusteluja yleensä syntyy juuri niin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän