Asiakkaat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakaspalvelijalle?
Kommentit (23)
Tein erään lentoyhtiön chatin kautta varausta työmatkaan liittyen (yleensä tuolla lentoyhtiöllä chatissa yritysasiakkaiden kannattaa hoitaa varaukset asiakaspalvelijan kanssa). Jouduin aika monta asiaa selittämään asiakaspalvelijalle, alkaen ihan yksinkertaisista asioista, kuten että lentoyhtiön maksusivulla minun pitää syöttää varattavan lennon varausnumero, jotta voin edetä maksamaan kyseisen lennon. Asiakaspalvelija ei tuota tiennyt, vaikka olisi saanut asian selville klikkaamalla itse maksulinkkiä, jonka minulle lähetti.
Ostin sähkölaitteen, joka ei toiminutkaan. Palautin laitteen liikkeeseen ja sain vaihtotositteen liikkeen leimalla. En löytänyt sillä kertaa mitään tilalle otettavaa, samanlaista laitetta en halunnut.
Myyjälle sopi mainiosti että käytän summan tietyn ajan kuluessa liikkeessä. Tämäkin oli kuitissa selkeästi.
Jonkun ajan kuluttua tuli hankittavaksi tuote jonka ajattelin hakea lapullani.
Kassa kuitenkin teki topin, totesi ettei voinut olla varma että kuponki oli heidän liikkeeseensä. Yritin selittää, että leimahan sen todistaa. Ei auttanut. Jonoa syntyi ja kassa vain inttää. Lopulta soitti jonkun takahuoneesta paikalle. Asia oli tulijalle ihan selvä ja viimein poistuin tuotteeni kanssa. Ihmetyttää vain kassan inttäminen selvässä asiassa.
Viime kesänä kohdalleni osui jäätelökioskin myyjä joka ei kännykän tuijotukseltaan tahtonut ehtiä jäätelön myyntiin. Sitten kun ehti, niin ei osannut sanoa mitään, tuli vaan tiskin eteen eikä ede katsonut silmiin. Hämmentyneenä totesin, että yksi pallo mansikkaa. Pyöritteli pallon ja sanaa sanomatta laittoi summan koneeseen, piippasin korttini ja lähdin pois. Että sellanen myyjä ja asiakaskokemus. Ei varmaan tarvi odottaa iloisen palvelun takia palaavia asiakkaita. 😂