Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei tervehdi?

Vierailija
15.09.2010 |

Kun vien lapseni päivähoitoon aamuisin, sinne tuo poikansa aina samoihin aikoihin eräs nuori äiti, joka vain tuijottaa kun tervehdin häntä. Hän on sellaisen koviksen näköinen, ja minä olen häntä selkeästi vanhempi.

Olen joutunut joskus kiusatuksi, ja taas tulee sellainen tunne että tuo äiti on kiusaaja. Tuijottaa, mutta ei tervehdi takaisin. Mitä tuollaiset ihmiset ajattelee? Pitääkö hän itseään minua parempana? Muita äitejä ja isiä hän tervehtii iloisesti hymyillen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan tervehditä; naiset....en tiedä syytä. Enkä välitä tietää...kaupassa kytätään ja seurataan. Kassat outoja lähinnä....

Vierailija
22/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap, se nainen ei osaa. Jatka vaan sen tervehtimistä jos siltä tuntuu, kyllä hänkin oppii. Ja jos ei opi, niin sinä opit silti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset voi olla epäluuloisia ja pelokkaita uudessa ympäristössä, mikä on ihan viisasta. Tervehtikää ja olkaa ystävällisiä tai antakaa olla rauhassa niin luottamus hitaasti kasvaa. Itse en paljon ympärilleni katsonut kun en ketään tuntenut, eikä naamatkaan kovin nopeasti käyneet tutuiksi kun muualle katseli. Vanhemmiten rohkaistuu siksikin kun alkaa saada kunnioittavampaa kohtelua muilta.

Vierailija
24/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin se menee. Fiksu vastaus. On myös ihan ok lakata itse tervehtimästä näitä mykkätapauksia eikä uhrata turhaa ajatustakaan näille tyypeille.

Vierailija
25/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sukulaismies nai naisen, joka ei koskaan tervehdi.

Ja se on todella kummallista! Ei tervehdi siis yhtään ketään.

Ja on korkeasti koulutettu.

Se se vasta kummallista on kun ne tulee kylään niin se ei vastaa mitään..

Asperger?

Osa niistä on todella sydämmellisiä ja jos ei ole ne tarkoita pahaa.

Vierailija
26/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu ihan hyviin tapoihin tervehtiä takaisin... ihme tyyppi

Vierailija
27/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ei osaa käytöstapoja : ei tervehditä, jos pidät ovea auki tuntemattomalle ihmisille ei kiitoksen sanaa kuulu..lista on piiitkä👎

Vierailija
28/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisinta on se kun joskus kaupan kassamyyjä ei tervehdi takaisin. Se on sentään asiakaspalvelutyö.

Vierailija
29/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaako lapsesi sen naisen lasta?

Vierailija
30/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on sutinaa miehesi kanssa?

Vierailija
31/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuullut kun ihmettelet hänen vakavuutta.

Vierailija
32/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän töissä on ylilääkäri, joka ei käytävällä vastaantullessaan tervehdi. Ei voi käsittää, mikä on pielessä tuollaisessa korkeastikoulutetussa ihmisessä... huonon kuvan lyllä itsestään antaa, mutta voiko olla, että kuvittelee olevansa jotenkin toisia ylempänä? Minusta tuollainen asema juuri edellyttää myös "alempien" huomioimista..

Vierailija
33/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisinta on se kun joskus kaupan kassamyyjä ei tervehdi takaisin. Se on sentään asiakaspalvelutyö.

Mä taas oon kassajonossa tarkkaillut, että kyllä ne (monet) jaksaa olla ’asiakaspalvelijoita’ vaikka niitä tervehditään vaan tyyliin ” Mul on täs kaks muovipussia” ja samaan aikaan puhutaan niitä näitä kännykkään...

Vierailija
34/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän töissä on ylilääkäri, joka ei käytävällä vastaantullessaan tervehdi. Ei voi käsittää, mikä on pielessä tuollaisessa korkeastikoulutetussa ihmisessä... huonon kuvan lyllä itsestään antaa, mutta voiko olla, että kuvittelee olevansa jotenkin toisia ylempänä? Minusta tuollainen asema juuri edellyttää myös "alempien" huomioimista..

Se voi olla joku vähän ”hajamielinen professori ”-keskittyä ihan johonkin oman maailmansa juttuun mielessään eikö oikeasti edes huomaa kuka tulee vastaan ja pitäisikö sitä tervehtiä kun ei oo tuttu.

Meillä töissä yleensä riittää aamutervehdys ja päivisin ehkä joku hymy - sitähän saisi isossa talossa olla koko päivän moikkailemassa vastaan osuvia työtuttavia.

Vierailija
35/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkerhon tädit ei tervehdi koskaan mua,kun tuon lapsen .Tulevat eteiseen tervehtimään kaikkia muita ,muttei koskaan meitä.Myöskään koskaan kuulumisia ei sanota mulle.Tenttaan niitä sitten neljävuotiaalta,että miten meni,oliko kavereita tms.Kaikille muille kyllä kuulumiset puhellaan.Oon sitten ajatellut että mussa on varmaan jotain vikaa,kun en ole samanarvoinen kuin muut.ja mulle ei voi puhella.

Vierailija
36/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme tän herätti kuolleista ensin vuonna 2017 ja nyt vielä tänä vuonna. :D

Se äiti ei varmaan enää tuijottele, on kuitenkin menny jo 8 vuotta et toivottavasti se lapsi ei enää oo siel samassa paikassa. 

Vierailija
37/43 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihme tän herätti kuolleista ensin vuonna 2017 ja nyt vielä tänä vuonna. :D

Se äiti ei varmaan enää tuijottele, on kuitenkin menny jo 8 vuotta et toivottavasti se lapsi ei enää oo siel samassa paikassa. 

Miten niin? Onpa typerä kommentti.

Ihan asiaahan tuo aloittaja ja moni muu kirjoittivat, ja aihe on mielenkiintoinen ja pohtimisen arvoinen kaikkina aikoina; ja ehkä pikemminkin sitä enemmän, mitä pidemmälle tätä futuristista cybervuosituhatta eletään.

Aina vain useammat ihmiset ovat tosiaankin nykyään ihan pimeitä ja mykkiä tuijottelijoita; kuin robotteja jotka osaavat keskustella vain jos kahden ihmisen välissä on välkkyvät lasiruudut ja jokin marsilaisten "applikaatio", ja niidenkin avulla vain hyvin lyhyitä ja alkeellisia, erittäin huonolla kielellä rykäistyjä viestejä.

Ihmiskunta taantuu apinoiksi, ja nuo tervehtimättä olijat ovat siinä (epä)kehityksessä edelläkävijöitä.

Miksi mielestäsi asia ei olisi ihmettelemisen väärti edelleen, vaikka juuri tämä keskustelu onkin aloitettu n. kahdeksan vuotta sitten? Ilmiöhän ei ole kadonnut, vaan pikemminkin voimistunut ja entisestään ajankohtaistunut tuon keskustelun aloitusajankohdan jälkeen.

Vierailija
38/43 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työpaikalla rehtori (nainen) ei tervehdi oikeastaan koskaan, kääntää katseensa äkkiä pois, kun tervehdin. Todella outoa käytöstä.

Vierailija
39/43 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa huutaa avokonttorissa 15 eri pisteissä istuvalle ihmiselle kovaa tervehdys. Osa tekee näin ja osa ei. En tiedä mikä on korrekti etiketti.

Tervehdin jos joku tulee vastaan esim. käytävällä.

En tykkää muutenkaan huutaa tuntemattomille tai työkavereille. Yleensä räväkät ja kovaääniset myös tykkää HUUTAA tuon aamutervehdyksen että kaikki kuulee varmasti.

Vierailija
40/43 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koskaan tervehditä ensin. Tänäänkin vein lapsen esikouluun, oli todella hankalaa muilla tervehtiä kun moikkasin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän