Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso jättää kaiken viime tinkaan

Vierailija
07.06.2023 |

Onko kellään muulla puolisoa, joka jättää kaiken viimetinkaan, varsinkin jos on tärkeä meno niin paikalle pitää kaahata melkein ovi edellä, jotta ehtii. Se on helvetin stressaavaa, jos itse haluaisi olla paikalla ajoissa, varsinkin jos pitää mennä esim.lääkäriin. Juuri nytkin verenpaineeni kohoaa huippulukemiin kun pitäisi joutua hammaslääkäriin. Eilen sanoin että menet ajoissa suihkuun, ETKÄ ole siellä puolta tuntia. Pidin pitkän saarnan aiheesta että saan vielä jonkin kohtauksen ja stressaannun kun toinen ei osaa olla ajoissa. Olen todellakin harkinnut että menen sitten muilla kyydeillä kaikessa rauhassa, esim.bussilla, vaikka siinä joutuukin näkemään vaivaa. Rasittavaa!! Onko kellään muulla samanlaista?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä jaksaisi tuollaista katsella yhtään. Ja varsinkin omiin menoihin menisin muilla kyydeillä itsenäisesti niin ei tarvitse tuollaisesta stressata. 

Vierailija
22/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen ei pääse hammaslääkäriin ilman puolisoa?

Kaikki suomalaiset ei asu ihan ratikkareitin varrella!

Eri

No ei ole Tuusulassakaan ratikkaa. Hammaslääkäriin on kotoa matkaa n. 1km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen ei pääse hammaslääkäriin ilman puolisoa?

Kaikki suomalaiset ei asu ihan ratikkareitin varrella!

Eri

So? Sitten järjestetään elämä niin, ettei tarvitse olla kenenkään mielivallan armoilla. Ap:n kuvaama on törkeää vallankäyttöä eikä sitä pidä hyväksyä. 

Vierailija
24/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Lisäksi tytöt tulleet äitiinsä. Aina mennään juhliin viimeisenä myöhässä kun jäävät miihailemaan.

Vierailija
25/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos on sovittu että mennään jonnekin yhdessä (vastaus noille"eikö aikuinen yksin pääse"-jutuille) niin

on tosi ärsyttävää olla aina myöhästyvää odotteleva osapuoli.  Jossain kaupan pihalla möllöttää kuin jälki-istunnosa, samalla kun ihmiset ympärillä menevät ja tulevat kuin järkevät olennot.  Mulla tätä ollut jo niin kauan, että olen luopunut kokonaan ajatuksesta, että missään olisi mitään järkeä.

Vierailija
26/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä jaksaisi tuollaista katsella yhtään. Ja varsinkin omiin menoihin menisin muilla kyydeillä itsenäisesti niin ei tarvitse tuollaisesta stressata. 

Kyllä joskus joutunut emäntä tulemaan perässä omalla autollaan kun jäänyt vitkastelemaan.

Vierailija
27/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ongelma"mme on päinvastainen, kaikki ajat pitää olla aamulla, koska muuten mies stressaa koko päivän siitä että kohta pitää lähteä, ja lopulta lähtee 2km päähän jopa tuntia aiemmin "kun ei tässä jaksa enää odotella".

Vierailija
28/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Missä kerrottiin sukupuolet?

Vierailija
29/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen viimetingan tallaaja, enkä jaksa enää edes yrittää muuttua. Tällä mennään.

Vierailija
30/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joskus joutunut emäntä tulemaan perässä omalla autollaan kun jäänyt vitkastelemaan.

Näin minäkin tekisin, eli jos on sovittu, että lähdetään aikataulutettuun menoon vaikka klo 9:15, niin pari minuuttia voin odotella ja sitten lähden. Toinen saa tulla perässä omalla kyydillään tai olla tulematta. Aina ollaan yhdessä lähdetty.

Vierailija
31/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se puoliso yrittää vinkata nalkuttamatta, et menisit itse bussilla sinne hammaslääkäriin tai hommaisit ajokortin, et pääset itse autolla.

Vierailija
32/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoksi ei sovellu käytännössä, että hoida itse omat menosi. Näinko ihmiset oikeasti ajattelee, että jos jotain on sovittu, niin siitä viis? Kyse ei ole siitä, pääseekö yksin kohteeseen, vaan siitä, että on sovittu, että mennään yhdessä ja sitten alkaa se härvääminen. Ja tällaisen ihmisen kanssa on ihan sama minne ollaan menossa, oli meno oma, toisen tai yhteinen.

Se täytyy sanoa, että oma puoliso on itsekin jonkun verran oppinut ennakoimaan. Mutta pakka leviää helposti ja sitten alkaa eestaas ryntäily. Näin sivusta seuraavana on hyvin vaikea käsittää esim., että jos joka kerta pitää ottaa mukaan jonnekin mentäessä tavarat x, y ja z, niin hyvin usein niistä joku puuttuu. Ja sitten käännytään kesken matkaa takaisin tai jotain muuta säätöä. Ei ihan tämän takia viitsisi kuitenkaan täysin eriyttää menemisiä, eli että mentäisiin samaan paikkaan vaikkapa kahdella autolla.

Melkeinpä joka kerta reissussa tulee uusi vaate ostettavaksi. Koska matkaan on lähdetty esim. ilman takkia tai mitään pitkähihaista (siis muutaman viikon reissuun). Tai uimaan ilman uikkareita. Tällaisen ominaisuuden konkreettisia vaikutuksia arkielämään on edes vaikea selittää (kuulostamatta pilkunnssijalta) sellaiselle, jolla ei ole tällaisesta ihmisestä kokemusta.

Vierailija
33/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Minulla ja puolisollani on muutenkin erilainen aikakäsitys. Hän voi sanoa, että "Menen käymään apteekissa, tarvitsetko kaupasta jotakin?" minkä minä kuulen niin, että hän on kohta menossa. Mutta ei se sitä tarkoita. Se tarkoittaa, että hän menee joskus seuraavien 2-5 tunnin kuluttua. Eli minun on turha odottaa, että hän esimerkiksi toisi tullessaan jotain nopeaa lämmitettävää lounastauolle sen sijaan, että osa tauosta menisi siihen, että pitää valmistaa jotain. Vielä siitä kohtaa, kun hän lähtee ovesta ulos, voi mennä puoli tuntia tai enemmänkin siihen, että hän muistaa pihalle päästyään jotain muita hommia, mitkä päättääkin tehdä ennen lähtöään.

Ap, ajokortti ja oma auto helpottavat elämää ;-)

Vierailija
34/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästelen myös miksi se toinen joutuu sinun menoihisi lähtemään? Ja saa vielä huudotkin päälle. Sanoisin, että pidä tunkkis jos olisi sun puoliso.

Sinuna menisin sinne hammaslääkäriin vaikka pyörällä ja samalla reissulla ilmoittautuisin autokouluun, jos sellainen on jäänyt jossain vaihdessa käymättä. Ihana vapauden tunne kun saa mennä minne haluaa milloin vain. Vaikka tuntia ennen sinne parkkikselle odottamaan että pääsee sisälle. Suosittelen.

Vierailija
35/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun puolison pitää kuskata sinua hammaslääkäriin?

Miksi et lähde ajoissa ja kulje julkisilla?

Ymmärrän jos pitää mennä jonnekkin pariskuntana (häät/hautajaiset/ystävän 60-vuotissynttärit) eli tapahtumat joissa pitää olla tiettyyn aikaan paikalla.

Hammaslääkäri ei kuuluu niihin PARISKUNTANA menemiseen...

No jos miehellä on vaikka ajokortti ja naisella ei, ja ovat sopineet että mies ajaa.

Tai ovat ihan muuten vaan sopineet, että mies ajaa .

Mikä järki on parisuhteessa, jos molemmat huolehtii vain omista asioistaan eikä mitenkään saisi hyötyä puolisosta? Ihan sairasta ajattelua.

Vierailija
36/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoksi ei sovellu käytännössä, että hoida itse omat menosi. Näinko ihmiset oikeasti ajattelee, että jos jotain on sovittu, niin siitä viis? Kyse ei ole siitä, pääseekö yksin kohteeseen, vaan siitä, että on sovittu, että mennään yhdessä ja sitten alkaa se härvääminen. Ja tällaisen ihmisen kanssa on ihan sama minne ollaan menossa, oli meno oma, toisen tai yhteinen.

Se täytyy sanoa, että oma puoliso on itsekin jonkun verran oppinut ennakoimaan. Mutta pakka leviää helposti ja sitten alkaa eestaas ryntäily. Näin sivusta seuraavana on hyvin vaikea käsittää esim., että jos joka kerta pitää ottaa mukaan jonnekin mentäessä tavarat x, y ja z, niin hyvin usein niistä joku puuttuu. Ja sitten käännytään kesken matkaa takaisin tai jotain muuta säätöä. Ei ihan tämän takia viitsisi kuitenkaan täysin eriyttää menemisiä, eli että mentäisiin samaan paikkaan vaikkapa kahdella autolla.

Melkeinpä joka kerta reissussa tulee uusi vaate ostettavaksi. Koska matkaan on lähdetty esim. ilman takkia tai mitään pitkähihaista (siis muutaman viikon reissuun). Tai uimaan ilman uikkareita. Tällaisen ominaisuuden konkreettisia vaikutuksia arkielämään on edes vaikea selittää (kuulostamatta pilkunnssijalta) sellaiselle, jolla ei ole tällaisesta ihmisestä kokemusta.

ADD/ADHD tai hahmotushäiriö.

Vierailija
37/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos pitää mennä jonnekkin pariskuntana (häät/hautajaiset/ystävän 60-vuotissynttärit) eli tapahtumat joissa pitää olla tiettyyn aikaan paikalla.

No jos miehellä on vaikka ajokortti ja naisella ei, ja ovat sopineet että mies ajaa.

Mikä järki on parisuhteessa, jos molemmat huolehtii vain omista asioistaan eikä mitenkään saisi hyötyä puolisosta? Ihan sairasta ajattelua.

Mielestäni se on sairasta, että aikuista ihmistä pitää odotella ja tämä ei edes yritä muuttaa tekemisiään toimivaksi. Ymmärrän todelliset syyt viime tingan lähdöille, mutta ap:n tapauksissa syynä oli vain toisen jukuripäisyys ja typeryys. Jos siis tällaista tulisi, niin voisin asiasta keskustella pari kertaa ja kerrata säännöt, sen jälkeen toinen saisi selvitä. Hän on aikuinen ihminen ja vaikka hänellä olisi mikä diagnoosi, niin ei se ikuinen lässyttäminen häntä muuksi muuta, vaan hän jatkaa tietoisesti wittumaista käytöstään.

Vierailija
38/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisossa on tällaisia piirteitä. Ihmettelee, miksei teinit pyydä häneltä kyytiä aamuisin, kun voisi heittää näitä asemalle, fysioterapeutille yms. Lapsille on vähemmän stressaavaa mennä bussilla, kuin se, että onko ihan viime hetkellä perillä. Ainoastaan, jos bussiaikataulut ovat todella huonot, saattavat kysellä kyytiä.

Taloudessa on vain yksi auto, niin olen vuosien mittaan soitellut hänelle muistutuksia, että hänen pitäisi hakea lapsi koulusta ja viedä hammastarkastukseen tai jonnekin muualle.

Vierailija
39/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ADD/ADHD tai hahmotushäiriö.

Näin mä vähän kanssa luulen. Vielä enemmän sen jälkeen, kun sisaruksensa lapsilla on kaikilla joku tällainen (puolison omilla sisaruksilla en tiedä olevan, ainakaan diagnosoituja), Vaikka en tiedä ovatko edes perinnöllisiä.

Mutta tämä on tuonut vähän armollisuutta myös omaan ajatteluun, että ei tuo kertakaikkiaan vaan kykene toimimaan tavalla x. Pyhimys en valitettavasti ole sittenkään, vaan yritän vaan ehdotella hälytyksen laittamista jne. Vaikka itselle tuntuukin oudolta ajatella, että tarvii ihan muistutuksen, että muistaisi varata hammaslääkärin (kyllä, en halua että hänenkään hampaat putoaa suusta), eläinlääkärin jne. 

Vierailija
40/44 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni se on sairasta, että aikuista ihmistä pitää odotella ja tämä ei edes yritä muuttaa tekemisiään toimivaksi. Ymmärrän todelliset syyt viime tingan lähdöille, mutta ap:n tapauksissa syynä oli vain toisen jukuripäisyys ja typeryys. Jos siis tällaista tulisi, niin voisin asiasta keskustella pari kertaa ja kerrata säännöt, sen jälkeen toinen saisi selvitä. Hän on aikuinen ihminen ja vaikka hänellä olisi mikä diagnoosi, niin ei se ikuinen lässyttäminen häntä muuksi muuta, vaan hän jatkaa tietoisesti wittumaista käytöstään.

En ole tämän tapauksen puoliso, mutta omani kohdalla tuo ei vaan auta. Ei auta, vaikka uhkaisin heittäytyä junan alle. Puoliso on monessa asiassa minua huomioiva jne., mutta tiettyihin asioihin ei vaan tunnu kykenevän ja lisäpaine ei ainakaan helpota tilanteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi