Atsoa lähdetään etsimään
Irc-galleriassa ja Suomi24 Turku palstalla juttua... iso joukko vapaaehtoisia on lähdössä vielä kerran etsimään ja haravoimaan joen varsia ja pusikkoja ym. huomenna klo 12 Caribian edustalta alkaen. Toivottavasti jotain löytyisi, edes jotain... omaisille kaikki löydöt toisivat helpotuksen. Kaikki Turkulaiset mukaan
Kommentit (58)
Neuvonen on ollut kadoksissa liian kauan, joten hänestä tuskin on enää mitään jäljellä, etenkin kun oli illalla kertonut tekevänsä itsemurhan.
Atso on ollut kadoksissa vasta viikon, joten hän saattaa vielä löytyäkin.
Menisin mukaan etsimään muitakin mahdollisia kadonneita, jos pyydettäisiin. Mutta on pikkaisen vaikea etsiä, jos ei tiedä edes kuka on kadonnut, milloin, missä...
Vierailija:
Miksi ette etsi niitä muitakin kadonneita tälläisillä partioilla ? Tehän voisitte ottaa vaikka loparit duunista ja alkaa etsimään kadonneita oikein urakalla. Varmaan Turussa katoaa ihmisiä melkein viikottain.
Aivan järjetöntä vouhkaamista yhden kadonneet takia. Ja ainoastaan sen takia että telkkarissa pyöri ilmoitus. Rikkaan perheen poju on kadonnut ja te etsitte.... Eikö teidän mielummin pitäisi etsiä niiden perheiden lapsia, joilla ei ole varaa laittaa ilmoituksia telkkariin ? Te unohdatte nämä ei-niin rikkaat lapset ja nuoret jotka katoavat ??
Kun joku pyytää miettimään toista tekojensa motiivia niin sitten aletaan puhua yhtäkkiä kateudesta.
varaa laittaa telkkariin ilmoitusta omasta kultsipuppelistaan.
Rahallakaan ei lasta takaisin saa, valitettavasti.
Eikä vanhemmat edelleenkään ole vapaaehtoisille mitään palkkaa maksamassa??
Miksi se sun per..täs niin kaivelee, jos jotkut haluaa etsinnöissä auttaa?? Miten se on sulta pois??
Ja mitä se sulle kuuluu vaikka vanhemmat ois maailman rikkaimpia??
En voi kun ihmetellä, että millasia ihmisiä, äitejä??, tällä palstalla liikkuu...
edes tästä *katoamisesta* ilman noita raflaavia telkkarimainoksia.
Te nyt tätä *kadonnutta* etsimään lähtevät, olitteko yhtä innokkaina tätä toista tänä vuonna etsimässä ? Tuskin. Ai niin, eihän hänestä varmaan mitään ilmoitusta telkkarissa ollutkaan.
Minä ainakin sain tiedon täältä palstalta ja sen jälkeen selailtuani irc-galleriaa kun oli päivän kuvana...
mutta ajattele sinä siellä tyhjässä päässäsi asiat niinkuin haluat niiden menevän se EI KETÄÄN KIINOSTA!
Moni muu ei varmaan tiennyt katoamisesta ennen tv-ilmoituksia. Mitä sitten? Siksihän Atson vanhemmat telkkarissa ilmoittivatkin, että asia saataisiin mahdollisimman monen ihmisen tietoon.
Mikä sinua ärsyttää tässä asiassa niin kovasti? Se, että Atson vanhemmilla on rahaa, mutta jonkun toisen vanhemmilla ei ole? Emmekö me saisi lähteä etsimään Atsoa, koska hänen vanhemmillaan on rahaa? Saako vain köyhän perheen lapsia etsiä? Onko rikkaan perheen suru vähempiarvoinen kuin köyhän perheen?
Olen ollut mukana etsimässä myös naapuritalosta kadonnutta kaksivuotiasta (jonka löysinkin 40 min etsintöjen jälkeen). Hänestä ei ollut mainoksia ollenkaan, vaan ihan itse kuulin avoimesta ikkunasta kun vanhemmat ja naapurit huutelivat pojan nimeä, ja päätin mennä mukaan.
Ja jos minua pyydetään etsimään jotakuta toista kadonnutta, aion mennä. Mukaan pyytämiseen ei tarvita rikkaita vanhempia, Atsonkin etsinnän vaiheista olen saanut eniten tietoa hänen ystäviltään, jotka levittävät sanaa eteenpäin internetissä kaikkia mahdollisia keskustelupalstoja yms käyttäen. Ja se on ihan ilmaista. Jos köyhän perheen kadonneen lapsen läheiset eivät sitä viitsi tehdä, heidän on turha odottaakkaan että " kaikki" tietäisivät katoamisesta ja tulisivat auttamaan etsinnöissä.
Asia on lähellä sydäntäni neljästä syystä: 1) Asun Turussa 2) Olen opiskellut samassa oppilaitoksessa kuin kadonnut Atso 3) Olen itsekin ollut monta kertaa bileissä Montussa, ja lähtenyt sieltä humalassa jatkoille, kotiin tms 4) Veljeni on samanikäinen kuin kadonnut, ja opiskelee korkeakoulussa.
Tekopyhää tai ei, mielummin menen auttamaan etsinnöissä kuin istun kotona mutisten että " sen vanhemmil on rahaa, siks kaikki sitä etsii, mua ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa, ku mul on parempaaki tekemist...." . Yleisesti ottaen olen ihminen, jota toisten hätä ei jätä kylmäksi, ja yritän aina auttaa jos suinkin voin.
Vierailija:
Te nyt tätä *kadonnutta* etsimään lähtevät, olitteko yhtä innokkaina tätä toista tänä vuonna etsimässä ? Tuskin. Ai niin, eihän hänestä varmaan mitään ilmoitusta telkkarissa ollutkaan.
Sain susta tosi empaattisen ja hyvän kuvan. Kiva että sinunlaisiasi ihmisiä on olemassa. Millainen tämä maailma olisikaan jos kaikki olisivat kuten tämä kadehtija täällä, puistattaa oikein ajatella.
Vierailija:
Moni muu ei varmaan tiennyt katoamisesta ennen tv-ilmoituksia. Mitä sitten? Siksihän Atson vanhemmat telkkarissa ilmoittivatkin, että asia saataisiin mahdollisimman monen ihmisen tietoon.Mikä sinua ärsyttää tässä asiassa niin kovasti? Se, että Atson vanhemmilla on rahaa, mutta jonkun toisen vanhemmilla ei ole? Emmekö me saisi lähteä etsimään Atsoa, koska hänen vanhemmillaan on rahaa? Saako vain köyhän perheen lapsia etsiä? Onko rikkaan perheen suru vähempiarvoinen kuin köyhän perheen?
Olen ollut mukana etsimässä myös naapuritalosta kadonnutta kaksivuotiasta (jonka löysinkin 40 min etsintöjen jälkeen). Hänestä ei ollut mainoksia ollenkaan, vaan ihan itse kuulin avoimesta ikkunasta kun vanhemmat ja naapurit huutelivat pojan nimeä, ja päätin mennä mukaan.
Ja jos minua pyydetään etsimään jotakuta toista kadonnutta, aion mennä. Mukaan pyytämiseen ei tarvita rikkaita vanhempia, Atsonkin etsinnän vaiheista olen saanut eniten tietoa hänen ystäviltään, jotka levittävät sanaa eteenpäin internetissä kaikkia mahdollisia keskustelupalstoja yms käyttäen. Ja se on ihan ilmaista. Jos köyhän perheen kadonneen lapsen läheiset eivät sitä viitsi tehdä, heidän on turha odottaakkaan että " kaikki" tietäisivät katoamisesta ja tulisivat auttamaan etsinnöissä.
Asia on lähellä sydäntäni neljästä syystä: 1) Asun Turussa 2) Olen opiskellut samassa oppilaitoksessa kuin kadonnut Atso 3) Olen itsekin ollut monta kertaa bileissä Montussa, ja lähtenyt sieltä humalassa jatkoille, kotiin tms 4) Veljeni on samanikäinen kuin kadonnut, ja opiskelee korkeakoulussa.
Tekopyhää tai ei, mielummin menen auttamaan etsinnöissä kuin istun kotona mutisten että " sen vanhemmil on rahaa, siks kaikki sitä etsii, mua ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa, ku mul on parempaaki tekemist...." . Yleisesti ottaen olen ihminen, jota toisten hätä ei jätä kylmäksi, ja yritän aina auttaa jos suinkin voin.
Vierailija:
tajutkaa nyt että tällä palstalla on tosi paljon teinejä, kouluttamattomia juntteja, tylsistyneitä kotiäiteijä jotka TAHALLAAN provoilevat että saisivat teidät hermostumaan (miettikää millainen elämä niillä on, kun saavat huvinsa provoilusta... ). Kateellisia ovat ja tyhmiä. Eniten kateutta aiheuttaa se että jollain on varaa laittaa mainos TV:seen. Helikopteristakin maristiin (voi voi varmaan maksettu sekin) vaikka jokainen järkevä tietää että pelastushelikopterit etsivät AINA kadonneita: siitä voidaan olla eri mieltä kumpi on tärkeämpää jonkun dementoituneen yksinäisen vanhuksen etsiminen vai nuoren opiskelijapojan jolla on elämä edessä. Kumma kun kukaan ei koskaan valita että rahoja tuhlataan puolikuolleiden vanhuksien etsimiseen....
Minuakin ihmetyttää Atson tapaus, minne ihmeeseen hän on voinut hävitä ??? Jokikin on niin kaukana miksi olisi sinne mennyt toikkaroimaan vaikka olisi kuinka kännissä tahansa.
Vierailija:
Minä ainakin sain tiedon täältä palstalta ja sen jälkeen selailtuani irc-galleriaa kun oli päivän kuvana...mutta ajattele sinä siellä tyhjässä päässäsi asiat niinkuin haluat niiden menevän se EI KETÄÄN KIINOSTA!
Ei voisi todellakaan kiinnostaa löytyykö atso hengissä vai ei.
Vierailija:
Vetää kuitenkin kamaa jossain kaverin kämpässä naureskellen näille
etsinnöille.
Ainakin näin jossain jutun että oli aikasemmin eksynyt alamaailman huume juttuihin mukaan. Tiedä vaikka nytkin olis sama kyseessä.
Pitäiskö sun hakea apua. Kaikki ei tunnu olevan sulla ihan kotona.
että vaikka he katoaisivat niin KETÄÄN ei kiinnostaisi heidän kohtalonsa... kuka nyt olisi kiinnostunut jostain umpityhmästä looserista . Ei kukaan
Vierailija:
että vaikka he katoaisivat niin KETÄÄN ei kiinnostaisi heidän kohtalonsa... kuka nyt olisi kiinnostunut jostain umpityhmästä looserista . Ei kukaan
Kuten tässäkin tapauksessa.
narkkaa niin kauan että olisi viikon hukassa.
T. entinen narkki
niin mukaan olisin lähtenyt ilman muuta, jos vaan mitenkään olisi ollut töitten yms puolesta mahdollista.
Ei oo kysymys tod. mistään rikkaasta. Miksi olisi? Luuletko, että vanhemmat maksaa jotain palkaa etsijöille??
Mikä ihme on, että pitää sitäkin kadehtia, että jotkut ihanat ihmiset jaksavat välittää lähimmäisistään vaikka ne ihan vieraitakin olisi?? Onko se jollakin tavalla sinulta pois, että jotkut haluavat auttaa Atson vanhempia, heidän rakkaan poikansa etsinnöissä. Mitä se sulle kuuluu millään tavalla??
On kummalista porukkaa täällä!! Toivottavasti ei elämä tuo sinun perheellesi tälläistä onnettomuutta!