Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeaa teinitytön kanssa ja mies ei koskaan pidä puoliani, jos riitelen tytön kanssa

Vierailija
06.06.2023 |

Eilen 17-vuotias tyttö oli lähdössä TODELLA vähissä vaatteissa jonnekin kaveritapaamiseen. Sanoin tytölle, että noin pukeutuvat vain halvat naiset ja tyttö tietysti suuttui siitä ja meille tuli iso riita. Pyysin miestä apuun ja hän vain kysyi, että onko se alasti, jos ei ole niin menköön, mutta minä en saisi huutaa. Ei siis ota koskaan minun puolta vaan sanoo, että tyttö on oikeassa. Huonoa kasvatusta?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu miehesi kanssa tuosta asiasta kokonaisuutena. Puhu useasti. Kerro miltä tuntuu ja mitä toivot ja miksi. Puhu puhu. Kuuntele.

Vierailija
22/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa tarkenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumasti ja halventavasti sanoit, miten suhtautuisit jos tyttösi puhuisi sinulle vastaavalla tavalla!?

Vierailija
24/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinäkö haukut omaa lastasi, omaa tyttöäsi halvaksi naiseksi?

Tykkäisitkö jos äitisi, isäsi, miehesi tai joku muu haukkuisi sinua halvaksi naiseksi?

Ihan riippumatta siitä, mitä sinulla on päällä tai ei ole.

Vierailija
25/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarvitsen mun miehen tuen meidän teinien kanssa.

Puhun diitä miehelleni ja juttelemme lasten kanssa..

Nyt on 14v. ja seurustelu ja yökyläily. Pojalle on nyt tässä keskusteltava meidän molempien ja perusteltava ja puhuttava. Yhteinen juttu tämä kasvatus on.

Puhetta se vaatii ennen ja jälkeen ja tilanteessa.

Vierailija
26/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut on kyllä kasvatettu huonosti, jos oikeasti puhut tyttärellesi noin rumasti ja halveksivasti.

Anteeksipyynnön olet velkaa hänelle.

Kyllä asiat voi puhua asiallisestikin. Puhumalla eikä halveeraamalla.

27/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut, että noin vähissä vaatteissa tulee vilu. Älä huuda sille lapselle.

Vierailija
28/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa teinitytön kanssa? Kyllä taitaa teinillä olla vaikeaa sinun kanssa, kun keksit nalkuttamista ja riitoja.

Vierailija
29/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on todella vähissä vaatteissa? Tuon ikäinen kulkee niissä vaatteissa missä tykkää olla. Vanhempien määräys pukeutumiseen ym asioihin loppuu jossain vaiheessa ja hyvä on, että nuori osaa päättää asioista itsekin.

Kyllä se on alaikäisen vanhemman tehtävä ohjata lasta pukeutumisessa, jos meinaa tulla ylilyöntejä. Lasta ja nuorta voi ja kannattaakin ohjata tekemään järkevämpiä valintoja.

Tässä ei edes tullut pukeutumistyyli ilmi. Isäkin ilmeisesti vaatteet hyväksyy, joten tuskin paha. Nythän on ollut niin kylmääkin, että tuskin kovin pikkuvaatteissa teini oli.

Isä vaikuttaa tässä tapauksessa sellaiselta vastuuta ja konflikteja karttavalta tossukalta, että sillä lapsen pukeutumisella ei ole sen käytökseen ja vastuunkantoon vaikutusta.

Vierailija
30/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä anteeksi ja selitä että huonot miehet ei kykene hillitsemään itseään. Laita viesti että olet rakas ja toivot ettei käy huonosti.

Vierailija
31/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: älä soimaa itsäsi siitä että kasvatuskumppanuuden puuttumisesta turhautuneena ja huolehtivana vanhempana olet tiuskaissut lapselle asiattomasti. Kun tilanne laantuu voit pyytää anteeksi ja kertoa lapselle huolesi hänen pukeutumisestaan.

32/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kun viesti lähti vähän liian äkkiä.

Toki nillitin lapsille talvella, että talvikengät jalkaan, pipo päähän, käsineet käteen... No, itse muistan varsana oloni, silloin about kellään ei ollut pipoa vaikka ulkona olisi ollut 30 astetta pakkasta.

Kerran olen isoilla kirjaimilla puuttunut lapsen pukeutumiseen, kun 12-v uusioperheen tyttö oli lähdössä mummun 8-kymppisille mikrosortseissa ja napapaidassa. Ilmoitin lapsen isälle, että jos noissa vaatteissa aikoo lähteä, niin jään kotiin. Ei lähtenyt.

Vierailija
33/48 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudatko sinä oikeasti? Aika surullista, jos tosiaan et pärjää omalle lapsellesi vaan huudat ja riitelet.

Olisit ilmaissut asian toisella tavalla etkä huutamalla, jos oikeasti rivoissa vaatteissa oli lähdössä. Mutta onko se ihme, että nuoret tytöt erehtyvät pukeutumaan niin, jos nännit saavat olla näkyvissä suuremmissakin juhlissa.

Vierailija
34/48 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa huonoista äideistä huutaa aina. Olen 56-vuotias ja edelleen äitini huutaa minulle ja koittaa määrätä pukeutumistani.

Vierailija
35/48 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on todella vähissä vaatteissa? Tuon ikäinen kulkee niissä vaatteissa missä tykkää olla. Vanhempien määräys pukeutumiseen ym asioihin loppuu jossain vaiheessa ja hyvä on, että nuori osaa päättää asioista itsekin.

Kyllä se on alaikäisen vanhemman tehtävä ohjata lasta pukeutumisessa, jos meinaa tulla ylilyöntejä. Lasta ja nuorta voi ja kannattaakin ohjata tekemään järkevämpiä valintoja.

Toki, mutta ei huorittelemalla.

Vierailija
36/48 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöinen äiini valitti ihan samaa.

Vierailija
37/48 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kiukuttelet sille miehellesikin niin paljon, ettei se enää jaksa kuunnella kun kiukuttelet muillekin.

Vierailija
38/48 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen saa aina riidan aikaiseksi mistä tahansa. vaikka tytön vaatteista ja jopa siitä, että mies ei halua osallistua riitelyyn.

Vierailija
39/48 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta ei huorittelemalla.

asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä, ettei jouduta vihreään maailmaan, jossa kaikki pitää sanoa kiertoilmaisuilla ja osa sanoista on kiellettyjä.

Vierailija
40/48 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä kiukuttelet sille miehellesikin niin paljon, ettei se enää jaksa kuunnella kun kiukuttelet muillekin.

Tämä, isä piti minun puoliani, eikä äiti saanut minua puolelleen haukkuessaan ikääkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme