En halua käydä töissä. Mietin hyvän työpaikan jättämistä.
Ei ole työpäivien jälkeen energiaa mihinkään. Tuntuu, kuin elämä valuisi hukkaan.
Hyvän asiantuntijatyön jättäminen olisi valtava häpeä, mutta eipä oikeastaan edes kiinnosta. Olisi niin paljon parempaakin tekemistä.
Onko muita, joilla samoja ajatuksia?
Kommentit (71)
Ei mullakaan ole työpäivän jälkeen energiaa. Olen introvertti ja uuvun sosiaalisista tilanteista. Töiden jälkeen nukun päikkärit ja teen jotain kivaa.
Meillä kaikilla on vastaavia ajatuksia, mutta on vain pakko jaksaa.
Mitä siis tekisit, jollet töitä? Ja millä rahalla?
Harva työtään kaipaa, mutta rahalle on käyttöä. Miten ajattelit ratkaista asian?
Töissä on ihan liikaa hommaa.
Oikeasti kymmenen hengen hommat pitäisi tehdä yhden hengen paskalla palkalla.
Varmasti jos on vuosia tehnyt ja työpäivän jälkeen ei jaksa enää muuta,niin kaipaa joksikin aikaa lomalle,muutamiksi kuukausiksi. Etsii vaikka muun 'helpomman' työn.
Nykyäänhän ollaan kovin vaihtelunhaluisia, voihan sanoa haluavansa kehittyä nyt jollain muulla alueella.
Itse vaihdoin työpaikkaa ja nelipäiväiseen viikkoon, joista vielä yksi yleensä etäpäivä. Yhtäkkiä energiaa löytyy ja ihan mielelläänkin käy välillä työpaikalla piipahtamassa. Verotuksen vuoksi ei palkkaero suuri 5pv verrattuna, joten ei elintasoon paljon vaikuta.
On.. todellakin on. Mutta ei mulla oo muutakaan. Välillä mietin että menisin vaan johonkin kauppaan hyllyttämään tavaroita ja sitten muun ajan harrastelisin omiani. Ei liikaa vastuuta ja vaikeita tehtäviä, ei mitään jonnin joutavia palavereja, ei työkavereita jotka imee musta energat, ei liikaa stressiä,.. palkka vaan olisi pienempi ja työtäni ei arvostettaisi juurikaan.
Kyllä on. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Elämä on lyhyt. Mieti mitä haluat ja toimi sen mukaan. Kyllä elämä yleensä kantaa.
Niin siis mitä sä sitten ajattelit tehdä kun ei olekaan enää sen asiantuntija työn rahoja käytettävissä?
Ota lopputili ja ala katselemaan jotain parempaa vaikka vuoden parin päästä.
Just tän takia koittaa maksaa asuntolainan pois ja sitten voisi vähän himmata. Eihän me eläkkeelle päästä ja elämä on tässä ja nyt. Huomista ei oo kenellekään luvattu.
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan ole työpäivän jälkeen energiaa. Olen introvertti ja uuvun sosiaalisista tilanteista. Töiden jälkeen nukun päikkärit ja teen jotain kivaa.
"Teen jotain kivaa"... Eli energiaa on sitten kuitenkin tehdä! Toisin kuin ap:lla.
Ihan samoja ajatuksia. Kaikki energia ja aika menee työhön, oma ainutkertainen elämä valuu hukkaan. Teen töitä vain rahan vuoksi, mutta edes palkka ei tunnu korvaavan menetettyä aikaa. :(
Joku kirjoitti, että on pakko jaksaa. Onko? Voisiko olla jokin muu ratkaisu?
Olen jättänyt kaksi duunia. Olin 15 vuotta samassa raksa duunissa ja yhtäkkiä vaan vuonna 2013 päätin että en mene enää sinne töihin. Lähdin sitten 2 kuukaudeksi reissamaan eurooppaa. Olen sen jälkeen tehnyt pätkätöitä ja nyt oon ollut 3 vuotta työtön. Sain työpaikan ennen korona juttua mutta kun tuli korona niin en sitten voinut mennä sinne duuniin kun sanottiin että se työpaikka perutaan. En ole oikeastaan hakenutkaan töitä sen jälkeen.
Mä suunnittelen työajan puolittamista. Saa nähdä sopiiko työnantajalle. Elinkustannukset pitäisi sitten myös puolittaa.
Ap. Ala säästämään. Kaikki säästöön.
Sitten kun on puskuria niin voit rauhassa miettiä tulevaa.
Itse mietin just että suostunko tekemään työtä mitä inhoan. Roikun kahden vaiheilla.
Mutta tässä oravanpyörässä ei ole mitään järkeä.
Etsi parempi duuni...