Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi suuttui, kun en avannut ovea töiden vuoksi

Sipuliina
07.06.2023 |

Teen osan viikosta töitä kotona ja päivien aikana on usein etäkokouksia, joista en voi tuosta vaan pomppia välillä pois. Pidän yleensä ovet lukossa, jos olen yksin kotona, ja tänään oli pitkästä aikaa sellainen päivä.

Minulla oli eilen tärkeä kokous meneillään, jossa minulla oli puheenvuoro. Kuuntelin hetken aikaa, kuulokkeiden läpi, että aivan kuin etuovea olisi käynyt kokeilemassa joku, mutta ovikelloa ei soitettu kuitenkaan.

Hetken päästä kuulin, kuinka takaoven kahvaa renkutettiin, takaovi on lähempänä työhuonettani, joten kuulen sen paremmin. Koirani riehaantuivat siitä renkuttamisesta ja alkoivat haukkua, jonka jälkeen kuulin, että anoppi huuteli oven läpi koirille, että ei hätää minä täällä vaan.

Olisin toki teoriassa voinut keskeyttää kokouksen ja sanoa kaikilla osallistujille, että pahoittelen, minun on käytävä ovella, mutta en ihan periaatteesta nyt tällä kertaa tehnyt niin. Odottelin siinä, että mahtaako anoppi käydä etsimässä vara-avaimen ja tulla omin avuin sisälle, mutta ei tullut, onneksi. Sain pidettyä oman presentaationi loppuun ja kokouskin saatiin viimeisteltyä. Anopille selvisi myöhemmin, että olin kyllä kotona, vaikka ovet olivat lukossa eikä sattunut olemaan autoakaan pihalla.

Nyt anoppi sitten on loukkaantunut siitä, että en tullut avaamaan hänelle ovea. Hän tuli oven taakse ensinnäkin täysin ilmoittamatta ja hänen pitäisi kyllä tietää, että teen töitä kotoa, mutta ei ilmeisesti täysin käsitä sitä, että kotoa työskentely tai etäkokouksessa puhuminen olisivat sellaista työtä, josta ei voi aina irtautua.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille selkeät rajat näin ensimmäiseksi. En ihan ymmärrä miksi anoppi ylipäänsä käy oven takana riehumassa, selventäisikö vähän. Onko sulla tapana kahvitella anopin kanssa vai mikä on syy? Siirtäisin vara-avaimen eri paikkaan eli lukolliseen rasiaan enkä antaisi anopille koodia. Aika ottaa ryhtiliike anopin suhteen. Mitä miehisi on asiasta mieltä? Pistäkööt äitinsä kuriin.

Vierailija
2/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopille selkeät rajat näin ensimmäiseksi. En ihan ymmärrä miksi anoppi ylipäänsä käy oven takana riehumassa, selventäisikö vähän. Onko sulla tapana kahvitella anopin kanssa vai mikä on syy? Siirtäisin vara-avaimen eri paikkaan eli lukolliseen rasiaan enkä antaisi anopille koodia. Aika ottaa ryhtiliike anopin suhteen. Mitä miehisi on asiasta mieltä? Pistäkööt äitinsä kuriin.

Mun anoppi tekee tuota samaa. Appeni kanssa.

He ei ole 20 vuoteen hahmottaneet että kotona voisi oikeasti tehdä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Onneksi anopilla ei avainta ollu.

Vierailija
4/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä anoppi nyt teki väärin? Kävi oven takana???

Vierailija
5/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö anoppisi siis ymmärrä, kun TOIVOTTAVASTI hänelle sanoit, että sinä teit töitä ja sinulla oli kokous!? Antaa vaan ihan rauhassa tuollaisen pöpin sitten loukkaantua.

Vierailija
6/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin kerrot anopille selkeästi, että hänen kolistelunsa takia koirat alkoivat haukkua kesken sinun tärkeän puheenvuorosi. Ja että et voi kesken kokouksen, varsinkaan kesken oman puheenvuoron, mennä avaamaan ovea kenellekään ja ottamaan vastaan vierailijoita.

Vierailija
7/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monet ymmärrä etätöitä. Luulevat lomaksi, kun siellä kotona istutaan. Yleensä näissä on kyse työtehtävistä, mikä tehdään vielä päässä ja tietokoneella. Eipä paljoa jää näkyvää.

Vierailija
8/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eihän tuo nyt ole ihan ok vaan tulla renkuttamaan toisten ovia, saati loukkaantua siitä, jos ovea ei avata töiden vuoksi.

Vierailija
9/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon karjunu lasten kavereillekkin, kun pimpottavat 100 kertaa ja hakkaavat takaovea. No ilmeisesti ei ole ketään kotona, jos ei avata, paitsi minä nukkumassa yövuorojen välissä. Ja olen aika uninen ja vihainen.

Vierailija
10/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin kerrot anopille selkeästi, että hänen kolistelunsa takia koirat alkoivat haukkua kesken sinun tärkeän puheenvuorosi. Ja että et voi kesken kokouksen, varsinkaan kesken oman puheenvuoron, mennä avaamaan ovea kenellekään ja ottamaan vastaan vierailijoita.

Ja siis itsekin olen joskus keskeyttänyt palaverin hetkeksi kun ovikello soi. Tuli aika pahasti ärähdettyä oven takana olleille Jehovan todistajille ennen kuin kiskaisin oven kiinni ja palasin kokoukseen. Onneksi oli vain ihan oman tiimin viikkopalaveri eikä mikään sen tärkeämpi.

-6

Vierailija
11/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Jotain anoppivihan lietsontaa taas. Kyllä työelämässä ollut tajuaa ton ja ei ole loukkaantiunut, sä vaan kuvittelet.

Koeta keksiä päiviis täytettä, ettei tartte palstalla satuja kertoa.

Vierailija
12/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tapana mitenkään kovin usein kahvitella, silloin tällöin kyllä. En kysynyt miksi oli oven takana tällä kertaa. Hyvin todennäköinen vastaus voi olla ihan vaan, että on ollut lenkillä ja saanut päähänsä poiketa, tai halusi lainata jotain tai käydä vessassa. 

Vierailija
13/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi oikein tulla renkuttamaan takaovea, varsinkin, kun tietää sisällä olevan koiria, joiden voi olettaa riehaantuvan asiasta? Oli siellä sitten etätyöläinenkin vielä tai ei ollut. Vielä tökerömpää tuo on, jos tiesi AP:n olevan etätöissä.

Vierailija
14/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko siis paukannut vaan sisään jos oli ei olis ollu lukossa? Entä jos teillä olis ollu 'päiväkahvit' miehen kanssa sohvalla just silloin?

Vierailija
15/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitä sille anopille ois pitänyt tehdä, jos sen ois päästänyt sisälle? Sanoa, että istupa tohon sohvalle, mulla kestää vielä 45 minsaa tässä palaverissa. Kaikki muut ois joutuneet odottamaan, kun yksi osallistuja ottaa anoppiaan vastaan. Ihan päätöntä. 

Vierailija
16/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö anoppisi siis ymmärrä, kun TOIVOTTAVASTI hänelle sanoit, että sinä teit töitä ja sinulla oli kokous!? Antaa vaan ihan rauhassa tuollaisen pöpin sitten loukkaantua.

Sanoin tietenkin, sitten kun sain suunvuoron siltä tiuskinnalta! Ehti meidän keskustelun jälkeen soittaa myös pojalleen, että minä olen siellä istunut kotona lukkojen takana enkä tule avaamaan ovea. Puolisokin kyllä sanoi, että en minä nyt voi tulla ovea avaamaan kesken kokouksen ja että ovet on kiinni ihan syystä, ja että jos on jotain kiireellistä asiaa, niin laittaa viestin puhelimella, ja kysyy milloin sopii tulla. 

Vierailija
17/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko siis paukannut vaan sisään jos oli ei olis ollu lukossa? Entä jos teillä olis ollu 'päiväkahvit' miehen kanssa sohvalla just silloin?

Ai kauhee :-D

Ja jos siis olisi paukannut kesken palaverin, olisiko sopiva kosto ollut pyytää anoppi laittamaan AP:n kuulokkeet päähän ja tulla kertomaan palaverin osallistujille, miksi tuli keskeyttämään.

Vierailija
18/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat tuli aikansa käymään keskellä päivää kun tein töitä. Sitten kun luurit päässä avasin oven ja puhuin samalla ne tajusi aika nopeasti ettei kannata tulla.

Vierailija
19/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis juuri näin olisi tehnyt, samoin kuin appiukko. Siksi meillä on aina ovet lukossa myös silloin, jos käytetään miehen kanssa tyhjän kämpän tilannetta hyväksi. 

Vierailija
20/134 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttui.