Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lastenvaate merkkejä pidät ns. " merkkivaatteina" ?

Vierailija
06.12.2006 |

Kuulostipa tyhmältä : ) tuo aloitus..

Itse arvostan Legoa, L&Btä, Minimexxiä, Kinderit`iä yms.. Marimekkoa en omilleni ostaisi vaikka laatuvaatteita varmasti ovatkin..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vaate ei voi olla merkkivaate ilman jonkunlaista takuuta laadusta.

Vierailija
22/27 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis todellakaan ole oikea ihminen vastaamaan siihen mitkä ovat " oikeita laatumerkkejä" . Mutta useat muotitalot tekevät myös lasten vaatteita (Tyyliin Chanel, Dior, Armani jne. " merkkien merkit" . )

Itse olen myös sitä mieltä, että laatu ja hinta ei aina käy käsi kädessä. paljon parjatut Hennesin vaatteet voittavat laadussa monet kalliimmat merkit. Monet pitävät niitä huonoina, koska ne ovat " halpoja Henkan rytkyjä" .

Tahtoisin joskus tehdä pienen testin esim. 100 naiselle;

Jokainen saisi testattavakseen muutaman paidan. Paidoista olisi revitty irti " laput ja liput" , mutta " huomaamatta" olisikin yhteen paitaan jäänyt pieni Chanel merkki tmv. Voisin vaikka vannoa, että suurin osa naisista rankkaisi ko. olevan paidan ykköseksi, vain siitä syystä että tietää sen olevan kallein paita. Testin jälkeen paljastettaisiin, että ko. paita olisi sama Hennesin paita joka testaajilla oli käytössäänn ensimmäisellä viikolla...;)

Ja suoraan sanottuna, tietyllä tavalla ymmärrän asian, sillä jos ostaa lapselle 10 euron housut, jotka hajoavat lyhyen käytön jälkeen huonon laadun vuoksi, se ei haittaa/siitä voi valittaa mielin määrin kaverille. Jos taas on niin " tyhmä" että ostaa lapselle 100euron housut, jotka ovat laadullisesti huonot, tuntuu olo tyhmältä. Niistä ei oikein viitsi valittaa, sillä tietää kaverin ajattelevan, miksi osti niin kalliit housut, paremmat olisi saanut 1/10 hinnalla... Joten siinä sitten vaan kehuu miten HYVÄT laatuhousut ovat, kuinka ei enää muita lapselleen ostakkaan--->harha syntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, minäkin olen huomannut että Henkan ja Maukan vaatteet ovat oikeasti hyviä hintalaatusuhteeltaan.

Huvittavinta tässä on että kauhean moni näitä vaatteita julkisesti haukkuu, mutta olen itse aktiivimyyjä huutonetissä ja olen huomannut että juuri H&M:n vaatteista huudetaan välillä todella hurjia hintoja (verrattuna kaupan hintoihin).

Mutta mikä parasta nämä vaatteet kestävät kyllä kiertoa hyvin juuri laatunsa vuoksi.

Vierailija
24/27 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tässä ketjussa kysyttiin mitä vaatteita ihmiset mieltävät merkkivaatteiksi..ei sitä mitä kukakin käyttää tai mikä on laadukasta!!!!!!!!!!!!

Vierailija
25/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkivaatteeksi voi ajatella muillakin kriteereillä kuin sen pesulapun mukaan. Siis laatuasia ratkaisee myös!!

Vierailija
26/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvaatteina meillä on H&M:ää, Lindexiä, KappAhl:ia jne.

Sitten on tuollaisia vähän tyyriimpiä vaatteita, kuten Mexx, Esprit, Diesel, Polarn O. Pyret tai vaikka Reimatec. Meille ne on merkkivaatteita ;)

Omat juttunsa ovat sitten nämä kunnon merkkivaatteet, Burberryt sun kumppanit joiden hinta onkin jo sitä luokkaa ettei niitä meille hankita.

Vierailija
27/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vastauksista päätellen merkkivaatteina halutaan pitää vaatteita, jotka eivät ole kaiken kansan ulottuvissa. Keskustelun perusteella merkkivaatteiksi eivät pääse suomalaiset merkit (liian hyvä saatavuus ja usein halpa hinta), eurooppalaiset merkit, jotka rynnivät suomen markkinoille ja saatavuus helpottuu, hinta suhteellisen edullinen. Merkkinä halutaan pitää merkkiä, jota ei myydä kauppaketjuissa, mieluiten erikoisliikkeessä tai mahdollisesti ei juuri suomessa ollenkaan. Merkkien merkkeinä pidetään siis lähtöhinnaltaan korkeita tuotteita, joiden saatavuus maassamme heikko, valikoimat pienet.