Mitä vikaa naisessa, jolla lapsia usealle miehelle (kolmelle tai useammalle)?
Miksi jotkut tekevät lasta useiden eri miesten kanssa, muuttavat nopeasti yhteen, menevät naimisiin kuin hetken mielijohteesta. Sitten samaten äkkiä eroavat, surevat, ovat yksin ja taas houkkaavat jonkun. Sitten pyöräytellään pentuja kaikille mahdollisille kaksilahkeisille.
Mikä saa naisen poikimaan jokaisen vastaantulijan kanssa? Mikä saa naisen tekemään tuollaisia vakavia sitoumuksia (kuten avioliitto jne) sivusta katsottuna ilman mitään miettimistä?
Mikä on naisella mennyt elämässä vikaan?
Kommentit (40)
Hohhoijaa mitä skeidaa on se, ettei mistään JÄRKEVÄSTÄ (yhteiskunnallisesti rakentavasta / yhteisestä ongelmasta) voi puhua täällä järkevästi. Ap:n aloitus on kyllä ihan paikallaan! Ja jos luulet ettei tämä asia kosketa sinua, tai ettei muiden (hyvät tai huonot) valinnat vaikuta sinuun niin sanon vain, että you' ve got another thing coming... siis ihan oikeasti, välillisesti KAIKKI VAIKUTTAA KAIKKEEN. Juuri sinun lapsesi voi tulla aikuisena jätetyksi sellaisen kumppanin taholta, joka on lapsuudessaan saanut tälläisen " rikkinäisen" parisuhteen ja perheen mallin, ja joka ei sen vuoksi jaksakaan nähd vaivaa heidän suhteensa eteen. Vaikuttaako oman lapsesi onni sinuun?
Kyllä näistä on ihan hyvä herättää keskustelua.
Nainen vain kantaa raskaammin lasta 9kk.
Ei ole minulta pois. Kunhan vaan ei vaarantaisi lasten tulevaisuutta? Olen itse kokenut suuren rakkauden, josta riittää voimia tässä elämässä kulutettavaksi.
Tai miten muut ihmiset seurustelevat, avioituvat jne. Täällä on niin monella tarvetta paheksua muita ihmisiä. Onko se joku arvo, että ollaan koko ikä saman ihmisen kanssa naimisissa? Mitä siitä saa? Kolme kultarahaa?
Vierailija:
Tai miten muut ihmiset seurustelevat, avioituvat jne. Täällä on niin monella tarvetta paheksua muita ihmisiä. Onko se joku arvo, että ollaan koko ikä saman ihmisen kanssa naimisissa? Mitä siitä saa? Kolme kultarahaa?
Onhan siinä niitä epäonnistumisia jo sen verran, että luulisi jotain oppineen?!? Kyllä mä YHDEN avioeron ymmärrän, mutta jotenkin kun määrä alkaa kasvaa yli kolmeen, alkaa huipata.
Eikä vielä niissä eroissakaan, mutta pakkoko niitä mukuloita on jokaisen kanssa ollut vääntää?!?
t. ap
Entä montako lasta ihmiset saisi ylipäätään hankkia? Montako seksikumppania saa olla? Eikö kuule anneta ihmisten elää elämääsnä niin kuin lystää sitä sen kummemmin paheksumatta?
Vierailija:
Entä montako lasta ihmiset saisi ylipäätään hankkia? Montako seksikumppania saa olla? Eikö kuule anneta ihmisten elää elämääsnä niin kuin lystää sitä sen kummemmin paheksumatta?
eikä ole ulkopuolisten asia päättää, miten suhteessa kuuluu olla. Seksikumppaneidenkaan määrä ei minua hetkauta.
Kuitenkaan en ihan tasapainoisena pidä vosua, joka menee naimisiin vaikkapa vuosina -97, -2000, -04 ja -06. Ja jokaisen äijän kanssa saa lapsen.
Jotainhan sellaisessa elämässä on pieleen mennyt. Eikä voi lapsillekaan olla ihan paras mahdollinen naisen malli.
on erittäin týperää ja vastuutonta tehdä lapsia lyhyen tuntemisajan jälkeen. Sitten itketään yksinhuoltajuutta, vähäisiä rahavaroja, elatusmaksujen pienuutta yms. Kukin tietenkin tavallaan, mutta kyllä meikäläinen ainakin hieman kummastelee tuollaista " lisääntymishalukkuutta" ....
3 kertaa naimisissa. Jokainen liitto kestänyt n 10 vuotta ja jokaisesta syntynyt lapsi/lapsia. Muita miehiä hänellä ei ole ollut.
Mä tunnen / tiedän naisen, jolla on viisi lasta neljän eri miehen kanssa. Ensimmäinen lapsi syntyi nuoruuden suhteesta, mies katosi kuvioista kokonaan jo raskausaikana eikä ole osallistunut mitenkään lapsensa elämään.
Toinen lapsi syntyi reilu parikymppisenä, tarkoituksella ja hieman vanhemmalle miehelle. Nainen oli jo tässä vaiheessa henkisesti sairas, useasti sairaalahoidossakin. Nainen kaavaili miehestä elättäjää lapsilleen ja itselleen, mutta mies jätti naisen väkivallan ja arvaamattoman käytöksen vuoksi. Lasta mies ei halunnut, molemmat lapset jäivät äidille. Mies maksoi elatusmaksuja.
Kolmannen miehen tämä nainen tapasi hieman alle kolmekymppisenä. Mies oli vakituisessa parisuhteessa, mutta hänellä oli lyhyt suhde naisen kanssa. Nainen oli ihan oikeasti pistellyt reikiä kortsuihin tms, sillä kondomiehkäisystä huolimatta seurauksena oli raskaus. Raskausaikana naisen sairaus paheni ja hänen kaksi aiempaa lastaan otettiin huostaan. Kolmannen lapsen isä ei halunnut olla naisen kanssa missään tekemisissä sen jälkeen kun nainen oli tunnustanut, että ainoa syy miehen iskemiseen oli se, että hän halusi kiristää mieheltä rahaa lapsen avulla, hän halusi elättäjän. Vähän lapsen syntymän jälkeen mies kuoli onnettomuudessa. Nainen yritti kiristää vielä miehen perhettäkin kuoleman jälkeen, jotta he olisivat maksaneet lapsen elatuksesta.
Neljännen lapsen nainen sai useamman vuoden sairaalakierteen jälkeen lähes nelikymppisenä itseään reilusti vanhemman miehen kanssa, jolla oli useita lapsia aiemmista liitoistaan. Viides lapsi syntyi pian neljännen jälkeen. He ovat edelleen yhdessä.
Päivääkään tämä nainen ei ole ollut töissä (vieläkään, ikää nyt reilusti yli 40), elänyt vanhempiensa rahoilla ja myöhemmin miesten siivellä. On usein sanonut, että hänen ainoa tavoitteensa on löytää mies, joka elättää. Samoin hän on sanonut, ettei ole yhtään lastaan rakastanut (kaksi vanhinta siis olivat huostaan otettuina koko lapsuutensa, kolmas sijoitettuna naisen äidin luo). Osa sanomisista täytynee laittaa sairauden piikkiin, mutta silti, pahalta tuntuu kuulla ja nähdä tuollaista.
En väitä, että kaikilla olisi vastaava tausta, että kaikki useammalle miehelle lapsia tehneet olisivat hulluja, vastuuttomia tai hyväksikäyttäjiä. Tämä yksikin tapaus on liikaa, valitettavasti kun puhutaan naisesta, jolla on lukuisia lapsia eri miehille minulle tulee aina tämä nainen mieleen.
Parin viikon päästä löysi uuden, ihastui ja hommasi heti tarkoituksella itsensä raskaaksi " kun se mies on niin ihqu" . Oltiin kuukausi naimisissa ja erottiin. Sen jälkeen palattiin entisen miehen luo kun se oli sittenkin niin kiva. Heti naimisiin ja uutta lasta yritetään.
Hirvittää tuo vauhti.
jossa nainen ei mennyt kertaakaan naimisiin. Piti vaan lapset. Miehiä ei kiinnostanut.
joka heittäytyy suhteesta toiseen tosi nopeaan tahtiin ja lapsia tehdään uuden miehen kanssa ennenkuin avioero vanhasta on edes selvä. Mä en yksinkertaisesti uskaltaisi tehdä noin nopeita päätöksiä elämässäni, varsinkaan kun kyse on noin vakavista asioista. Jos homma toimii hänellä (ja hänen lapsillaan ja miehillään) niin mikäs siinä. Mutta sivustakatsoneena mua jotenkin jännittää kyseisen naisen puolesta, koska mä itse kannatan harkitsemista ennen kuin tehdään noin tärkeitä päätöksiä.
Nainen mennyt naimisiin, ollut vaikka 10 naimisissa, 1 lapsi. Ero tulee. Naisella on uusi pitkä suhde/avioliitto vaikka taas 10v, ja siihen syntyy lapsi. Mies kuolee onnettomuudessa. Nainen löytää viiden vuoden jälkeen suhteen, ehkäisy käytössä, joka pettää. Nainen ei tahdo tehdä aborttia, ja niin hänellä on 3 lasta 3 eri miehen kanssa.
se ei ole meitä lapsia millään lailla häirinnyt koskaan ja kun tuossa joku mietti että kuinka pysyy mukana tapaamisissa....helposti,olimme samoina viikonloppuina isiemme luona,ei siinä paljoa kalenteria tarvinnut...naimisissa äitini on ollut vain kerran.
Vierailija:
Nainen mennyt naimisiin, ollut vaikka 10 naimisissa, 1 lapsi. Ero tulee. Naisella on uusi pitkä suhde/avioliitto vaikka taas 10v, ja siihen syntyy lapsi. Mies kuolee onnettomuudessa. Nainen löytää viiden vuoden jälkeen suhteen, ehkäisy käytössä, joka pettää. Nainen ei tahdo tehdä aborttia, ja niin hänellä on 3 lasta 3 eri miehen kanssa.
Kyllä kaikki ovat ihan itse menneet yhteen, eronneet jo ihan muutaman kuukauden, max parin-kolmen vuoden liiton jälkeen. Syynä on ollut se, että " ei se ollukaan semmoinen kun mä kuvittelin, se oli liian itsekäs" tai sitten se, että juoppo mies ei korkkia laittanutkaan kiinni, vaikka lupasi.
Ja sitten hopsanssaa kun ollaan 40v, niin lapsia on jo useammallekin sormelle, ex-miehiä (näitä isiä) samoin.
on vielä ok, mutta siitä yli menee jo liiallisuuksiin?
Onneksi mulla on vaan kahdelle.
olen vähän samaa miettinyt, että mikä saa naisen tuohon hommaan.
Onhan siinä kyse myös lasten edusta ja siitä, että on 6 eri mummoa tai isoisää sekä setiä ja tätiä jne. Menee siinä sekaisin kaikki koko perheessä....Joo, onhan se rikkaus että on ympärillä " sukua" , mutta mielestäni äiti antaa lapsilleen vähän kummallisen esimerkin....
Mä en voi sille mitään, mutta mielestäni se, että naisella on useiden eri miesten kanssa kolme, neljä jopa viis lasta....Vähän tulee sellainen säälittävä ja saamaton tapaus joka ei vaan saa onnistumaan parisuhteitaan...
täällä. Voi älkää hyvät ihmiset säälikö minua!
Mulla aivan ihanat lapset, jotka tulevat huippu hyvin toimeen keskenään. Kolme lasta edellisestä liitosta ja kaksi nykyisestä ja tähän jää sekä lapset että liitot.
moralisoi ap vaihtelun vuoksi niitä.
Jos joku nainen haluaa paljon lapsia, pitäisikö tästä unelmasta luopua vain siksi, että suhteet eivät kestä. Aika monille meistä lapset ovat kuitenkin tärkeämpiä kuin miehet.