Millainen ihminen oikein on? Lääkäri kirjoittanut näin.
Asiallinen, hyvävointisen oloinen. Ei esiinny ahdistusta eikä masennusta. Liikehtii runsaasti ja puhuu rönsyillen. Vaikeutta vastata suoraan kysyttyihin kysymyksiin.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali. Hemmetti nuo kuvaukset on ihan päättömiä. En halua enää edes lukea omakannasta noita.
Itse olin viimeksi "hermostunut" ja jotain. Ja paskat. Ihan normi valkotakkipelko ja verenpaineet yli 200, syke toistasataa levossa ja uneton yö takana.
Hermostunut kuulostaa kyllä joltain vihaiselta tai joltain todella oudolta. Tai joltain narkilta, ja minä olin pyytämässä sentään vain beetasalpaajaa, ja jos buranaakin sais selkäkipuun...Oan kuvauksesi mukaan olit jopa hyvin voimakkaasti hermostunut. En tiedä miksi se sinulle tuo mieleen narkin.
Miten niin hermostunut? Minulla on verenpainetauti ja leposyke yli sadan ilman lääkitystä. Tietysti se tuntuu olossa, ja uneton yö pahentaa asiaa.
Entä jos sinne joku menee tuskissaan katkaistuaan jalkansa, niin kirjoittaako lääkäri että riehuu ja heiluu ja karjuu? Kun sitä varmaankin tuskissaan vääntelehtii ja voihkii?
Ja siis verenpaineeseen ja sykkeeseen minulla on lääkityksenä tuo beetasalpaaja. Jos nyt joku ajattelee että hain niitä johonkin paniikkihäiriöön ja että nuo arvot olivat vain hermostuksen vuoksi korkeat, kun täällä niin moni sanoo että selvästi olit hermostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali. Hemmetti nuo kuvaukset on ihan päättömiä. En halua enää edes lukea omakannasta noita.
Itse olin viimeksi "hermostunut" ja jotain. Ja paskat. Ihan normi valkotakkipelko ja verenpaineet yli 200, syke toistasataa levossa ja uneton yö takana.
Hermostunut kuulostaa kyllä joltain vihaiselta tai joltain todella oudolta. Tai joltain narkilta, ja minä olin pyytämässä sentään vain beetasalpaajaa, ja jos buranaakin sais selkäkipuun...Buranaa saa apteekista ilman reseptiä.
Lääkkeillä voi olla sivuvaikutuksia jotka näkyy uloskin. Jos esim. alkutila on ollut asiallinen ja hyvinvoiva mutta pitkän lääkejakson jälkeen on tärisevä ja kuolaava mytty. Hyvä sitä kehitystä on seurata.
Kuvaus potilaan käytöksestä on olennainen siksi, että selvät muutokset käytöksessä voivat kertoa esim. voinnin huonomisesta tai lääkityksen sopimattomuudesta. Jos potilas tulee vastaanotolle vaitonaisena ja vastaa joka kysymykseen yhdellä sanalla, ei lääkäri ilman esitietoja tiedä, onko se potilaalle vain normaalia käytöstä. Mutta jos edellisen kerran kuvauksessa lukee "puhelias, puhe rönsyilee", lääkäri näkee heti, että nyt on tapahtunut jotain, jonka syytä pitää tarkemmin tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Menin työterveyteen melkein parantuneen kylkiluunmurtuman ja pahenneen vatsahaavan takia ja oksensin kaksi kertaa käynnin aikana pussiin. Potilaskertomuksessa luki: Potilas on hyvävointinen :D
Oksentamisen jälkeen tulee parempi olo, että olisko siinä syy.😉😂
Miten niin millainen? Lääkärihän kuvaa selvin sanoin tuossa millainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermostunut kuulostaa kyllä joltain vihaiselta tai joltain todella oudolta. Tai joltain narkilta, ja minä olin pyytämässä sentään vain beetasalpaajaa, ja jos buranaakin sais selkäkipuun...Buranaa saa apteekista ilman reseptiä.
Ei saa kyllin vahvaa ilman reseptiä.
Lääkäri on kesätyöntekijä, jolla on jäänyt viimeisestä tenttikirjasta mieleen liikehtiminen ja rönsyilevä puhe.
mulle laitettiin, että : hakee katsekontaktia
Mulla on ollut asialliset vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaus potilaan käytöksestä on olennainen siksi, että selvät muutokset käytöksessä voivat kertoa esim. voinnin huonomisesta tai lääkityksen sopimattomuudesta. Jos potilas tulee vastaanotolle vaitonaisena ja vastaa joka kysymykseen yhdellä sanalla, ei lääkäri ilman esitietoja tiedä, onko se potilaalle vain normaalia käytöstä. Mutta jos edellisen kerran kuvauksessa lukee "puhelias, puhe rönsyilee", lääkäri näkee heti, että nyt on tapahtunut jotain, jonka syytä pitää tarkemmin tutkia.
Se mystinen jokin voi olla ihan vain huonosti nukuttu yö, tulossa oleva työpalaveri tai lapsen kanssa käyty kahnaus, jota ei onnistunut saamaan nappiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun siskon miehelle oli kirjoitettu: Hyväkuntoinen mies, vaimo pitänyt huolen, että annettua ruokavalio-ohjetta noudatetaan tai jotakuinkin noin.
Minutkin vaimona on mainittu mieheni sairauskertomuksissa usein:)
Jos ei täys niin varttihullu oli lääkärin diagnoosi. T: Lääkäri
Narsistilääkärit nyt voivat kirjoittaa lausuntoihin mitä tahansa. Itselleni yksi tyly ammattitaidoton ukko laittoi "puhe syrjähtelevää ja maanisen oloista", kun olin 10 v. yrittänyt tuloksetta hakea apua sairauteeni. Ilmeisesti joidenkin puoskareiden mielestä liian monia oireita ei saisi mainita kerralla, ettei puhe vaikuttaisi heti sekopäiseltä ja asiasta toiseen hyppivältä papatukselta, kun eivät itse ymmärrä potilaan tilanteesta hölkäsen pöläystä.
Sinusta tulee mieleen äkkipikainen, hermostunut ja hyökkäävä jo vauvapalstan perusteella.