Sisko paljastaa vasta nyt: Kikka ei kuollut sydänkohtaukseen
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Mites sisarusten välit? Katihan yritti laulajanuraa 90-luvun alussa. Muistaakseni häntä vieläpä mainostettiin "Kikan siskona", mistä Kikka ei erityisemmin tykännyt.
Muistan tämän. Kikka totesi jossain lehtiotsikossa, että "Minulla ei ole laulajasiskoa".
Siihen sitten toisen lehden kannessa Kati vastasi, että "Miksi kiellät minut, Kikka?" Ilmeisesti saivat sitten kuitenkin välinsä parempaan kuntoon.
Rikosilmoitus on tehty. Haluamme saada asioihin selvyyttä, Kikan äiti Marita Viilonen kertoo IS:lle.
Äiti kivenkovaan väittää, että mitään hyväksikäyttöä ei ole ollut, vaikka nyt vasta kuuli koko asiasta. Jos ilmapiiri kotona on ollut turvaton, niin eihän sellaisesta ole voinut kertoa, edes vanhemmille. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Äiti kivenkovaan väittää, että mitään hyväksikäyttöä ei ole ollut, vaikka nyt vasta kuuli koko asiasta. Jos ilmapiiri kotona on ollut turvaton, niin eihän sellaisesta ole voinut kertoa, edes vanhemmille. Kokemusta on.
Kati kertoo sisarusten kasvaneen valheiden ja salailun ilmapiirissä. Iäkäs äiti jatkaa edelleen samalla linjalla. Olen itse nähnyt ja kuullut, miten alkoholisti valehtelee kirkkain silmin itsestäänselvistä asioista, väittää mustaa valkoiseksi ja valkoista mustaksi sekä tuntuu uskovan omiin valheisiinsa. Tiukassa paikassa voi viimeisenä apukeinona hönkäistä "en muista sellaista... eli sitä ei tapahtunut!" Lähipiiriään satuttava alkoholisti on niin syvässä häpeän, töppäilyjen ja valheiden kierteessä, että ego ei kestäisi tosiasioiden myöntämistä.
Olen kuunnellut Katin kirjaa äänikirjana, ja teksti on uskottavaa ja psykologisesti tarkkaa. Uskon enemmän Katia kuin Maritaa.
No jopas nyt omaiset sopan keittivät. Äiti vie tyttärensä siis oikeuteen?
Vierailija kirjoitti:
Tehnyt rikosilmoituksen. Mikälie nimike...kunnianloukkaus vai yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys?
Saahan niitä ilmoituksia tehdä, mutta se ei vielä tarkoita, että poliisi päättäisi tutkia, syyttäjä syyttää ja tuomari tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehnyt rikosilmoituksen. Mikälie nimike...kunnianloukkaus vai yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys?
Saahan niitä ilmoituksia tehdä, mutta se ei vielä tarkoita, että poliisi päättäisi tutkia, syyttäjä syyttää ja tuomari tuomita.
No ei. Olen työnäni kokenut sen. Sähköpostiini murtauduttiin ja tekijä oli ilmiselvä. Tämän onnistui kuitenkin valehdella itsensä taitavasti ulos keissistä, eikä juttu edennyt sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko tuollainen huumekuolemaksi (lääkkeiden väärinkäyttö)?
Kyllä se sellainen on, mutta ehkä lääkkeiden väärinkäyttö kuulostaa hyväksyttävämmältä.
Monet lääkkeet väärinkäytettynä ovat päihteitä/huumeita. Kaikki päihteet ovat huumeita ja kaikki huumeet ovat päihteitä.
Kirja oli aivan järkyttävän surullinen. Kikka käytti muun muassa subutexia loppuvuosinaan ja kuolikin osaksi subutexin ja muiden lääkkeiden yliannostukseen. Kati kertoo kirjassaan että kaikki merkit viittaavat siihen että teko oli tahallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati kertoo sisarusten kasvaneen valheiden ja salailun ilmapiirissä. Iäkäs äiti jatkaa edelleen samalla linjalla. Olen itse nähnyt ja kuullut, miten alkoholisti valehtelee kirkkain silmin itsestäänselvistä asioista, väittää mustaa valkoiseksi ja valkoista mustaksi sekä tuntuu uskovan omiin valheisiinsa. Tiukassa paikassa voi viimeisenä apukeinona hönkäistä "en muista sellaista... eli sitä ei tapahtunut!" Lähipiiriään satuttava alkoholisti on niin syvässä häpeän, töppäilyjen ja valheiden kierteessä, että ego ei kestäisi tosiasioiden myöntämistä.
Olen kuunnellut Katin kirjaa äänikirjana, ja teksti on uskottavaa ja psykologisesti tarkkaa. Uskon enemmän Katia kuin Maritaa.
Jep, ajattelin ihan samaa, että äidin väitteet ei ole millään lailla uskottavia. Se, että on ollut 25 v raittiina ei muuta mitenkään sitä, että hän kännäsi epämääräisten äijien kanssa kun tytöt olivat pieniä. Olen ihan varma, että nämä noin 10-vuotiaat tytöt kertoivat äidille, mummolle ja koulussa totuuden.
Siihen aikaan kouluissa ei ollut yhtä hyviä valmiuksia puuttua asioihin kuin nykyään, mutta se, että tytöt saivat olla muita pidempään kesäleireillä kertoo jo siitä, että viranomaiset näkivät heidän tulevan huonommista oloista.
Kirjassa on myös Kikan hyvän ystävän kertomus siitä, että Kikka tilitti hänellekin näitä hyväksikäyttötarinoita ja sanoi, että nämä eivät saa jäädä piiloon, jottei yksikään toinen lapsi joutuisi kärsimään samaa mitä nämä siskokset.
Näkihän sen jo silloin, ettei Kikka ollut tasapainoinen ja onnellinen :( Anteeksi epämuodikas väitteeni, mutta ihminen jolla on asiat hyvin ei myy itseään noin halvalla, seksillä faneja kalastaen. Säälittävää, vaikka kuinka sanotaan voimaannuttavaksi. Ei voimaannuta, vaan menettää vikatkin itsekunnioituksensa noin.
Vierailija kirjoitti:
Näkihän sen jo silloin, ettei Kikka ollut tasapainoinen ja onnellinen :( Anteeksi epämuodikas väitteeni, mutta ihminen jolla on asiat hyvin ei myy itseään noin halvalla, seksillä faneja kalastaen. Säälittävää, vaikka kuinka sanotaan voimaannuttavaksi. Ei voimaannuta, vaan menettää vikatkin itsekunnioituksensa noin.
Tämäkin kertoo surullista tarinaa siitä, että Kikan rajat ja omanarvontunto oli rikottu jo varhain. Kaikki hyväksikäyttäjät haistaa helposti ihmiset, jotka eivät osaa pitää puoliaan. Levy-yhtiön limaiset äijät tekivät tuotteen nimeltä Kikka, välittämättä siitä kuinka alentava se oli Kikkaa kohtaan. Ikävä kyllä näitä tarinoita on niin paljon, maailma pullollaan. Onneksi, onneksi pahimmista ajoista on jo tultu eteenpäin ja naisillakin on jo paremmin oikeuksia ja oma ääni myös viihdebisneksessä. Paljon on vielä kuitenkin myös tehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Kikan nostaminen joksikin feminismin ikoniksi on täyttä harhaa, jota keskiluokkaiset ja pumpulissa kasvaneet toimittajatytöt kehittää. Tosiasiassa Kikka oli traumataustalla oleva ihminen, jonka elämä oli surullista mutta toisaalta täysin loogista tausta huomioiden. Tämä ei ole dissausta, vaan tosiasia. Olen itse vastaavanlaisella taustalla ja olen ihmetellyt tätä Kikan glorifiointia. Todellisuus on raadollisempi, kuten se on aina. Kikka kuoli lääkkeisiin ja oli alkoholisti. Se oli kyllä tiedossa jo aikaisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Kikka oli hyvin ristiriitainen. Jossain nykyajan lehtijutussa häntä on tituleerattu seksipositiivisuuden pioneeriksi, vaikka varsinaisestihan hän ei sitä ollut. Imago oli kyllä flirttaileva ja laulunsa kaksimielisiä, mutta monessa yhteydessä on noussut esille, että Kikka nolosteli kappaleidensa sanoituksia. Hän vakuutteli haastatteluissa kirkkain silmin, että sellaiset sanat kuin "hanuri" ja "soutaminen" eivät liity seksiin. Häpesikö hän hänelle tehtyjä kappaleita vai eikö hän ymmärtänyt niitä?
Väite seksipositiivisuudesta olisi uskottavampi, jos Kikka olisi rohkeasti seissyt hänelle kirjoitettujen tekstien takana. "Kyllä, kappaleeni kertovat seksistä!" Sievistely ja selittely yhdistettynä paljastavaan pukeutumiseen ja tuhnuisiin lyriikoihin antaa epäjohdonmukaisen vaikutelman.
Kikasta ei pidä tehdä pelkkää musiikkibisneksen uhria. Kikka halusi kiihkeästi laulajaksi ja pyrki esille keinolla millä hyvänsä. Kikan tyylille oli selvä aukko olemassa silloin. Muut naislaulajat olivat aika vanhahtavia ja perinteistä iskelmää. Vaikea oli sitten vanhempana tyyliä vaihtaa. Kikasta tuli seksi imagon vanki.
On kyllä hirveä äiti ollut toi Marita... Yhtään lasta ei olisi ansainnut. Harvoin tulee kenenkään puolesta näin paha olo, kun Kikan ja Katin, kun kirjaa kuuntelin.
Ja näköjään sama meno jatkuu vieläkin. Katkera, vaikka vika ollut itsessä. Ei pysty myöntämään omia virheitään. Onnittelut siitä, että onnistunut raitistumaan, mutta eipä se menneisyyden virheitä pois pyyhi... Huono äiti on huono äiti. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Kikasta ei pidä tehdä pelkkää musiikkibisneksen uhria. Kikka halusi kiihkeästi laulajaksi ja pyrki esille keinolla millä hyvänsä. Kikan tyylille oli selvä aukko olemassa silloin. Muut naislaulajat olivat aika vanhahtavia ja perinteistä iskelmää. Vaikea oli sitten vanhempana tyyliä vaihtaa. Kikasta tuli seksi imagon vanki.
Äskettäin keskustelin Kikan esityksen nähneen henkilön kanssa.
Sanoi ettei ihmettele jos teki itselleen jotain, sen verran oli törkeä yleisö maalaispaikkakunnalla.
Mites sisarusten välit? Katihan yritti laulajanuraa 90-luvun alussa. Muistaakseni häntä vieläpä mainostettiin "Kikan siskona", mistä Kikka ei erityisemmin tykännyt.