Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin että nykyään ei uusita reseptejä kuin lääkärin vastaanotolla?

Vierailija
06.06.2023 |

Kyseessä lääkkeet joita olen syönyt noin 15 vuotta, ilman mitään ongelmia. Tähän asti uusittu myös ilman ongelmia. Ja nyt, kun lääkärille on jo sairauden takia todella vaikea saada aikaa, niin reseptit pitää mennä lääkärin vastaanotolle uusimaan?

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole omakannan kautta saanut uusittua kaikkia reseptejäni, vaikka kyseessä ovat pysyviksi tarkoitetut lääkkeet. Ymmärrän sen, että thyroxinin takia pitää käydä aika ajoin verikokeessa, mutta astmani ei tule ikinä paranemaan ja tajuan kyllä itse, milloin se huononee.

Viimeksi kävi niin, että jouduin käymään tk:ssa sairaanhoitajan vastaanotolla ja hän sitten laittoi reseptin uusittavaksi. Uusimisessa kesti kaksi viikkoa, joten jatkossa pitää olla valppaana uusimassa reseptejään hyvissä ajoin. Ajoissa olin alunperin nytkin, mutta alkoi viimenään se tarvittava lääke olemaan vähissä.

Lähiomaisille ja ystäville on käynyt lyhyen ajan sisällä niin, että lähetteet tiettyihin toimenpiteisiin/tutkimuksiin eivät ole koskaan löytäneet perille. Virheitä sattuu, mutta kun niitä virheitä tuntuu tänä päivänä sattuvan turhan usein.

nyt on astman (tai vähän aikaa sitten) hoitosuositukset muuttuneet. En ollut päässyt astman lääkärikontrolleihin vuosiin, mutta viimeksi tuli lääkkeitä uusiessa pyyntö varata aika lääkärivastaanotolle. Siellä sitten vähän vaihdettiin lääkkeitä ja sain kuulla uusista astman hoitosuosituksista (oli mennyt kokonaan minulta ohi nuo muutokset). Myös keuhkolääkärikontrolli tulee nyt syksyllä, jos alkavat hoitaa minulta allergioita pois bioläkkeillä.

Vierailija
102/102 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pitää käydä lääkärissä ja tarkistetaan, että annostus ja verikokeet ovat ok. Jos on joku krooninen ongelma 15 vuotta, niin on syytä välillä nähdä myös lääkäri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi