Miksi pidät häät juhannuksena?
Kommentit (11)
Ei kai lukaan enää noin tollo ole? Tai no, jos on joku hulppea mökkikylä varattuna, jossa on sitten kokot ja saunat ja rosvopaistit koko köörille, sekä lavatanssit, niin sitten. Voihan sitä valat vannoa vaikka laiturin nokassa ja sitten siirtyä juhannuksen viettoon.
Älä sitte odota kauheesti vieraita, parempaaki tekemistä kuin kitua jonku häissä. Ja jos ei tulla paikalle niin ette saa lahjaakaan, kortti korkeintaan.
En pidä, mutta eikös perinteisesti ennen aina pidetty juhannushäät. Siis aikana ennen somea ja muita tämmöisiä...
Vierailija kirjoitti:
En pidä, mutta eikös perinteisesti ennen aina pidetty juhannushäät. Siis aikana ennen somea ja muita tämmöisiä...
Varmaan joskus maalla ollut tapana, kun koko kylä tuli häihin 🤔 Puhun siis jostain yli 100v sitten olleesta perinteestä.
Vanhempani menivät naimisiin v 1975 juhannuksena sillä se oli ollut "suvussa tapana".
Puolet vieraista puuttui ja puolet purnasi naamat norsunketulla.
Kuvissa juhlaväki on kovin vakavana.
Eivät suositelleet minulle juhannushäitä 😂
Mä en oo ikinä ollut juhannushäissä, enkä ole saanut edes kutsua sellaisiin. N55+
No itse vietimme juhannushäitä latotanssien merkeissä
Vieraat noin 80 Henkeä kutsuttu ajoissa
Halusimme jatkaa perinnettä; juhannushäät 3 sukupolvessa.
Ulkomailta tulleille vieraillemme yötön yö ja juhannus oli ikimuistoinen kokemus 🔥
Jälkeenpäin ajateltiin, että olisikin pitänyt mennä juhannuksena naimisiin niin kaikki ne turhat sukulaiset ja tutut, jotka on pakko kutsua etteivät loukkaannu, eivät olisi tulleet paikalle.
Koska mä voin.