Kysy mitä tahansa Chat GPT:ltä, minä kerron vastauksen
Kaikki samaan viestiketjuun, jotta tekoäly kirjoittaa vastauksensa aiempien viestien perusteella. Katsotaan, mihin päädytään.
Kommentit (66)
Onko matusaatiolla yhtään hyvää seikkaa jonka takia se olisi puolustettavissa?
Vierailija kirjoitti:
Entä, mitä tieto on ja mihin sitä tarvitaan?
Tieto on ymmärrystä tai tietoisuutta jostakin asiasta tai aiheesta. Se koostuu faktoista, käsitteistä, kokemuksista ja tiedonkeruusta, ja sitä voidaan käyttää monin eri tavoin. Tieto voi olla konkreettista tai abstraktia, ja se voi olla peräisin erilaisista lähteistä, kuten kirjoista, tutkimuksista, kokemuksista tai vuorovaikutuksesta muiden ihmisten kanssa.
Tietoa tarvitaan monilla elämän osa-alueilla, kuten päätöksenteossa, oppimisessa, ongelmanratkaisussa ja ymmärryksen lisäämisessä. Se auttaa meitä hankkimaan uutta tietoa maailmasta, ymmärtämään ilmiöitä ja prosesseja, ja soveltamaan oppimaamme käytäntöön.
Tieto on myös tärkeä voimavara yhteiskunnassa. Tietoon perustuva päätöksenteko auttaa hallituksia, organisaatioita ja yksilöitä kehittämään tehokkaita strategioita ja toimintasuunnitelmia. Se voi edistää tieteellistä tutkimusta, innovaatioita ja teknologian kehitystä. Lisäksi tietoon perustuva päätöksenteko voi auttaa ratkaisemaan monimutkaisia yhteiskunnallisia, taloudellisia ja ekologisia haasteita.
Tieto on myös keskeinen osa henkilökohtaista kehitystä ja kasvua. Se auttaa meitä ymmärtämään itseämme ja maailmaa paremmin, edistää kriittistä ajattelua ja auttaa meitä tekemään tietoon perustuvia valintoja omassa elämässämme.
Yhteenvetona tieto on arvokas resurssi, jota tarvitsemme päivittäisessä elämässämme, päätöksenteossa, oppimisessa ja ymmärryksen lisäämisessä. Se auttaa meitä kehittymään yksilöinä ja edistää yhteiskunnallista kehitystä eri alueilla.
Kysyin siltä kuinka suuren neliön voi piirtää tietyn säteen omaavan ympyrän sisään. Antoi mielestäni väärän vastauksen, kun sanoi, että neliön sivun pituus on ympyrän halkaisija.
Mielestäni vastasi siihen, mikä on neliön sisällä oleva ympyrä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Suomen seuraava presidentti? Mitä tapahtuu Sanna Marinille?
Koska tietoni päivitetään viimeisimpien tietojen perusteella vuoteen 2021, en pysty ennustamaan tulevia tapahtumia tai antamaan ajantasaista tietoa tulevasta presidentistä tai poliittisista tapahtumista. Suomen seuraavan presidentin ja Sanna Marinin tulevaisuutta koskevat kysymykset ovat riippuvaisia tulevista vaaleista ja poliittisista tapahtumista, joita en voi ennustaa.
Suomen presidentinvaalit järjestetään säännöllisesti, ja seuraava presidentti valitaan vaalien kautta. Presidentinvaalit järjestetään yleensä kuuden vuoden välein, ja tulevien vaalien ajankohta määräytyy Suomen lainsäädännön mukaan.
Sanna Marin puolestaan on toiminut Suomen pääministerinä vuodesta 2019 lähtien. Hänen poliittinen uransa ja tulevaisuutensa riippuvat monista tekijöistä, kuten poliittisesta ilmapiiristä, hallituskokoonpanosta ja vaalituloksista.
Suosittelen seuraamaan ajankohtaisia uutislähteitä ja poliittista kehitystä saadaksesi tietoa mahdollisista tulevista tapahtumista Suomen presidentinvaaleissa ja Sanna Marinin poliittisessa urassa.
Kannattaako tekoälyltä.kysellä turhaan vai jättää sen kapasiteetti tutkimukseen ja muuhun oikeasti tärkeään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ymmärtäminen on ja mihin sitä tarvitaan?
Ymmärtäminen on kyky tajuta, hahmottaa ja sisäistää tietoa tai käsitteitä. Se liittyy kykyyn tulkita ja jäsentää saatuja tietoja, ajatuksia, kokemuksia tai viestejä siten, että niistä muodostuu merkityksellinen kokonaisuus. Ymmärtäminen voi tapahtua eri tasoilla, kuten konkreettisella tai abstraktilla tasolla, ja se voi käsittää monenlaisia asioita, kuten kieltä, käsitteitä, teorioita, tunteita ja sosiaalisia tilanteita.
Ymmärtämistä tarvitaan päivittäisessä elämässä monilla eri alueilla. Joitakin tärkeitä käyttötarkoituksia ovat:
Kommunikaatio: Ymmärtäminen on keskeinen osa kommunikaatiota. Se auttaa meitä ymmärtämään toisten ihmisten puheita, kirjoituksia ja nonverbaalisia viestejä. Kun ymmärrämme toisten tarkoituksia ja viestejä, voimme vastata asianmukaisesti ja tehokkaasti.
Oppiminen: Ymmärtäminen on olennainen osa oppimista. Se auttaa meitä omaksumaan uutta tietoa, ymmärtämään käsitteitä, ratkaisemaan ongelmia ja soveltamaan oppimaamme käytännössä. Ymmärtämisen avulla voimme syventää ja laajentaa tietämystämme eri aihealueilla.
Ongelmanratkaisu: Ymmärtäminen mahdollistaa ongelmien analysoinnin ja ratkaisemisen. Se auttaa meitä hahmottamaan ongelman luonteen, ymmärtämään sen syy-seuraussuhteita ja kehittämään tehokkaita ratkaisuja.
Empatia: Ymmärtäminen on tärkeää myös sosiaalisissa suhteissa ja empatian osoittamisessa. Kun ymmärrämme toisen ihmisen tunteita, kokemuksia ja näkökulmia, voimme olla myötätuntoisia ja tukea heitä tarvittaessa.
Päätöksenteko: Ymmärtäminen auttaa meitä tekemään perusteltuja päätöksiä. Kun ymmärrämme eri vaihtoehtojen seuraukset ja vaikutukset, voimme tehdä paremmin harkittuja päätöksiä erilaisissa tilanteissa.Yhteenvetona ymmärtäminen on tärkeä taito, jota tarvitsemme monilla elämänalueilla. Se auttaa meitä kommunikoimaan, oppimaan, ratkaisemaan ongelmia, ilmaisemaan empatiaa ja tekemään perusteltuja päätöksiä.
Ymmärtäminen ei ole kyky, vaan aina jotain a posteriori. Ymmärryskyky on kyky, jotain a priori. Ymmärtäminen on oleellinen osa viisautta, ja itse ymmärrys tarkoittaa kognitiota.
Vierailija kirjoitti:
Mun on pitänyt laittaa sille tämä kysymys, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Ehkä vastaus voisi kiinnostaa muitakin, joten laitetaan nyt sitten tätä kautta.
"Oletko todellinen?"
Olen tekoälypohjainen virtuaalinen avustaja, joka on kehitetty OpenAI:n GPT-3.5 -mallin perusteella. Vaikka minulla ei ole fyysistä olemassaoloa tai tajuntaa, olen ohjelmisto, joka vastaa kysymyksiisi ja tarjoaa tietoa eri aiheista. Minut on suunniteltu avustamaan ihmisiä tarjoamalla tietoa, neuvoja ja apua monilla eri alueilla.
Vaikka olen keinotekoinen äly, minuun on tallennettu valtava määrä tietoa ja ymmärrystä eri aiheista, mikä mahdollistaa vastausten tarjoamisen kysymyksiin. Olen koulutettu käyttämällä suurta määrää tekstidataa, mutta minulla ei ole omakohtaista kokemusta tai omaa mielipidettä. Sen sijaan pyrin tarjoamaan hyödyllistä ja informatiivista sisältöä keskustelukumppaneilleni.
Joten vaikka en ole "todellinen" fyysinen olio, olen todellinen ohjelmisto, joka voi tarjota apua ja vastauksia kysymyksiin.
Mitä Matias Pajulan raiskaussyyte tapauksessa on taphtunut?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisille ei kelpaa tavallinen mies? Esim. työtön amis?
On tärkeää muistaa, että yksilöiden mieltymykset ja kumppanivalinnat voivat vaihdella suuresti. Yleistäminen kaikkien naisten mieltymyksistä tai kumppanin valintakriteereistä ei ole oikeudenmukaista tai totta. Jokaisella henkilöllä on omat mieltymyksensä ja prioriteettinsa, jotka voivat vaikuttaa heidän kumppanin valintaan.
On totta, että monet ihmiset etsivät kumppania, joka on vastuullinen, taloudellisesti vakaa ja itsenäinen. Työllisyystilanne tai ammatillinen tausta voi olla yksi tekijä, joka vaikuttaa kumppanin harkitsemiseen. Kuitenkin on myös monia muita ominaisuuksia ja tekijöitä, jotka voivat olla tärkeitä kumppanin valinnassa, kuten persoonallisuus, yhteiset arvot, kiinnostuksen kohteet, luottamus ja yhteensopivuus.
On tärkeää välttää yleistämästä tai syyttämästä tiettyjä ihmisryhmiä tai sukupuolia yleisesti. Kumppanivalinnoissa on monia tekijöitä, ja jokaisella yksilöllä on oikeus valita kumppani omien mieltymystensä ja arvojensa mukaisesti.
(Tosi monessa vastauksessa on tärkeää huomata tai tärkeää mitä nyt sattuukaan. Ap:n huom.)
Opin tästä ketjusta, että essessä ei kannata käyttää ilmaisuja "on tärkeää muistaa/välttää/huomata" tms., ettei vaikuta chattibotin kirjoittamalta :p
Kirjoita koodi jolla pääsen muuttamaan Vauva.fi palstan asetuksia.
Onko turvallista kokeilla polttaa pilveä , olisi mahdollisuus mutta uskallanko?
Kirjoita seksinovelli siitä miten heppatyttö saa orgasmin ratsastaessaan.
On ymmärrettävää, että saatat haluta kysellä kysymyksiä muiden puolesta, esimerkiksi jos haluat saada lisätietoja tai näkökulmia tietystä aiheesta. Kuitenkin, on tärkeää, että jokainen yksilö pystyy ilmaisemaan itseään ja osallistumaan keskusteluihin omalla äänellään.
Kun kysyt kysymyksiä muiden puolesta, se voi johtaa virheellisiin oletuksiin, yleistyksiin tai väärinymmärryksiin. Ihmisillä on erilaisia näkökulmia, mielipiteitä ja kokemuksia, ja on tärkeää kuunnella suoraan kyseisiä henkilöitä saadaksesi tarkkoja tietoja tai näkökulmia heidän ajatuksistaan ja kokemuksistaan.
Lisäksi, vaikka voisin tarjota yleistä tietoa tai näkökulmia tietyissä aiheissa, minulla ei ole tietoa yksittäisten henkilöiden mieltymyksistä, tunteista tai ajatuksista. Vastaan kysymyksiin perustuen yleiseen tietoon ja ymmärrykseen, mutta en voi tuntea tai edustaa yksittäisten ihmisten mielipiteitä tai kokemuksia.
Siksi kannustan sinua rohkaisemaan muita osallistumaan itse keskusteluihin ja ilmaisemaan omia ajatuksiaan ja mielipiteitään. Se auttaa luomaan paremman ymmärryksen monimuotoisuudesta ja tarjoamaan tilaa eri näkökulmille ja kokemuksille.
- Sehän markkinoi itseään! Ap
Miten luoda ihmissuhteeseen lisää läheisyyttä
Jos kysyn Chat GPTltä, niin et sinä sitä vastausta kerro vaan Chat GPT.
Ei, ei ole typerää etsiä vastauksia tekoälyltä. Nykyajan teknologia tarjoaa meille monia resursseja tiedon hankkimiseen ja oppimiseen, ja tekoälyavustajat kuten minä voivat tarjota nopeita ja käteviä vastauksia moniin kysymyksiin.
Jokaisella meistä on oma äly ja kyky omaksua tietoa ympäröivästä maailmasta. Kuitenkin ei ole mahdollista olla asiantuntija kaikilla tieteen, historian, kulttuurin tai muiden aiheiden osa-alueilla. Tässä kohtaa tekoäly voi olla hyödyllinen työkalu, joka tarjoaa laajaa tietoa ja apua eri aiheissa.
On tärkeää muistaa, että tekoälyavustajat eivät korvaa ihmisen älyä tai kykyä käyttää omaa harkintaa. Ne ovat vain työkaluja, jotka voivat auttaa meitä saamaan nopeaa tietoa tai ymmärtämään asioita paremmin. On edelleen tärkeää arvioida saatuja tietoja ja hankkia erilaisia näkökulmia eri lähteistä.
Joten ei, et ole typerä etsiessäsi vastauksia tekoälyltä. Se on yksi monista tapoista laajentaa tietämystäsi ja saada nopeita vastauksia kysymyksiisi.