Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen suostuttelu lapseen

Vierailija
07.06.2023 |

Hei,

Oletteko saaneet aikaistettua lapsenhankintaa suostuttelemalla, jos mies on ollut sitä mieltä, että ei vielä vaan myöhemmin? Onko toiveajattelua, että näin kävisi? Mies haluaa odottaa vielä muutaman vuoden, itse koen että olen täysin valmis, nyt on hyvä hetki.

Kiitos

Kommentit (207)

Vierailija
41/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on tainnut lukea tätä palstaa ja oppinut, että lapsen tultua alkaa loputon hvetti, johon ei kannata lähteä.

Miehet siitä yleensä tekevät helvettiä, kun kaatavat kaiken työn naisen niskoille. Ja vielä valittavat kun heitä ei huomioida tarpeeksi.

Vierailija
42/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ironista. 

Naiset jotka haluavat lapsia joutuvat vääntämään ja painostamaan vastahakoisia miehiä perheen perustamiseen. Mutta miehelle ero ei ole vaihtoehto. 

Naiset jotka eivät halua lapsia (kuten minä) taas ovat miesten vääntämisen ja painostamisen kohteena. Mutta miehelle ero ei ole vaihtoehto. 

Ihan kuin miehet alitajuisesti aina haluaisivat päinvastaista mitä nainen jonka kanssa ovat suhteessa, jotta voivat sitten marttyyrinä voivotella miten eivät saa elää sellaista elämää kuin haluavat...

Tällä kommentti upposi minuun. Minun tilanteessani on niin, että minulla on jo täysi-ikäinen lapsi tehty nuorena. Nykyinen lapseton mieheni haluaisi lapsen, minä en enää. Olen ihan hukassa, mitä tässä pitäisi tehdä. Mies sanoo, että hän aikoo pysyä suhteessa kanssani, eikä halua erota. Meillä on hyvä suhde muuten, mutta tulevaisuuden suunnittelu on jäissä. 

Älä kuluta toisen aikaa vaan lähde menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ironista. 

Naiset jotka haluavat lapsia joutuvat vääntämään ja painostamaan vastahakoisia miehiä perheen perustamiseen. Mutta miehelle ero ei ole vaihtoehto. 

Naiset jotka eivät halua lapsia (kuten minä) taas ovat miesten vääntämisen ja painostamisen kohteena. Mutta miehelle ero ei ole vaihtoehto. 

Ihan kuin miehet alitajuisesti aina haluaisivat päinvastaista mitä nainen jonka kanssa ovat suhteessa, jotta voivat sitten marttyyrinä voivotella miten eivät saa elää sellaista elämää kuin haluavat...

Tämä. Velanaisena on hämmästyttävän vaikeaa löytää velamiestä. Samaan aikaan lapsia haluavat naiset valittavat että miehensä eivät halua lapsia tai vaikuttaa siltä että vitkuttelevat tahallaan.

Ihmeellinen kohtaanto-ongelma selvästi.

Kyllä. Suurin osa meistä naisista joutuu ottamaan "ehkä joskus" -miehen, vaikka naisella itsellään olisi vakaa ja selkeä mielipide kyllä / ei.

Tosi kiva haarukoida nettideiteissä vela-miehiä, kun niitä rehellisiä löytyy tasan 1 kpl ja sekään ei toiminut ensitapaamisella. Otin sitten "mielipiteettömän miehen", jolle tein vain selväksi oman mielipiteeni.

Mies kehitti itselleen lapsimyönteisen mielipiteen 8v suhteen kohdalla. Olemme jatkaneet suhdetta, mutta en tiedä, miten tästä pääsee yli. Oliko se miehelle vain hetken ajatus, vai katuuko loppuelämänsä. Minä en voi muuta kuin olla avoin kannassani ja näyttää ovea jos mies haluaa mennä. Onko tässä järkeä, voiko tämän päälle rakentaa, en tiedä.

Olkaa rehellisiä, älkää aliarvioiko toisen kantaa, pyydän.

Vierailija
44/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies puhuu muutamasta vuodesta, että sitten voisi olla oikea aika. Voisinko asettaa hänelle jonkun tiukemman aikarajan?

Ap

Vierailija
45/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt komppaan aloittajan miestä tuossa, että opinnot saatetaan loppuun ennen lapsia. Tuo omakotitalo ei mielestäni ole niin tarpeellinen. Ymmärrän hyvin, että miestä pelottaa, että ap ei valmistu koskaan eikä saa vakitöitä. Onhan tuossa aloittajalla hyvä motivaatio vauhdittaa opintojaan!

