Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moottoritiellä ajaminen.

Vierailija
08.06.2023 |

Ajan aina nätisti oikeaa kaistaa. Jos rampilta joku tulee kylkeen niin ei siinä sitten. Kivaa varmaan joutua maksumieheksi. 😄En tasan väistä ikinä vasemmalle ramppikaaharin takia.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väistäisit, kun se on laissa kiellettykin?

Kun ei ole enää.

Milloin se muuttui? Muuttuiko laki vai sen tulkinta?

Kysyn kun en tiedä.

-ohis

Uusi tieliikennelaki 2020.

Ei muuttunut. 

Muuttui sen verran että ei ole laitonta väistää. Luepa läksysi! Kts vaikka toi linkki.

Vierailija
82/89 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama juttu. Miksi väistäisin häntä kenen pitää väistää minua?

Juuri näin, esim. Ruotsissa ramppien kohdalla pääkaistojen välillä on keltainen viiva, jotta ihmiset eivät ala seilailemaan turhaan. Lisäksi tämä keltainen viiva on sen takia, että vasemmalta kaistalle ei vaihdeta oikealle kaistalle kun rampilta on tulossa porukkaa.

No ei oo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Fiksumpaa on olla oikeassa, vaikka henki lähtisi. Voihan siihen kiveen kaivertaa "Minä noudatin lain sanaa".

Kaistan vaihto on kielletty, koska se aiheuttaa vaaratilanteen. Voihan siihen kiveen kaivertaa "Minä olin mahdollisimman joustava".

Vierailija
84/89 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Fiksumpaa on olla oikeassa, vaikka henki lähtisi. Voihan siihen kiveen kaivertaa "Minä noudatin lain sanaa".

Kaistan vaihto on kielletty, koska se aiheuttaa vaaratilanteen. Voihan siihen kiveen kaivertaa "Minä olin mahdollisimman joustava".

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/99c61ad6-71bf-4031-81ea-9f6b72ad…

Vierailija
85/89 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko väistää, jos muuten syntyy kolari/onnettomuus. Onnettomuuden syntymisen estäminen on aina joka tilanteessa ensimmäinen velvollisuus. Liikennesäännöissä (laissa) on nykyään myös toisten mokaamisen mahdollisuuden huomioon ottamisen velvollisuus. Pitää ennakoida muiden tekemisiä.

"4

Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

Vierailija
86/89 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata ( 3 ). Väistämisvelvollisuus on sitten oma erillinen seikka. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata, vaikka tilanne olisi mikä tahansa. Olemattomat turvavälit moottoritiellä on takuulla haittaamista.

Vierailija
87/89 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata ( 3 ). Väistämisvelvollisuus on sitten oma erillinen seikka. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata, vaikka tilanne olisi mikä tahansa. Olemattomat turvavälit moottoritiellä on takuulla haittaamista.

Pykälän merkki ei näköjään tule mukaan keskusteluun. Tuo ( 3 ) viittaa siis tieliikennelain kolmanteen pykälään.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180729#L2P3

Vierailija
88/89 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakkari aina motarilla päällä, kiihdytyskaistalta tulija joko kiihdyttää tai jarruttaa. Sen verran on kuitenkin pelisilmää, että jos sieltä tulee selkeästi ajoneuvo, joka ei pysty tai saa ajaa motarinopeutta niin annan tilaa jos se on turvallista. Tyhmä ei tarvitse olla.

Vierailija
89/89 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin pitää olla pelisilmää. Voi säästyä monelta harmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän