Kesätöissä kolmekymppisenä
Olen vajaa 30-vuotias nainen, oman alani kesätöissä. Palkka on 1200€. Teen kokopäiväistä työtä, esim. tällä viikolla 38 tuntia ja ensi viikolla 43 tuntia viikossa.
Ei tästä paljon käteen jää
Kommentit (46)
Mietin myös, että eivätkö kunnat ole velvoitettuja noudattamaan KVTESia? Eli onko edes mahdollista, että palkka on liian pieni/tutkintoni tulisi huomioida?
Ap
Miksi teet kesätöitä? Eikö työt maistu talvella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet kesätöitä? Eikö työt maistu talvella.
Töitä on hankala saada? Otan mitä löytyy, kun oma ala kyseessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö alallasi ole tessin mukaista minimipalkkaa? Siis jos tuo on brutto, en keksi oikein mitään alaa millä tuo olisi mahdollinen. Vai puhutaanko nettopalkasta?
Brutto 1250€, lukee työsopimuksessa.
Ap
Jos tuon laskee tuntipalkaksi 37,5 viikkotunnille, niin sun tuntipalkkasi olisi noin 8,33 euroa. Ymmärrän, että harjoittelijalle voidaan maksaa joillain aloilla tuollaista palkkaa, mutta mikä tes mahdollistaa alan tutkinnon (?) suorittaneelle noin heikon palkkauksen?
No minä kysyin siitä alussa, että eikö mun tutkinto vaikuta palkkaukseen. KVTES sanoo, että kesätyöntekijän palkka on alan opiskelijan palkka. Mutta vastaus oli, että mun tutkintoa ei voida huomioida palkkauksessa (olen FM).
Ap
Anna mä arvaan, sä olet joku farmaseuttiharjoittelija.
Osa-aikatyönä tämä olisi mukavampaa, kun saisi soviteltua työttömyysetuutta. Mutta nyt en saa sitäkään, koska kyseessä on kokoaikatyö.
Ap