Puoliso jättää kaiken viime tinkaan
Onko kellään muulla puolisoa, joka jättää kaiken viimetinkaan, varsinkin jos on tärkeä meno niin paikalle pitää kaahata melkein ovi edellä, jotta ehtii. Se on helvetin stressaavaa, jos itse haluaisi olla paikalla ajoissa, varsinkin jos pitää mennä esim.lääkäriin. Juuri nytkin verenpaineeni kohoaa huippulukemiin kun pitäisi joutua hammaslääkäriin. Eilen sanoin että menet ajoissa suihkuun, ETKÄ ole siellä puolta tuntia. Pidin pitkän saarnan aiheesta että saan vielä jonkin kohtauksen ja stressaannun kun toinen ei osaa olla ajoissa. Olen todellakin harkinnut että menen sitten muilla kyydeillä kaikessa rauhassa, esim.bussilla, vaikka siinä joutuukin näkemään vaivaa. Rasittavaa!! Onko kellään muulla samanlaista?
Kommentit (44)
Ei, olen suudellut aika monta sammakkoa, että löysin miehen joka ajattelee ns isoissa kuvioissa kuten minä.
Aikuinen ihminen ei pääse hammaslääkäriin ilman puolisoa?
Voi, niin tuttua! Ainakin meillä se tuntuu olevan ominaisuus ja olen huomannut, ettei se siis mihinkään muutu. Joten olen keskittynyt asian ennakoimiseen. Kyllä se näin reilu 20 vuoden yhteiselon jälkeenkin vielä saa verenpaineen välillä nousemaan, mutta harvemmin. Olen ihan varma, että nykypäivänä puolisolla olisi kyllä joku diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pyörii näin koulujen kesälomilla paljon alaikäisiä.
Miksi sun puolison pitää kuskata sinua hammaslääkäriin?
Miksi et lähde ajoissa ja kulje julkisilla?
Ymmärrän jos pitää mennä jonnekkin pariskuntana (häät/hautajaiset/ystävän 60-vuotissynttärit) eli tapahtumat joissa pitää olla tiettyyn aikaan paikalla.
Hammaslääkäri ei kuuluu niihin PARISKUNTANA menemiseen...
Otat itse aikataulut haltuun eli huolehdit lähtöajoista ilmoittamalla hidastelijalle esim. tuntia aiemman ajan kuin todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suomalaiset ei asu ihan ratikkareitin varrella!
Eri
Tällaisiin eroihin on kaatunut ystävyyssuhteita. Tiedän erään joka myöhästyi lomalennolta, kun matkakaveri on vitkuttelija.
Puolisosi ei tuosta muutu. Ihmisillä on tosi erilaisia aikakäsityksiä ja hän on aikaoptimisti. Myös ADHD voi vaikuttaa tähän.
Suosittelen, että alat liikkua tärkeisiin menoihin itsenäisesti. Voit myös ilmoittaa puolisolle reippaasti aikaisemman lähtöajan, ainakin silloin tällöin.
Tämä myöhään havahtuva viime tipan sankari aiheuttaa varsin usein sen että hermo menee kun itsellä on ihan selvät sävelet/toimintamalli/kaava valmistautumiseen ja lähtötoimiin ja toinen sitten alkaa kiireellä härvätä omiaan siihen sekaan.
Tuttua läpi lapsuuteni, äitini oli aina myöhässä ja missasi aina lähes kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pyörii näin koulujen kesälomilla paljon alaikäisiä.
Niin? Menettekö katsomaan yhdessä mahdollisia adoptoitavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Ja miten tuo liittyy aloittajan ongelmaan?
Hänhän EI puhu ratikkareiteistä:
"Olen todellakin harkinnut että menen sitten muilla kyydeillä kaikessa rauhassa, esim.bussilla, vaikka siinä joutuukin näkemään vaivaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Siltikin, aikuinen ihminen ei pääse hammaslääkäriin ilman toista aikuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Niinpä, mullakin on matkaa lähimmälle ratikalle vain 100 kilsaa.
Ei ole tuttua. Meillä molemmat aikuiset osaavat huolehtia aikatauluista ja menoista ihan mainiosti. Minä en vahdi miestäni ollenkaan, en koskaan ja passaa ja sama toisinpäin. En olisi edes ajatellut ottaa jotain vauvaa puolisokseni.
Lapsemmekin ovat ihan tavallisia säntillisiä nuoria, joista ei tarvitse huolehtia. Luokiolaisellakin kesätyöt alkavat taas seiskalta aamulla ja hyvin hän on ehtinyt.
Minä olen tällanen ja mulla on ADD.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Juu ei, mutta melkein kaikilla suomalaisilla on ajokortti ja auto. Varsinkin niillä, jotka eivät asu ratikkareitin varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
No vie se puolisosi sinne hammaslääkäriin jo edellisenä päivänä, niin ehkä hän ehtii. Tsiisus...
Tuttua. Esim. kun johonkin ollaan lähdössä niin aletaan vielä pestä autoa kun pitäisi jo mennä.