Puoliso jättää kaiken viime tinkaan
Onko kellään muulla puolisoa, joka jättää kaiken viimetinkaan, varsinkin jos on tärkeä meno niin paikalle pitää kaahata melkein ovi edellä, jotta ehtii. Se on helvetin stressaavaa, jos itse haluaisi olla paikalla ajoissa, varsinkin jos pitää mennä esim.lääkäriin. Juuri nytkin verenpaineeni kohoaa huippulukemiin kun pitäisi joutua hammaslääkäriin. Eilen sanoin että menet ajoissa suihkuun, ETKÄ ole siellä puolta tuntia. Pidin pitkän saarnan aiheesta että saan vielä jonkin kohtauksen ja stressaannun kun toinen ei osaa olla ajoissa. Olen todellakin harkinnut että menen sitten muilla kyydeillä kaikessa rauhassa, esim.bussilla, vaikka siinä joutuukin näkemään vaivaa. Rasittavaa!! Onko kellään muulla samanlaista?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni on tällainen jos kyseessä on joku minun keksimä meno. Esim jos lähdemme minun sukulaiseni juhliin, puolisolle pitää kertoa monelta herätä ja paimentaa häntä aamulla että nyt sinun pitää syödä/käydä suihkussa/pukea. Jos en tee näin niin hän jää sänkyyn makoilemaan ja myöhästymme. Ns omiin menoihinsa kyllä osaa valmistautua ja olla ajoissa. Jännä ilmiö.
Tää kuulostaa vain ja ainoastaan perseilyltä. Oman puolison tönttöilyt ovat ihan yhtäläisiä riippumatta siitä, kenen meno on kyseessä ja kuinka tärkeä. Ei kyllä myöskään makoilullaan aiheuta aikataulujen tuhoutumista, vaan menee kuin päätön kana sinne ja tänne jne.
Tuttua ja jostain syystä jokainen kumppani tähän mennessä tuntuu perinteen tämän ominaisuuden. Tällä nykyisellä on ehkä pikkuisen toivoa, mutta luottaa autollisena ihmisenä siihen että minne vaan ehditään kun lähtee vaan 5 minuuttia ennen!
Kun itse taas puen kaikkia lapsia puolituntia ennen valmiiksi ja olen laittanut laukut valmiiksi jo eilen ja mies vaan huokailee sohvalla että ehtiihän tässä. Täytyy varmaan itsekin vaan jatkossa jäädä makoilemaan ja katsella kun toinen ihmettelee miksi lapset ei olekaan lähtövalmiina kuten yleensä.
Mitään ei voi toisen vastuulle jättää kun aivan huoletonta touhua ja sitten saat itse tehdä perässä.
Edellisen miehen kanssa meni kaikki reissut ja sovitut aikataulut pilalle, vaikka oltiin yhdessä niistä sovittu, kun saattoi jäädä tahallaan nukkumaan ja makoilemaan, että eihän tässä mikään kiire ole, vaikka piti olla jo menossa. Muut joutui sitten odottamaan sitä että arvon herra nousee ylös ja saa auton käyntiin. Kaikki lasten juhlat ja sovitut menot niin minä ja lapset odotettiin käsi ovenkahvalla ja tämä makaa sängyssä että menkää te vaan keskenään, vaikka oltiin sovittu että mennään autolla yhdessä. Niin. Sitähän ei voinut sanoa aiemmin vaan tahallaan odotuttaa siihen että paikalla pitäisi olla jo. Hävetti aina lasten puolesta kun myöhästyivät kaikesta...
Eikö auto ole kummankin käytettävissä? Minä vain lähtisin sillä sinne hammaslääkäriin yksin, jos puoliso tietää asiasta eikä silti ole valmistautunut lähtöön.
Missä on ongelma?
Puolisoni on tällainen jos kyseessä on joku minun keksimä meno. Esim jos lähdemme minun sukulaiseni juhliin, puolisolle pitää kertoa monelta herätä ja paimentaa häntä aamulla että nyt sinun pitää syödä/käydä suihkussa/pukea. Jos en tee näin niin hän jää sänkyyn makoilemaan ja myöhästymme. Ns omiin menoihinsa kyllä osaa valmistautua ja olla ajoissa. Jännä ilmiö.