Vierailija
46/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen vähän samassa tilanteessa. Ollaan lyöty kättä päälle ajankohdasta, jona ruvetaan yrittämään, joka ei ole niin aikaisin kuin minä haluaisin, mutta ehkä aikaisemmin kuin mitä mies pitää "järkevänä". Tarkka tai edes melko tarkka ajankohta on minusta hyvä kompromissi. Miehen "sitten joskus" tarkoittaa "sitten kun MINULLE sopii, enkä muuten tiedä milloin se on", eikä ole parisuhteelle reilu sopimus. Oma mieleni oli todella rauhaton ja voin huonosti, kun koin kovaa vauvakuumetta ja mies ei suostunut edes juttelemaan asiasta.

Juttele siis asiasta ja mahdollisimman rauhallisesti. Tavoitteena, että kummallakin olisi hyvä olo keskustelun jälkeen. Toivottavasti miehesi jo ymmärtää, että jo raskauden alkaminen saattaa viedä kuukausia, ja että keskenmenot ovat yleisiä ja niistäkin pitää saada palautua.

Nainen voi saada vielä 40-vuotiaanakin lapsia, mutta epätodennäköisempäähän se on. Parempi siis aiemmin kuin myöhemmin, ja miehesikin pitää se tosiasia myöntää, vaikkei siitä pitäisikään. Totta kai häntäkin pitää kuunnella, sillä eihän sitä muuten pääse yhteisymmärrykseen.

Tosi paljon tsemppiä.

Vierailija
47/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies puhuu muutamasta vuodesta, että sitten voisi olla oikea aika. Voisinko asettaa hänelle jonkun tiukemman aikarajan?

Ap

Mielestäni sinun olisi hyvä sanoa miehelle, että et ole kiinnostunut odottelemaan omakotitaloa. Koska kuten joku jo sanoi, sen omakotitalon saa rahalla koska vain, mutta jos odotatte muutaman vuoden ja lasta ei tulekaan niin tulet varmasti ikuisesti miettimään, olisiko onnistunut jos olisitte aloittaneet nyt.

Lisäksi minusta on ihan ok sanoa, että on valitettavasti todella yleistä, että miehet sanovat haluavansa lapsia "kun ovat vähän valmiimpia" mutta sitä hetkeä ei koskaan tulekaan, joten hän pyytää sinulta ihan valtavaa luottamuksenosoitusta.

Miten kauan sinulla on opintoja jäljellä? Sovi miehen kanssa että ehkäisy jää pois heti kun valmistut, ja sitten vaan edistät niitä opintoja parhaasi mukaan. Mies saattaa pelätä että sinulla jää koulut kesken ja haluatkin jäädä kotiäidiksi ja hän joutuu yksin elättämään perheen lopun ikää. Sinunkin etusi on, että paperit on kädessä ennen vauvaprojektia.

Itse olen vela, mutta jos haluaisin lapsen niin en ottaisi riskiä, että joku roikottaa minua "ihan pian" lupausten varassa vuosia ja sitten jättää ja tekee ne lapset toisen kanssa. Jos siis teillä on jo hyvä ja vakiintunut suhde.

Vierailija
48/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempi, että en puhu aiheesta enää miehen kanssa. Mielestäni se ei johda hyvään, jos koko ajan painostan. Se olisi itsellenikin mukavampi, jos keskustelu lähtisi seuraavan kerran miehen aloitteesta.

Ap

Vierailija
49/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mielestäni sinun olisi hyvä sanoa miehelle, että et ole kiinnostunut odottelemaan omakotitaloa. Koska kuten joku jo sanoi, sen omakotitalon saa rahalla koska vain, mutta jos odotatte muutaman vuoden ja lasta ei tulekaan niin tulet varmasti ikuisesti miettimään, olisiko onnistunut jos olisitte aloittaneet nyt.

Lisäksi minusta on ihan ok sanoa, että on valitettavasti todella yleistä, että miehet sanovat haluavansa lapsia "kun ovat vähän valmiimpia" mutta sitä hetkeä ei koskaan tulekaan, joten hän pyytää sinulta ihan valtavaa luottamuksenosoitusta.

Miten kauan sinulla on opintoja jäljellä? Sovi miehen kanssa että ehkäisy jää pois heti kun valmistut, ja sitten vaan edistät niitä opintoja parhaasi mukaan. Mies saattaa pelätä että sinulla jää koulut kesken ja haluatkin jäädä kotiäidiksi ja hän joutuu yksin elättämään perheen lopun ikää. Sinunkin etusi on, että paperit on kädessä ennen vauvaprojektia.

Itse olen vela, mutta jos haluaisin lapsen niin en ottaisi riskiä, että joku roikottaa minua "ihan pian" lupausten varassa vuosia ja sitten jättää ja tekee ne lapset toisen kanssa. Jos siis teillä on jo hyvä ja vakiintunut suhde.

Noin 1.5 vuotta menisi vielä..

Ap

Vierailija
50/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Noin 1.5 vuotta menisi vielä..

Ap

Annat siis asian olla nyt ja otat asian esille sitten, kun valmistuminen on ajankohtaista. 

Vierailija
51/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies voi tehdä lapset jonkun toisen kanssa.

Vierailija
52/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ex sai miehen kannan 'en ehkä halua omia lapsia koskaan' muutettua siihen, että eivät pelkästään päättäneet yrittää lasta, vaan ostivat yksityiseltä IVF hoitoja, miehen maksamana. Kuinka? No, kuukausien painostuksella tunteisiin vetoavine kirjeineen ja runoineen. Lopulta uhkaili, että päättää päivänsä, jolloin äitinsä menettää jälleen yhden perheenjäsenen. Vahvisti uhkaustaan lukittautumalla lääkepurkin kanssa vessaan tai sulkemalla puhelimen ja kaahaamalla autolla pihasta viimeisinä sanoinaan uhkaus ajaa kallioleikkaukseen. Mies koki niin kovaa syyllisyyttä, että on pilannut muutenkin kovia kokeneen ihmisen elämän lopullisesti jos jättää tämän lapsettomaksi, että suostui hoitoihin ajatellen, että lähtee sitten suhteesta kun lapsi on syntynyt. No lasta ei tullut, tuli vain se ero.

Ihan sairasta, mutta ilmeisen tehokasta.

Ei tuo tehokasta ole. Toimii vain tasapainottomiin, kenties läheisriippuvaisiin ihmisiin. Normaali ihminen ei anna kiristää itseään noin.

Ehkä. Tiedän kuitenkin useita perheitä, joissa yksi tai useampi lapsi on tehty painostuksen seurauksena. Osa sittemmin eronnut. Myös tältä palstalta saa usein lukea ohjeita mm jättää ehkäisy omavaltaisesti pois jne. Lapsi nähdään niin vahvasti naisen oikeutena, että miehen kuuluu suostua, ja tähän on kaikki keinot sallittu. Kun kerrot tällaiselle naiselle, että hänen olisi viisainta lähteä kun ovat noin tärkeästä asiasta eri mieltä, saat poikkeuksetta kuulla 'en haluaisi erota muuten hyvästä suhteesta turhaan (!?)' ja 'olen liian vanha löytämään enää toista isäkandidaattia' tai henkilökohtainen suosikkini 'hän ei ymmärrä, että tämä olisi hänenkin etunsa'. Manipulointi tässä asiassa on todella yleistä, tosin miehillä on usein turhaa empimistä, koska manipulaation lopputulos on usein kuitenkin molemminpuolin positiivinen.

Kuulostaa melkoiselta naisvihalta, kun väität että tuo olisi yleistä.

Älä viitsi, tuo on todella yleistä! Eihän tuosta tilastoja ole, mutta omasta ystäväpiiristä tiedän useamman lapsen joka on tullut suostuttelun jälkeen (koska olen osallistunut näihin keskusteluihin kuinka taivutella mies lapsentekoon) ja yhden josta tiedän, että äiti jätti pillerit ottamatta kertomatta isälle (läheinen ystäväni ja itse kertoi) ja yhden josta epäilen, että vahinko ei ollut ehkä ihan täysin vahinko.

Oma lapsi syntyi yhteisestä sopimuksesta eikä kumpikaan koskaan halunnut toista.

Vierailija
53/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies suostui sen jälkeen kun hänen kaverinsa sai lapsen.

Vierailija
54/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ironista. 

Tämä. Velanaisena on hämmästyttävän vaikeaa löytää velamiestä. Samaan aikaan lapsia haluavat naiset valittavat että miehensä eivät halua lapsia tai vaikuttaa siltä että vitkuttelevat tahallaan.

Ihmeellinen kohtaanto-ongelma selvästi.

Kyllä. Suurin osa meistä naisista joutuu ottamaan "ehkä joskus" -miehen, vaikka naisella itsellään olisi vakaa ja selkeä mielipide kyllä / ei.

Tosi kiva haarukoida nettideiteissä vela-miehiä, kun niitä rehellisiä löytyy tasan 1 kpl ja sekään ei toiminut ensitapaamisella. Otin sitten "mielipiteettömän miehen", jolle tein vain selväksi oman mielipiteeni.

Mies kehitti itselleen lapsimyönteisen mielipiteen 8v suhteen kohdalla. Olemme jatkaneet suhdetta, mutta en tiedä, miten tästä pääsee yli. Oliko se miehelle vain hetken ajatus, vai katuuko loppuelämänsä. Minä en voi muuta kuin olla avoin kannassani ja näyttää ovea jos mies haluaa mennä. Onko tässä järkeä, voiko tämän päälle rakentaa, en tiedä.

Olkaa rehellisiä, älkää aliarvioiko toisen kantaa, pyydän.

Tämä. Minusta tuntuu, että naisen aina olen "pilaamassa" miehen elämän jollain tapaa vaikka mitä tekisin.

Olen aina tiennyt etten halua lapsia ja ollut siitä äärimmäisen selkeä. Jokaisessa vakavassa suhteessani (3kpl) tämä on ensin ollut ok, mies ollut samoilla linjoilla. Sitten muutaman vuoden päästä mies alkaa haaveilemaan lapsesta ja vihjailemaan miten hieno äiti minusta tulisi. Kantani ei muutu, miehestä tulee onneton ja minä olen siihen syyllinen koska tuhoan heidän "unelmansa". Mutta eroaminen on yhtä tuskaa, vaikka yritän selittää ettei ole reilua kumpaakaan kohtaan olla suhteessa jossa toinen joutuu tekemään näin isossa asiassa kompromissia. Ei, ei, ei saa erota koska sitten olen syypää heidän elämänsä pilaamiseen siten että erosin.

Nyt siis kolmas suhde menossa, kolme vuotta tulee täyteen ja viime viikolla otin puheeksi että voisin varata ajan steriin ja mies hätääntyi asiasta. Kuulema kenties sitten haluaakin lapsia.

Olen käynyt tämän läpi liian monta kertaa, en jaksa enää!

Vierailija
55/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on parempi, että en puhu aiheesta enää miehen kanssa. Mielestäni se ei johda hyvään, jos koko ajan painostan. Se olisi itsellenikin mukavampi, jos keskustelu lähtisi seuraavan kerran miehen aloitteesta.

Ap

saatat joutua odottamaan sitä aloitetta loputtomiin. Entä jos lähestyisit hyvän kautta, eli kun vastaan tulee vauva niin sanoisit aina ihastellen "aww" ja varmistaisit, että mies tietää kuinka onnellinen olisit omasta lapsesta. Kun TV:stä tulee vaikka Juku-Parkin mainos, sanoisit, että tuo olisi kiva juttu sitten joskus kun meillä on perhe. Kun olet miehen kanssa hänen harrastuksessaan, kertoisit, että olisi kiva jos hän opettaisi sitten joskus teidän lapselle tuon taidon jne. Eli maalaisit hänen korvien väliin pikku hiljaa sellaisen mukavan kuvan tulevasta perhe-elämästä.

Vierailija
56/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua, mutta jos mies tosiaan odottelee omakotitaloa ja valmistumista, niin seuraavaksi hän sanoo, että ei nyt kun kaikki rahat on mennyt tähän taloon, ja ei nyt kun sun pitää saada vakityöpaikka. Lyhennellään lainaa ja hanki töitä.

Ja eihän se sitten ole reilua työnantajalle, jos heti raskaudut kun olet saanut töitä. Ja pitää hommata uusi auto. Ja mies haluaisi ylennyksen mutta pelkää, että jos pomo saisi perheenlisäyksestä tietää, se menisi toiselle. Näitä keksii AINA.

Suosittelen koko sydämestäni että tällaisia syitä lykkäämiselle ei kukaan kuuntelisi. Vaan jos mies myöntää, että tarvitsee itselleen vielä vähän aikaa, voisin kuunnella.

Vierailija
57/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ex sai miehen kannan 'en ehkä halua omia lapsia koskaan' muutettua siihen, että eivät pelkästään päättäneet yrittää lasta, vaan ostivat yksityiseltä IVF hoitoja, miehen maksamana. Kuinka? No, kuukausien painostuksella tunteisiin vetoavine kirjeineen ja runoineen. Lopulta uhkaili, että päättää päivänsä, jolloin äitinsä menettää jälleen yhden perheenjäsenen. Vahvisti uhkaustaan lukittautumalla lääkepurkin kanssa vessaan tai sulkemalla puhelimen ja kaahaamalla autolla pihasta viimeisinä sanoinaan uhkaus ajaa kallioleikkaukseen. Mies koki niin kovaa syyllisyyttä, että on pilannut muutenkin kovia kokeneen ihmisen elämän lopullisesti jos jättää tämän lapsettomaksi, että suostui hoitoihin ajatellen, että lähtee sitten suhteesta kun lapsi on syntynyt. No lasta ei tullut, tuli vain se ero.

Ei tuo tehokasta ole. Toimii vain tasapainottomiin, kenties läheisriippuvaisiin ihmisiin. Normaali ihminen ei anna kiristää itseään noin.

Ehkä. Tiedän kuitenkin useita perheitä, joissa yksi tai useampi lapsi on tehty painostuksen seurauksena. Osa sittemmin eronnut. Myös tältä palstalta saa usein lukea ohjeita mm jättää ehkäisy omavaltaisesti pois jne. Lapsi nähdään niin vahvasti naisen oikeutena, että miehen kuuluu suostua, ja tähän on kaikki keinot sallittu. Kun kerrot tällaiselle naiselle, että hänen olisi viisainta lähteä kun ovat noin tärkeästä asiasta eri mieltä, saat poikkeuksetta kuulla 'en haluaisi erota muuten hyvästä suhteesta turhaan (!?)' ja 'olen liian vanha löytämään enää toista isäkandidaattia' tai henkilökohtainen suosikkini 'hän ei ymmärrä, että tämä olisi hänenkin etunsa'. Manipulointi tässä asiassa on todella yleistä, tosin miehillä on usein turhaa empimistä, koska manipulaation lopputulos on usein kuitenkin molemminpuolin positiivinen.

Älä viitsi, tuo on todella yleistä! Eihän tuosta tilastoja ole, mutta omasta ystäväpiiristä tiedän useamman lapsen joka on tullut suostuttelun jälkeen (koska olen osallistunut näihin keskusteluihin kuinka taivutella mies lapsentekoon) ja yhden josta tiedän, että äiti jätti pillerit ottamatta kertomatta isälle (läheinen ystäväni ja itse kertoi) ja yhden josta epäilen, että vahinko ei ollut ehkä ihan täysin vahinko.

Oma lapsi syntyi yhteisestä sopimuksesta eikä kumpikaan koskaan halunnut toista.

Tuo kuulostaa pienen lapsen todistelulta. Kun tilostoja ei ole, sinulla ei ole mitään perusteita höpinällesi.

Vierailija
58/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee yksin, jos yhdessä tekee niin molempien pitää haluta.

Vierailija
59/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo onnistunut, mutta ennen sitä käytiin juristin juttusilla ja laadittiin sopimus siitä, miten toimitaan vauvan synnyttyä eli maksan edelleen 50% yhteisistä kuluista, vauvalle tehtävistä hankinnoista mies ei maksa mitään eikä miehen tarvitse osallistua vauvanhoitoon sinä aikana, kun minä olen perhevapailla, kotitöistä mies tekee 50 % (mutta vain niistä, jotka eivät liity vauvaan ja sillä tavalla, joka sopii hänelle, en siis voi vaatia pyyhkimään pölyjä jalkalistojen takaa) jne. Eli minä sain vauvan, mutta miehen ehdoilla.

Sopimuksiahan voi kirjoitella millaisia mieleen mätkähtää, mutta tuollaisella ei ole mitään pitoa oikeudessa. Siellä vasta katsotaan onko sopimus laillinen ja pakko noudaattaa sitä vai ei.

Tuo keksimäsi sopimus ei täytyä mitään lakivaatimuksia.

Missä ihmeen oikeudessa väitin tuota tarvitsevani? Se on selkeä kahdenvälinen sopimus, johon mies voi vedota, kun ei halua hoitaa lasta yöllä, siitä öisestä nukkumisesta kun ei isälle rikostuomiota langeteta. Tietenkään tuota ei ole pakko noudattaa, mutta joka kerta kun väitän, että yhdessä tämä haluttiin, sun vuoro vaihtaa vaippa, niin mies voi kyseenalaistaa sen lapsen haluamisen ja vedota siihen, että meillä on asiasta sopimus. Jos minä en halua sitä noudattaa, niin miksi ihmeessä hänkään noudattaisi esim. pyykinpesun osalta?

Kävit kuitenkin "juristin" juttusilla ;) Kukaan muu kuin porvoolainen juristi ei neuvo tekemään höpölöpö"sopimuksia".

Vierailija
60/207 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa pienen lapsen todistelulta. Kun tilostoja ei ole, sinulla ei ole mitään perusteita höpinällesi.

juu selvä. Tämä keskustelu ja moni muu palstalla on osoitus siitä, ettei juuri koskaan parisuhteissa esiinny painostusta lapsen tekoon. Sovitaan niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi