Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaineeni on edelleen melko korkea? Vaikka olen lopettanut tupakoinnin ja alkoholin juomisen, laihduttanutkin. Edelleen 145/100 p. 70. Mitä neuvoksi?

Vierailija
08.06.2023 |

Lääkäri ei sanonut tuohon mitään koskaa uskoo verenpaineen laskevan vielä entisestään kun laihdutan.
Olen jo yli kymmenen kiloa saanut pois. Eli 1/4 osa työstä tehty.
Mitenköhän vielä laskemaan? Kävelen lähes päivittäin.

Verenpaineet on ennen ollut ehkä hieman korkeampiakin, noin 160/110 nyt tosiaan puolentunnin istumisen jälkeen 145/100.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mitenköhän vielä saada verenpaine laskemaan? Vai täytyykö tosiaan odotella puolisen vuotta, että paino ehtii tippumaan hyvin. 

Vierailija
2/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti jos olet tupakoinut vuosia, niin ääreisverisuonesi ovat jo ehtineet jäykistyä eli sinulle on kehittynyt tai kehittymässä alaraajojen tukkiva valtimonkovettumatauti eli ASO, ja verisuonimuutokset eivät palaudu. Verenpaineesi siis tuskin tulee merkittävästi laskemaan.

Eliniänodotteeseesi taas painonpudotus todennäköisesti vaikuttaa, ettei lisää sairauksia ehdi muodostua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä suolan käyttöä.

Vierailija
4/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelet "lähes päivittäin"? Kävele rauhallisesti pari tuntia päivässä, muutaman kerran viikossa rankempaa liikuntaa ja vähennä istumista reilusti, näin sain oman verenpaineeni laskemaan.

Vierailija
5/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntahan on oikea. Vaikka lääkityksen rajoilla ollaankin.

Lisää liikuntaa, vähemmän suolaa, painoa alas. Kai nämä jo tiedätkin?

Aina parempi, jos saa pudotettua paineita ilman lääkkeitä.

Vierailija
6/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan seurailla myös paineita ja pulssia rasituksessa ja sen jälkeen.

Jos on jotain sydänperäistä, niin pääsisi puuttumaan asiaan ennen infarktia.

Ei syytä paniikkiin, mutta .......

Vierailija
7/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasilla arvoilla saa kyllä jo lääkityksen. Vaihda lääkäriä.

Vierailija
8/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään vikaa ole, jos ottaa käyttöön lääkityksen tueksi. Joillain on korkea verenpaine ihan perintötekijöistä johtuen eikä se laske vaikka mitä tekisi. 

Mutta tosiaan liikkua täytyy edes jotenkin ihan joka päivä eikä se lääke poista syitä muutenkin muuttaa elämäntapojaan. 

Vierailija
9/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähennä suolan käyttöä.

Tämä! JOS teet itse ruokaa, älä lisää suolaa, käytä yrttejä sun muuta maustetta. Valmisruuissa katso että on se sydänmerkki ja suolan määrä alle nolla piste jotain, vaikka 0,7/100gr. Ja hei se piilosuola, sitä kyttää! Kaik maustekastikkeet ym.

Vierailija
10/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkityksellä se normalisoituu viikossa.

Vierailija
11/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola, suola ja suola.

Miehelläni laski verenpaine kuukaudessa ihannearvojen alapäähän ihan vain sillä, että lopetti suolan lisäämisen ruokaan kokonaan.

Monella paukkuu suositukset yli, vaikka ei lisäisi ruokaan ollenkaan suolaa.

Vierailija
12/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse pyytämällä verenpainelääkkeet tuollaisilla arvoilla kuin sinulla. Minulla ei tosin ole ylipainoa ja harrastan liikuntaa. Pyydä lääkitys.

Vierailija
13/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapaine varsinkin on korkea, eikö lekuri puhunut lääkityksestä.

Vierailija
14/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen? Tiedän monta ihmistä, jotka runsaasti laihduttuaan saivat jättää pois niin verenpaine kuin kolesterolilääkkeet. Kun pääsee normaalipainoon, se vaikuttaa suuresti kokonaisterveyteen.

Paljon liikuntaa, eli se kaksi tuntia päivässä ja ruokavalio kasvisvoittoiseksi niin tuloksia tulee.

Vierailija
15/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäkää vaan kemiaa ja pillereitä naamaan ronskisti. Kaikki taudit paranee äkkiä.

Vierailija
16/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulssi 70. Kova biitti!

Vierailija
17/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapaine on korkea. Ja kyllä mun uusi lääkäri on ottanut tavoitteeksi lääkkeillä laske 140 ja lähelle 80. Nyt mulla on 147/89 talvella 7 päivän keskiarvo. Yks lääke tuli lisää.

Edellisen mielestä riitti tuokin arvom

Vierailija
18/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sai verenpainelääkityksen, 2 kpl. Verenpaineet alkaa olla jo liiankin alhaisia ja syke kamalan matala. Olen sanonut että pitäisi jo mennä tk:ssa käymään. Luin Googlesta että mitään hätää ei ole, jos ei ala huimaamaan noustessa. Google on hyvä lääkäri.

Vierailija
19/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää aina jankuttako että laihdutus ja liikunta.

Antakaa omaistenne syödä ne lääkkeet, ne ei oo ees kalliita ja parempi lääke kuin aivoinfarktin saanut vihannes työnneltävänä.

Vierailija
20/23 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin verenpainelääke kun arvot jatkuvasti n. 140/95. Laskivat heti tasolle 125/85 enkä ole mitään sivuvaikutuksia lääkkeestä havainnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi