Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*^* JOULUNTÄHTÖSTEN (-06) KUULUMISIA *^*^*

06.12.2006 |

Aloitetaanpa meillekin tänne oma pino jonne kerata vauva-ajan kuulumisia;D

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosi hyvin nukuttu yö takana. Toivottavasti tyttö jatkais samaan tyyliin. Söi klo 23 nukkui klo 3.30 asti, söi ja nukkui taas klo 7 asti, söi ja nukkui klo 10 asti, söi ja nukkuu edelleen. Pian varmaan heräilee kun tuhisee siihen malliin aina välillä. =) Jos tämä jatkuu, on neiti kyllä saanut äidin unenlahjat. Meikäläinen kun vetelee sikeitä myös mielellään ja pitkään... =) En oo koskaan ollut mikään aamuihminen.

Tänään olis sit uus vuosi. Ihan perheen kesken ollaan kotosalla. Eilen kävi naapurit kylässä kahden lastensa kanssa (3½v poika ja 2v tyttö). Tuli oikein hiki niiden kanssa. Siis aivan mahdottomia kauhukakaroita jos suoraan saan sanoa. Pomppi sohvalla, kävi meidän kaikki kaapit läpi (keittiön, olkkarin lipaston jne.) juoksi ympäri kämppä, että meidän koirakin aivan hermostui, kun syötin prinsessaamme tämä nuorempi (tyttö) tuli viereeni, no se ei haitannu, mut sit hän alko repiä vauvan päätä pois tissiltä, että ei vauva saa syödä. Eikä lapsen äiti meinannu tehdä mitään. Mä sit yhdellä kädellä työnsin häntä pois ja kielsin tekemästä niin. Kyllä mun mielestä jonkinnäköinen kuri pitää lapsilla olla, ainakin kun ollaan kylässä. Sit kun annoin vauvan tämän kauhukakaroiden äidin syliin hetkeksi niin niitten 2v melkein hyppi vauvan päälle kun hän halus sit äitinsä syliin. Oli tietysti vähän mustasukkainen. Eipähän tarvi kutsua heti uudestaan kylään. Nyt ne on nähny vauvan. Ja me toivottavasti päästään muuttaan ens kesänä pois tästä rivitalosta omakotitaloon. =) Sellainen mukava ilta meillä. Onneksi tänne palstalle saa purkaa sydäntään.. =)

Kuinkas muilla tuo jälkivuoto?? Mulla on vielä ja tiistaina tulee 4 viikkoa täyteen. Alkaa hieman ärsyttään jo, mutta kai se aikanaan loppuu..

Nyt tyttäreni kutsuu.. =)

rusina & prinsessa 3viikkoa 5päivää

Vierailija
42/43 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpa minäkin runoilemaan omia juttujani tänne.

Tämä pino on kyllä niin pitkä, että pitäisi varmaan huomenna uuden vuoden kunniaksi aloittaa uusi pino, vai mitä? On kyllä ihanaa, että tämä vauvapuolikin aktivoituu. Edelleen tosin käyn kurkkimassa odotuspuoltakin. Siellä taitaa olla enää kourallinen odottajia, joskin he ovat jo aika tuskaisia. Kai kuitenkin puoleen kuuhun mennessä ovat kai starat vauvansa saaneet.

Itselläni on tänä aamuna oikein virkeä olo. Laitoin nukkumaan puolilta öin. Vauva heräsi klo 1. Tunti oltiin " ylhäällä" , sitten nukuttiin kolme tuntia yhtä kyytiä. Sitten taas tunti ylhäällä ja taas kolme tuntia unta palloon. Sitten aamusella menikin vain pit-stopilla varttitunti ja taas koisattiin kolme tuntia. Nuo tunnin valvomiset jaksaa oikein mainiosti, sillä vielä pari yötä sitten meillä valvottiin öisin joko yhteen menoon vajaat kolme tuntia tai sitten kahteen otteeseen 1,5 tuntia. Ihmeesti sitä kuitenkin jaksaa!

JÄLKIVUODOSTA kyseltiin. Itselläni vuoto on vähentynyt paljon. Toki vielä tarvitsen terveyssidettä, mutta ei mitään jumbomallia enää. On kyllä yllättävää, kuinka nopeasti sitä toipuu normaalisti mennestä alatiesynnytyksestä.

MAITOA tuntuu tällä kertaa riittävän. Eilisaamuna tuntui, ellei vauva kohta herää, käynnistän kyllä lypsykoneen (minun koneeni on Avent Isis -mallia). Koska esikoisella turvauduttiin myös pulloon, osaan arvostaa tätä ainakin toistaiseksi hyvin sujunutta imetystä. Toivottavasti maitoa riittää pitkälle! JOS joudumme turvautumaan vastikkeeseen, on se varmasti aluksi ehkä ikävääkin, mutta kyllä siihenkin sopeutuu. Tsemppiä vain kovasti niille, jotka joutuvat miettimään maidon riittävyyttä. On tosiaan niin helppo sanoa sivusta, mutta pääasiahan on, että vauva saa tarpeeksi ravintoa!

Mitä UUDENVUODEN SUUNNITELMIA teillä on? Itselläni ei ole mitään merkillistä. On tuolla jääkaapissa yksi siideri, mutta se jää kyllä odottelemaan toisia aikoja. Olen muuten innolla syönyt maksalaatikkoa, lakritsia ja tuorejuustoa leivän päällä, nam. Niitä tuli haikailtua loppuraskaudesta. Oletteko te muuta toteuttaneet noita mielihalujanne? Muistan eräänkin gallupin, jossa loppuvuodesta pähkäiltiin, mitä raskausaikana kaipasi ruokavalioonsa. :-)

Ai niin, aiotteko antaa mitään UUDENVUODENLUPAUKSIA? Itse aion luvata, että jos vain en ole liian rasittunut, aloitan kuntosaliharrastuksen kevään mittaan. Aion myös pudottaa pois vielä jäljellä olevat 6 kg. 9 kg lähti tosiaan vinhaa vauhtia pois, tiedän, että nuo loput kilot ovat tiukassa. Toivottavasti imetys auttaa siinä.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille jouluntähdille ja oikein hyvää jatkoa vauva-arkeen!

Iituli + tyttövauva 12 pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko, kun me oltiin innoissaan joulukuun 1. päivänä, kun " meidän" kuukausi alkoi? No, nyt se loppuu jo, toivottavasti loputkin luukut aukeilevat pian!!

Maidon riittävyys. Itselläni on riittänyt maito hyvin, kuulostaa ikävältä joutua sitä(kin) asiaa pähkäilemään. Pienen ihmisen kanssa on muutenkin niin paljon huolta. Ja kuitenkin se oma jännittäminen ei auta ja sitä ei silti voi välttää... Itse mietin tuossa aiemmin sitä, että pitäisikö antibioottikuurien aikana pumpata maitoa ja antaa vastiketta. En sitten kuitenkaan niin tehnyt, ja nyt vauvan uni on rauhallisempaa kun kuurin lopettamisesta on jo viikko. Eli kaipa se vaikutti vauvan mahaan, vaikka noita Rela-tippoja saikin (mielestäni tipat auttoivat kyllä). Voimia imetykseen kaikille! Oletteko muuten huomanneet samaa kuin minä: kun ei juo tarpeeksi vettä, tuntuu heti että maitoa on vähemmän?? Itse huomasin tämän ja juoda minun täytyy 2-3 litraa päivässä vettä + muut päälle (maito, mehu, limu).

Vauvan unet. Meillä on onneksi nukuttu aika hyvin. Yhdet unet vauva nukkuu jo parvekkeella ja siellä nukkuu tosi sikeästi. Jos ilmat ei kylmene, niin ajattelin viikon päästä aloittaa kahdet unet parvekkeella. Yöt menee 2-3 syötöllä, n. ½-1 tunti kerralla. Yöllä imetyksen jälkeen vauva jää aika hyvin omaan sänkyyn. Tämä on minulle ihme, koska esikoinen ei hereillä ollessaan yhtään itsekseen missään, eikä nukkuessaankaan :) .

Painonkehitys. Minä painan nyt 7-8 kiloa vähemmän kuin raskautuessani. Eli se kamala dieetti raskausdiabeteksen takia kannatti :) . 7 kiloa lähti heti synnytyksessä ja n. 5 kiloa 1½ viikon kuluessa. Silti minulla on huomattavaa ylipainoa, josta haluan eroon. Ajattelin alkaa käydä salilla helmikuun alusta, aluksi tosi varovaisissa jumpissa yms. Ja kunnon kävelyt vauvan kanssa ajattelin aloittaa heti vuoden alusta. Tarkoitus olisi keventää ensi vuonna n. 20 kiloa. Ennen kesää en imetyksen takia ala pitämään varsinaista dieettiä, mutta syksyllä sitten takaisin Painonvartijoihin. Niiden avulla onnuistun varmasti.

Tänään meille piti tulla vieraita, mutta ovat niin kipeinä että jätetään väliin. Vietetään siis ihan oman perheen kesken. Esikoinen, 6 v. saa valvoa pitkään ja yhdessä pelataan Unoa ja Afrikan tähteä ja syödään herkkuja. Tinat valetaan. Ja mies lähtee ison tytön kanssa ampumaan muutaman raketin. Itselleni ei kuohuvat maistu, joten ei tarvitse miettiä niitä ja imetystä, ihan hyvä niin.

Kuka se kirjoittikin rasittavista lapsivieraista. Ymmärrän hyvin. Itseäni ärsyttää sama asia. Yritän omaani pitää kurissa kylässä ja todella odotan sitä myös muilta vanhemmilta. Joitakin ihan kivoja kavereita jää näkemättä juuri sen takia, että heidän lapsensa rikkovat paikkoja meillä. Saattekohan nyt kuvan että olen ihan tiukkis? En tarkoita normeeleja peuhuleikkejä tms. (jotka nekin ovat kyllä rasittavia aika ajoin ;)), vaan sitä että tarkoituksella rikotaan jotain, tai että samoilta lapsilta aina menee jotain rikki... Ärsyttävää...

Näihin tunnelmiin... HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!

t. Maituliini ja tytöt 6 v ja 22 pvä