Missä te säilötte muovit, kartongit, lasit ja muut jätteet ennenkuin viette ne ulos?
Itsellä ongelma kun mini keittiö ja en tiedä miten säilöisi niitä koska tulee heti sekaisen näköistä. Alas roskiksia ei mahdu kuin3 ja 1 on sekajätteelle ja toinen biolle.
Kommentit (6)
Vien eteiseen ja heittää sit ulosmennessä metallit yms saman tien. Tulee hyviä lyhyitä porrastreenejäkin.
Sekajätteeseen kaikki. Sanomalehtiroskis on erikseen, mut nekin menee sekajätteeseen. On mulla kyllä omakotitalo, mut roskiskaappi ei sen isompi varmaan ole kun yksiössä. Sit taas 4 hengen talous, et sais olla joka päivä kärräämässä kymmentä eri sorttia lajiteltua roskaa autolla kaupalle asti. Itse kun en tiskaa mitään maitopurkkeja, jogurttipurkkeja. Vesikin maksaa. Enkä säilö roskaa varastossa tai lattian nurkissa.
Muoviroskat sellaiseen kaupan pieneen hedelmäpussiin roskakaappiin.
Minullakin on vain keittokomero ja yksi roskiskaappi, mutta vien roskia ahkerasti jätepisteeseen
kotona kaapissa on sekajäte, biojäte, muovijäte, lasi- metalli. Kartonki ja paperi on isossa kassissa vaatekaapin henkarissa.
Minulla on sama ongelma että roskiskaappi on pieni.
Kierrätän ja kaikki menee oikein kun minulla on kaksi pussia.
1) Maatuva pussi eloperäiselle jätteelle, jonka saan kaupasta kun ostan hedelmiä. Siirrän hedelmät vatiin tai jääkaapin hedelmäsäiliöön.
2) Ns. Sekapussi on muovipuussi, johon kerään kartonkitetrat, säilykepurkit ja muoviastiat jne. Mahtuu normaalikokoiseen kaapiston jäteastiaan.
Sitten sekapussista kierrätysastioihin ja maatuva pussi jossa on ruoantähteitä ja hedelmänkuoria siihen ruskeaan "ruoantähteet" laatikkoon.
Vien ulos mennessäni tähteet heti ulos ja kierrätyspussi noin kerran viikossa koska ei tarvetta useammin.
Sellainen muovilaatikko, jonka sisällä pienemmät kannelliset laatikot kierrätysroskalle.