Miehen suostuttelu lapseen
Hei,
Oletteko saaneet aikaistettua lapsenhankintaa suostuttelemalla, jos mies on ollut sitä mieltä, että ei vielä vaan myöhemmin? Onko toiveajattelua, että näin kävisi? Mies haluaa odottaa vielä muutaman vuoden, itse koen että olen täysin valmis, nyt on hyvä hetki.
Kiitos
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo onnistunut, mutta ennen sitä käytiin juristin juttusilla ja laadittiin sopimus siitä, miten toimitaan vauvan synnyttyä eli maksan edelleen 50% yhteisistä kuluista, vauvalle tehtävistä hankinnoista mies ei maksa mitään eikä miehen tarvitse osallistua vauvanhoitoon sinä aikana, kun minä olen perhevapailla, kotitöistä mies tekee 50 % (mutta vain niistä, jotka eivät liity vauvaan ja sillä tavalla, joka sopii hänelle, en siis voi vaatia pyyhkimään pölyjä jalkalistojen takaa) jne. Eli minä sain vauvan, mutta miehen ehdoilla.
Sopimuksiahan voi kirjoitella millaisia mieleen mätkähtää, mutta tuollaisella ei ole mitään pitoa oikeudessa. Siellä vasta katsotaan onko sopimus laillinen ja pakko noudaattaa sitä vai ei.
Tuo keksimäsi sopimus ei täytyä mitään lakivaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useammasta miehestä kokemus että joka vatvoo ja odottaa niin luistaa kokonaan lopulta ja taas nainen etsii uuden miehen joka toivoo lapsia ja kuvio toistuu kunnes naisen biologinen kello tikittää viimeisiä hetkiään . Älä suostu tähän vaan kerro miehelle että jos haluaa sinun kanssasi perheen , jätätte ehkäisyn pois nyt ja vauva tulee sitten kun on tullakseen .
Yhtä asiaa vaan kovasti ihmettelen. Miksi se nainen ei voi hankkia sitä lasta yksin? Sehän on nykyisin mahdollista jopa julkisessa terveydenhuollossa jos ei tohdi lähteä hakemaan siemeniä yhden yön jutuista tai johonkin sopimusvanhemmuuteen.
Naisellahan tuo on vielä helppoa jos vertaat vauvakuumeiseen mieheen, jolla ei ole lasta haluavaa kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useammasta miehestä kokemus että joka vatvoo ja odottaa niin luistaa kokonaan lopulta ja taas nainen etsii uuden miehen joka toivoo lapsia ja kuvio toistuu kunnes naisen biologinen kello tikittää viimeisiä hetkiään . Älä suostu tähän vaan kerro miehelle että jos haluaa sinun kanssasi perheen , jätätte ehkäisyn pois nyt ja vauva tulee sitten kun on tullakseen .
Yhtä asiaa vaan kovasti ihmettelen. Miksi se nainen ei voi hankkia sitä lasta yksin? Sehän on nykyisin mahdollista jopa julkisessa terveydenhuollossa jos ei tohdi lähteä hakemaan siemeniä yhden yön jutuista tai johonkin sopimusvanhemmuuteen.
Naisellahan tuo on vielä helppoa jos vertaat vauvakuumeiseen mieheen, jolla ei ole lasta haluavaa kumppania.
Siksi koska vastuuta ei olla valmiita kantamaan kuin 50% lapsesta, 50% ajasta. Myös se vaikuttaa että halutaan ydinperheidylli, eikä ymmärretä ettei kenenkään perhe ole kovinkaan idyllinen.
Eroha nsiinä tulee kun huomaa mihin itsensä meni sotkemaan. Jompikumpi.
Jotenkin ironista.
Naiset jotka haluavat lapsia joutuvat vääntämään ja painostamaan vastahakoisia miehiä perheen perustamiseen. Mutta miehelle ero ei ole vaihtoehto.
Naiset jotka eivät halua lapsia (kuten minä) taas ovat miesten vääntämisen ja painostamisen kohteena. Mutta miehelle ero ei ole vaihtoehto.
Ihan kuin miehet alitajuisesti aina haluaisivat päinvastaista mitä nainen jonka kanssa ovat suhteessa, jotta voivat sitten marttyyrinä voivotella miten eivät saa elää sellaista elämää kuin haluavat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo onnistunut, mutta ennen sitä käytiin juristin juttusilla ja laadittiin sopimus siitä, miten toimitaan vauvan synnyttyä eli maksan edelleen 50% yhteisistä kuluista, vauvalle tehtävistä hankinnoista mies ei maksa mitään eikä miehen tarvitse osallistua vauvanhoitoon sinä aikana, kun minä olen perhevapailla, kotitöistä mies tekee 50 % (mutta vain niistä, jotka eivät liity vauvaan ja sillä tavalla, joka sopii hänelle, en siis voi vaatia pyyhkimään pölyjä jalkalistojen takaa) jne. Eli minä sain vauvan, mutta miehen ehdoilla.
Sopimuksiahan voi kirjoitella millaisia mieleen mätkähtää, mutta tuollaisella ei ole mitään pitoa oikeudessa. Siellä vasta katsotaan onko sopimus laillinen ja pakko noudaattaa sitä vai ei.
Missä ihmeen oikeudessa väitin tuota tarvitsevani? Se on selkeä kahdenvälinen sopimus, johon mies voi vedota, kun ei halua hoitaa lasta yöllä, siitä öisestä nukkumisesta kun ei isälle rikostuomiota langeteta. Tietenkään tuota ei ole pakko noudattaa, mutta joka kerta kun väitän, että yhdessä tämä haluttiin, sun vuoro vaihtaa vaippa, niin mies voi kyseenalaistaa sen lapsen haluamisen ja vedota siihen, että meillä on asiasta sopimus. Jos minä en halua sitä noudattaa, niin miksi ihmeessä hänkään noudattaisi esim. pyykinpesun osalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota... mikä oikeus ryhtyy puimaan sitä, että mies ei suostu maksamaan kuin 50% perheen yhteisistä kuluista eli mikä kohta kahdenvälisessä sopimuksessa mielestäsi ansaitsee oikeuskäsittelyn?
Turha sitten myöhemmin valittaa kun mies ei kanna vastuuta lapsesta, jonka pitkin hampain suostui laittamaan alulle.
Todella surullista myös lapsen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ironista.
Naiset jotka haluavat lapsia joutuvat vääntämään ja painostamaan vastahakoisia miehiä perheen perustamiseen. Mutta miehelle ero ei ole vaihtoehto.
Naiset jotka eivät halua lapsia (kuten minä) taas ovat miesten vääntämisen ja painostamisen kohteena. Mutta miehelle ero ei ole vaihtoehto.
Ihan kuin miehet alitajuisesti aina haluaisivat päinvastaista mitä nainen jonka kanssa ovat suhteessa, jotta voivat sitten marttyyrinä voivotella miten eivät saa elää sellaista elämää kuin haluavat...
Tällä kommentti upposi minuun. Minun tilanteessani on niin, että minulla on jo täysi-ikäinen lapsi tehty nuorena. Nykyinen lapseton mieheni haluaisi lapsen, minä en enää. Olen ihan hukassa, mitä tässä pitäisi tehdä. Mies sanoo, että hän aikoo pysyä suhteessa kanssani, eikä halua erota. Meillä on hyvä suhde muuten, mutta tulevaisuuden suunnittelu on jäissä.
Mies sanoo, että olisin täydellinen äiti. Ja että kyllä hän haluaa vielä lapsia. Mutta ensin minun pitäisi olla valmistunut ja olisi hyvä, jos asutaan omakotitalossa.
En ymmärrä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehen ex sai miehen kannan 'en ehkä halua omia lapsia koskaan' muutettua siihen, että eivät pelkästään päättäneet yrittää lasta, vaan ostivat yksityiseltä IVF hoitoja, miehen maksamana. Kuinka? No, kuukausien painostuksella tunteisiin vetoavine kirjeineen ja runoineen. Lopulta uhkaili, että päättää päivänsä, jolloin äitinsä menettää jälleen yhden perheenjäsenen. Vahvisti uhkaustaan lukittautumalla lääkepurkin kanssa vessaan tai sulkemalla puhelimen ja kaahaamalla autolla pihasta viimeisinä sanoinaan uhkaus ajaa kallioleikkaukseen. Mies koki niin kovaa syyllisyyttä, että on pilannut muutenkin kovia kokeneen ihmisen elämän lopullisesti jos jättää tämän lapsettomaksi, että suostui hoitoihin ajatellen, että lähtee sitten suhteesta kun lapsi on syntynyt. No lasta ei tullut, tuli vain se ero.
Ihan sairasta, mutta ilmeisen tehokasta.
Ei tuo tehokasta ole. Toimii vain tasapainottomiin, kenties läheisriippuvaisiin ihmisiin. Normaali ihminen ei anna kiristää itseään noin.
Vierailija kirjoitti:
Turha sitten myöhemmin valittaa kun mies ei kanna vastuuta lapsesta, jonka pitkin hampain suostui laittamaan alulle.
Todella surullista myös lapsen kannalta.
Naisella on kaikki oikeudet valittaa. Ei naisen tarvitse yrittää lukea miehen vihjailuja, että oikeasti ei halua vaikka nyt sanoikin että hankitaan lapsi. Se on miehen vastuulla sanoa. Ja mies ei todellakaan ole oikeutettu venkoiluun, vaikka miten olisi vihjaillut kainosti.
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo, että olisin täydellinen äiti. Ja että kyllä hän haluaa vielä lapsia. Mutta ensin minun pitäisi olla valmistunut ja olisi hyvä, jos asutaan omakotitalossa.
En ymmärrä.
Ap
Jonkun pitäisi takoa tämän miehen päähän, että nyt ei eletä enää sitä vuosikymmentä, jolloin hänen omat vanhempansa olivat lapsentekoikäisiä... Nyt on eri ajat. Nuorten aikuisten on todella vaikeaa tänään hankkia omakotitalot ja vakityöt.
Biologia ei kuitenkaan ole muuttunut.
Omakotitalohaaveen voi toteuttaa lapsenkin kanssa, mutta hienoonkaan omakotitaloon ei voi hankkia lasta jos se juna meni jo.
Mä olen valmistunut 2016 ja mulla ei ole vieläkään asuntolainaa eikä vakaata työsuhdetta, luojan kiitos olen vela. Älä sinä kuuntele tuollaista!
(vela saa olla, mutta mies kuulostaa naiivin perinteiseltä)
Mies on tainnut lukea tätä palstaa ja oppinut, että lapsen tultua alkaa loputon hvetti, johon ei kannata lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen ex sai miehen kannan 'en ehkä halua omia lapsia koskaan' muutettua siihen, että eivät pelkästään päättäneet yrittää lasta, vaan ostivat yksityiseltä IVF hoitoja, miehen maksamana. Kuinka? No, kuukausien painostuksella tunteisiin vetoavine kirjeineen ja runoineen. Lopulta uhkaili, että päättää päivänsä, jolloin äitinsä menettää jälleen yhden perheenjäsenen. Vahvisti uhkaustaan lukittautumalla lääkepurkin kanssa vessaan tai sulkemalla puhelimen ja kaahaamalla autolla pihasta viimeisinä sanoinaan uhkaus ajaa kallioleikkaukseen. Mies koki niin kovaa syyllisyyttä, että on pilannut muutenkin kovia kokeneen ihmisen elämän lopullisesti jos jättää tämän lapsettomaksi, että suostui hoitoihin ajatellen, että lähtee sitten suhteesta kun lapsi on syntynyt. No lasta ei tullut, tuli vain se ero.
Ei tuo tehokasta ole. Toimii vain tasapainottomiin, kenties läheisriippuvaisiin ihmisiin. Normaali ihminen ei anna kiristää itseään noin.
Ehkä. Tiedän kuitenkin useita perheitä, joissa yksi tai useampi lapsi on tehty painostuksen seurauksena. Osa sittemmin eronnut. Myös tältä palstalta saa usein lukea ohjeita mm jättää ehkäisy omavaltaisesti pois jne. Lapsi nähdään niin vahvasti naisen oikeutena, että miehen kuuluu suostua, ja tähän on kaikki keinot sallittu. Kun kerrot tällaiselle naiselle, että hänen olisi viisainta lähteä kun ovat noin tärkeästä asiasta eri mieltä, saat poikkeuksetta kuulla 'en haluaisi erota muuten hyvästä suhteesta turhaan (!?)' ja 'olen liian vanha löytämään enää toista isäkandidaattia' tai henkilökohtainen suosikkini 'hän ei ymmärrä, että tämä olisi hänenkin etunsa'. Manipulointi tässä asiassa on todella yleistä, tosin miehillä on usein turhaa empimistä, koska manipulaation lopputulos on usein kuitenkin molemminpuolin positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Ap
Oletko sanonut miehelle, että voit jäädä kokonaan lapsettomaksi, jos odottelette?
Endometrioosi vain pahenee iän myötä ja lapsen hankintaa ei pidä viivytellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Ap
Oletko sanonut miehelle, että voit jäädä kokonaan lapsettomaksi, jos odottelette?
Endometrioosi vain pahenee iän myötä ja lapsen hankintaa ei pidä viivytellä.
Kyllä olen sanonut. Ja kuten aiemmin kirjoitin, hän on ollut myös mukana lääkärissäkin, jossa puhuttiin aiheesta. Mutta se ei vaikuta hänen päätökseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. Tiedän kuitenkin useita perheitä, joissa yksi tai useampi lapsi on tehty painostuksen seurauksena. Osa sittemmin eronnut. Myös tältä palstalta saa usein lukea ohjeita mm jättää ehkäisy omavaltaisesti pois jne. Lapsi nähdään niin vahvasti naisen oikeutena, että miehen kuuluu suostua, ja tähän on kaikki keinot sallittu. Kun kerrot tällaiselle naiselle, että hänen olisi viisainta lähteä kun ovat noin tärkeästä asiasta eri mieltä, saat poikkeuksetta kuulla 'en haluaisi erota muuten hyvästä suhteesta turhaan (!?)' ja 'olen liian vanha löytämään enää toista isäkandidaattia' tai henkilökohtainen suosikkini 'hän ei ymmärrä, että tämä olisi hänenkin etunsa'. Manipulointi tässä asiassa on todella yleistä, tosin miehillä on usein turhaa empimistä, koska manipulaation lopputulos on usein kuitenkin molemminpuolin positiivinen.
Kuulostaa melkoiselta naisvihalta, kun väität että tuo olisi yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä hullukaan tee lasta noin sekopäisen ihmisen kanssa. Tai siis täytyy olla todella hullu jos suostuu.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ironista.
Tämä. Velanaisena on hämmästyttävän vaikeaa löytää velamiestä. Samaan aikaan lapsia haluavat naiset valittavat että miehensä eivät halua lapsia tai vaikuttaa siltä että vitkuttelevat tahallaan.
Ihmeellinen kohtaanto-ongelma selvästi.