Tapasin aviomieheni 34-vuotiaana ja nyt 10 vuotta myöhemmin tulee ero. Mies ei halunnut lisää lapsia ja mä olisin halunnut
Mulla oli siis entuudestaan yksi lapsi ennen tätä suhdetta ja miehellä kaksi lasta. Mies ei halunnut lisää lapsia ja tähän mun oli tyydyttävä useiden keskusteluiden jälkeen. Mies mua vanhempi ja piti itseään liian vanhana saamaan enää lapsia.
Nyt sitten tulee ero kun olen 44v. ja aika on mennyt ohitse saada lapsia. Olisin voinut valita toisen miehen ja saada mahdollisesti toisen lapsen. Mies on nyt se joka haluaa erota. Lievästi sanottuna olen katkera ja veetuttaa. Olen vihainen erosta ja siitä, että saatamme joutua muuttamaan tästä talosta pois.
Kommentit (21)
Mitä marise, sullahan on jo lapsi. Ymmärrän miestäsi, koko elämä ei tarvitse olla lastenhoitoa, muutakin pitää olla
Ei olisi pitänyt jäädä tilanteeseen, jos ei aidosti pystynyt itse tekemään päätöstä siitä ettei tee lisää lapsia. Jääminen oli vain ja ainoastaan sinun päätöksesi. Ota tästä opiksi ja tee jatkossa tietoisempia päätöksiä, niin ei tarvitse jälkikäteen harmitella.
Ei se mies varmaan sua kanssaan 10v pakottanut olemaan jos lisää lapsia oli sulle tärkeä asia.
Aloit nalkuttaa lapsista jota et saanut ja nyt mies tahtoo eron. Onpa sika!
Olen pahoillani, anna pettymykselle aikaa.
Toivottu lapsiluku on arka aihe, kun siihen liittyy paljon odotuksia.
Vaikkei tietenkään toisen ihmisen jättäminen ole helppoa, kun häntä itse rakastaa ja häneen on syvästi kiintynyt, pakko silti kysyä. Eikö teillä ollut lapsiluvusta puhetta jo varhaisessa vaiheessa suhdettanne, jolloin mahdollisuus olisi ollut vielä toimia sen mukaan?
Olen itse ollut nuorena parisuhteessa, jossa oli kyllä rakkautta ja kiintymystä, mutta meillä lapsiluku ei vastannut toiveitamme. Itse en halunnut (halua vieläkään) perhettä ja mies toivoi lapsia, jonka vuoksi erosimme. Ymmärsimme, että se vie aikaa, kun 'sydän' on valmis taas rakastumaan uudestaan.
Siitä on jo sen verran aikaa, että olemme uusissa suhteissamme. Hänellä perhe ja vaimo, ja minulla puoliso samoilla tulevaisuuden odotuksilla.
Ei sillä, ei se helppoa ollut ja olisi ollut niin helppoa pitkittää päätöstä..
Harvemmin erot on sellaisia ettei vituttaisi. Koeta kestää.
Sä voit ottaa meidän Petterin,. Siitä ei tullu ikinä mitään. Petteri on 23v uusavuton kelan tuilla elävä ja töitä välttelevä vetelys
Kannatti varmaan kupata 10v ihmisen kanssa joka ei halua samoja asioita kun sinä? Nyt taas lapset kärsii kun ne tutut aikuiset eroaa...
No miksi olit 10v ihmisen kanssa, joka ei halua lisää lapsia jos itse kerran halusit? Olisit eronnut ja etsinyt lapsia haluavan, jos se kerran oli tärkeää. Ihan turha vinkua nyt.
Jos tämä ei ollut kynnyskysymys silloin 5-10 vuotta sitten vaan päätit jäädä suhteeseen ja olla hankkimatta lisää lapsia, mitä ihmeen väliä sillä nyt enää on?
No se on kuitenkin ollut sinun valinta jäädä suhteeseen vaikka mies ei lapsia halunnut. Vituttaa varmasti, mutta selviät kyllä. Älä miestä kuitenkaan syytä vaan katso peiliin.
Miten voit olla katkera juuri nyt, kun teit valintasi jo 10 vuotta sitten?
Olisit eronnut paljon aikaisemmin. Sulla olisi ollut mahdollisuus löytää lapsia haluava mies.
Hoidit miehen lapset samalla ja nyt joudat mennä. Tätähän se mies ajatteli.
Sinä olet katkera, vaikka olet saanut yhden lapsen? Minä en ole saanut yhtään lasta, vaikka olen käynyt IVF lapsettomuushoidoissa. Mieti vähän muutakin kuin itseäsi. Kaikki ei saa edes yhtä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet katkera, vaikka olet saanut yhden lapsen? Minä en ole saanut yhtään lasta, vaikka olen käynyt IVF lapsettomuushoidoissa. Mieti vähän muutakin kuin itseäsi. Kaikki ei saa edes yhtä lasta.
Kun on tullut jätetyksi, tottakai on pettynyt ja kaikki purkautuu. Se, että ihminen on luopunut kiintymyksestä toiseen ihmiseen omasta haaveestaan niin kertoo kyllä minulle ihan muuta kuin sen, että ihminen miettii vain itseään - päinvastoin, hänen olisi tullut tehdä se jo silloin, kun vielä kykeni ikänsä perusteella saamaan lapsia.
Ymmärrän myös sen, ettei toisen lapset ole minulta pois. En voisi heitä saada ilman adoptiota muutoinkaan. Se, ettei meille suoda lapsia niin ei tarkoita sitä, etteikö joku muu voisi toivoa enemmän kuin yhtä. On vain ihanaa, jos lapsia tulee rakkaudesta ja vastuulliseen perheeseen. Niin sen kuuluisikin olla.
Kaikkea hyvää sinulle, ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Hoidit miehen lapset samalla ja nyt joudat mennä. Tätähän se mies ajatteli.
Ai hoidin miehen aikuiset lapset? Ei ollut mitään hoidettavaa heissä.
En toki ole miehelle tätä sanonut enkä edes heti ajatellut asiaa kun sain tietää, että mies haluaa erota. Tässä viime päivinä olen nyt tajunnut asian.