HSL:n johto on saa näpeilleen hölmöilevästä linjastaan kun ovat nostaneet lippujen hintoja?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009634443.html
Tässä se nyt nähdään, ettei johtaminen ole sopiva virka kaikille. Oli aivan selviö, että HSL:n lippujen myynti kääntyy jyrkkään laskuun, kun lippujen hintaa on korotettu paljon. HSL:n johdolle on annettu vinkkiä, mitä kannattaisi tehdä, mutta he tekevät aivan päinvastaista. Itsekin siirryin käyttämään potkulautaa ja kävelyä, kun Helsingissä joutuu pienestäkin matkanvälistä pulittamaan 3.10 euroa / 120 min. Ehdottomasti pitäisi olla valikoimassa esim. 15 tai 30 minuutin lippuja nykyisen 120 minuutin lisäksi. Tämä lisäisi lipunmyyntiä sillä nyt moni äänestää jaloillaan. HSL:n johdolta on ollut myös todella typerää ja lyhytnäköistä poistaa joustavuus lipunmyynnistä. Aikaisemmin asiakas pystyi ostamaan kausilipun haluttiin päivämäärään asti, mutta ei nykyään. Erittäin huono johto HSL:ssä ollut viime vuodet. Ei näin!!!
Kommentit (13)
Ahneus näkyy HSL:n toiminnassa. Siitä yhtenä esimerkkinä yhteistyön lopettamien R-kioskien kanssa eli halusivat koko katteen hinnoista itselleen. Tämän vuoksi R-kioskit joutuvat lisäämään oman katteensa lippuhintoihin. Aivan järjetöntä touhua HSL:n palikoilta.
"Vaikka lippujen myynti näyttää vähentyneen, ennustaa HSL saavansa viime vuoteen verrattuna 19 prosenttia enemmän lipputuloja tänä vuonna."
Niin mikä oli ongelma?
Ei siellä HSL:n johdossa kyllä mitään järjenjättiläisiä näytä olevan: Toki tämä uutinen on vasta syyteasteella, mutta ei hyvältä näytä.
Helsingin kokoomus sai etukäteen tiedon kaupunginvaltuutettua ja HSL:n hallituksen puheenjohtajaa Matias Pajulaa koskevasta raiskaussyytteestä.
Joukkoliikennelautakuntaako tarkoitit? Sitä valtuustoon ihan ite äänestämääsi porukkaa, joka nuo päättää.
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka lippujen myynti näyttää vähentyneen, ennustaa HSL saavansa viime vuoteen verrattuna 19 prosenttia enemmän lipputuloja tänä vuonna."
Niin mikä oli ongelma?
Ennustaa voi mitä haluaa, mutta vasta osavuosikatsauksessa, mikä julkistettiin pari viikkoa sitten HSL oli muistaakseni 12 miljoonaa miinuksen puolella. 19 prosentin lipputulojen kasvu viime vuoteen on harhainen koska pandemian aikana luonnollisesti myynti sakkasi kaikkialla.
HSL muistuttaa kommarimeininkiä, valvontaan menee verovaroja kun lipputarkastajat tekevät taktisia hyökkäyksiä sääntö Suomessa kissa hiiri leikkimisellä, matkustajat yrittävät säästää rahaa samalla kun hsl kettuilee hintakiskonta järjestelmällä pakottaen ihmiset vaikesiin tilanteisiin, ostaako lippu ja tulla kusetetuksi vai kusettaa kusettajaa hsl:lää, eli kyseessä vihamielinen pakkoliitto joka bisneksen kannalta haitallista kaikille osapuolille.
Tällainen vi*un hölmöily pitää lopettaa ja tehdä Hsl:sta mahdollisimman ystävämielinen, helppokäyttöinen jossa asiakkaalla on paljon reiluja vaihtoehtoja tarjolla, eikä tulisi sitä kusetetuksi tulemisen tunnetta oston jälkeen.
Ja esim. Cittarit ( Kesko kaiketi muutoinkin ) ei enää myy HSL:n lipuille kautta/aikaa. Jos et
mobiililippua halua, niin pitää jo tosissaan miettiä reissunsa niin, että osuu R-kioski tai Prisma matkan varrelle. Hanuristahan toi on 🙄
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka lippujen myynti näyttää vähentyneen, ennustaa HSL saavansa viime vuoteen verrattuna 19 prosenttia enemmän lipputuloja tänä vuonna."
Niin mikä oli ongelma?
Myynti vähenee, mutta tulot nousevat? Miten? Jos HSL hinnoittelee itsensä ulos, ja ihmiset ei osta niitä lippuja, niin miten se voi nostaa tuloja?
Verrokkina Espanjassa oli aurinkorannikolla kampanja, jossa paikallisjunalla sai matkustaa rajattomasti hintaan 10€/3kk. Pysäkkejä on parikymmentä ja linjoja 2. Päälinjalla Malaga-Fuge junat oli usein täpötäysiä ja kauppa kävi.
Toivat kokeiluun nyt myös sarjalipun, mutta se on voimassa vain lyhyen aikaa, esim. 10 kerran lippu vain 30 vrk. Typerää. Ei paperiset sarjaliput vanhentuneet noin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Verrokkina Espanjassa oli aurinkorannikolla kampanja, jossa paikallisjunalla sai matkustaa rajattomasti hintaan 10€/3kk. Pysäkkejä on parikymmentä ja linjoja 2. Päälinjalla Malaga-Fuge junat oli usein täpötäysiä ja kauppa kävi.
Niin ja paikallisbusseilla pääsi Fugessa matkustamaan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja esim. Cittarit ( Kesko kaiketi muutoinkin ) ei enää myy HSL:n lipuille kautta/aikaa. Jos et
mobiililippua halua, niin pitää jo tosissaan miettiä reissunsa niin, että osuu R-kioski tai Prisma matkan varrelle. Hanuristahan toi on 🙄
Arvoa tai kautta voi ladata matkakortille verkossa.
HSL ajatteli, että monopolinsa (!) turvin voisi loputtomasti nostaa suuren käyttäjäjoukon hintaa. Hyvä, että saavat näpeilleen.