Laitatteko elintarvikkeet omiin säilytysrasioihin kaupan pakkausten sijaan? Aloin koronapandemian myötä
Aloin laittaa erillisiin säilytyspaketeihin.
En esim jauhoja tai kahvia, mutta juustot ja muut leivänpäälliset, maidon jne. Myös leivät.
Alkoi häiritä se, miten kaikki niitä klähmii kaupassa. Ja sitten ne on pöydässä, jossa tehdään vaikka voileipiä.
Kommentit (25)
Minä laitan osan riiseistä ym kuivatuotteista tiiviisiin lasipurkkeihin. En pöpöjen takia, vaan jottei mahdollisen tuholaiskontaminaation myötä tarvitse tuhota kaikkia kuivatuotteita. Tuotteiden kierto on meillä niin nopea, ettei parasta ennen -päiväysten takia tarvitse säilyttää pakkauksia. Läheskään kaikki tuotteet ei kuitenkaan mahtuisi järkevästi lasipurkeissa, joten on niitä kaupan pakkauksiakin kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan osan riiseistä ym kuivatuotteista tiiviisiin lasipurkkeihin. En pöpöjen takia, vaan jottei mahdollisen tuholaiskontaminaation myötä tarvitse tuhota kaikkia kuivatuotteita. Tuotteiden kierto on meillä niin nopea, ettei parasta ennen -päiväysten takia tarvitse säilyttää pakkauksia. Läheskään kaikki tuotteet ei kuitenkaan mahtuisi järkevästi lasipurkeissa, joten on niitä kaupan pakkauksiakin kaapissa.
Juttelin kerran eräällä hyvin tunnetulla tehtaalla töissä olleen kanssa.
Hän sanoi, että hänen siellä töissä ollessaan, on suuri ötökkäongelma kuivaruuissa.
Ei kannata siirtää elintarvikkeita muihin rasioihin ennenkuin otat tuotteen käyttöön. Ne eivät säily enää yhtähyvin kun omissa pakkauksissaan
Mä laitan leikkeleet ja juustot lasirasioihin. Ensinnäkin ne on nätimpiä nostaa pöytään kuin kaupan muovipakkaukset. Toiseksi mua ällöttää vähän se miten monet kädet niitä kaupassa ja kuljetuksen aikana on pyöritelleet, ja ties missä lattialla lojuneet. Kaadan myös sipsit ja karkit ja keksit kulhoon ennen syömistä, en ikinä syö suoraan pussista mitään.