Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko sinulle sellaisia ihan yhtäkkisiä oivalluksia täysin puskista? Kerron omani muutaman päivän takaa... tietenkään en TIEDÄ onko se totuus, mutta...

Vierailija
05.06.2023 |

Muutama päivä sitten minulle iski kuin salama kirkkaalta taivaalta sellainen kummallinen ahaa-elämys. En tietenkään TIEDÄ onko se totuus, mutta minusta TUNTUU siltä.

Olen haeskellut menemään paljon erilaisia töitä. Olen päätoiminen opiskelija. En saa 'ikinä' töitä, vaikka kuinka haen ja haen. Tässä välissä on ollut pieniä jaksoja, kun en ole ollut opiskelija, enkä siltikään ole saanut mistään mitään työtä. Paitsi no joo, vuokratyöfirmoista näennäisesti, mutta ei sinne palkatuksi tuleminen tarkoita automaattisesti työvuorojen saamista.

Yhtäkkiä minuun iski sellainen fiilis, että mitä jos vaikutankin liian fiksulta hakemiini töihin! Koska osaan kirjoittaa virheettömästi tai ainakin lähes virheettömästi, ja sehän antaa heti fiksumman vaikutelman ihmisestä. Ehkä he katsovat, etten vaikuta helposti höynäytettävältä, vaan vaadin minulle kuuluvan palkan ja pidän kiinni muistakin oikeuksistani.

Aloin miettimään, kun luin jostain netin syövereistä millaisilla hakemuksilla ihmiset ovat päässeet töihin, ja siellä on kyllä ollut todella ala-arvoista kielioppia...

Ehkäpä virheetön kirjoittaminen ei välttämättä olekaan iso etu ns. hanttihommissa??? En kyllä ala kirjoittamaan huonosti hakemuksia, koska en tahdo antaa itsestäni valheellista kuvaa :DD huom. Edelleen tiedän, että tämä on vain omaa tuumailuani, mutta jotenkin uskon vahvasti tähän teoriaani!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata arvailla, vaan kysy suoraan miksi et tullut valituksi. Yleensä kokemus on se mitä työnantajat hakevat. Et kertonut alaa, mutta ehkä kokemusta voisi hankkia myös harrastuksen tai harjoittelun kautta?

Vierailija
2/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata arvailla, vaan kysy suoraan miksi et tullut valituksi. Yleensä kokemus on se mitä työnantajat hakevat. Et kertonut alaa, mutta ehkä kokemusta voisi hankkia myös harrastuksen tai harjoittelun kautta?

Tietysti kokemus on aina ykkösasia, mutta haen usein töihin, joihin kokemusta ei vaadita vaan nimenomaan annetaan käsitys, että kaikki vaan hakemaan, kyllä me opastamme ja tärkeintä on hyvä motivaatio. En edes voi työllistyä mihinkään ns. erityisiin töihin, koska olen vasta opiskelija enkä mikään ekspertti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti. Ei sinusta mitenkään fiksua kuvaa saa.

Vierailija
4/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko viestiä mutta bongasin sieltä heti kaksi räikeää pilkkuvirhettä, joten ehkäpä sittenkin kuulut niihin, jotka luulevat osaavansa ja muut tietävät, ettet osaa...

Vierailija
5/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeen töihin sinä olet hakenut, jos tuollaista olet alkanut pohtia? Siis oikeasti. Ilman piruilua.

Vierailija
6/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana en oikein voi hakeutua mihinkään harjoitteluihin. Olen muutenkin sitä mieltä, että työstä kuuluu saada kunnollinen palkka.

Vierailija
7/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko viestiä mutta bongasin sieltä heti kaksi räikeää pilkkuvirhettä, joten ehkäpä sittenkin kuulut niihin, jotka luulevat osaavansa ja muut tietävät, ettet osaa...

Jos kykenet ymmärtämään lukemasi, niin tiedät minun sanoneen, että kirjoitan LÄHES VIRHEETTÖMÄSTI. Jos sinulla ei ole muuta asiaa kuin lapsellista v##tuilua, voit olla vaikka hiljaa. Tämä ketju ei ole mikään taidonnäyte.

Vierailija
8/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kykenet ymmärtämään lukemasi, niin tiedät minun sanoneen, että kirjoitan LÄHES VIRHEETTÖMÄSTI. Jos sinulla ei ole muuta asiaa kuin lapsellista v##tuilua, voit olla vaikka hiljaa. Tämä ketju ei ole mikään taidonnäyte.

Selittäisiköhän tämä viestisi nyt aika paljon paremmin, mikset saa töitä, kuin virheetön tai lähes virheetön kieli? Voi olla, että todellinen luonteesi paistaa läpi virheettömästä tekstistäsi.

Vierailija
9/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeen töihin sinä olet hakenut, jos tuollaista olet alkanut pohtia? Siis oikeasti. Ilman piruilua.

Varasto, hyllytys kaupassa, ruokakaupan ostosten keräilijä... Eli töihin, joihin ei tarvitse olla mikään varsinainen älykkö. Tuollaisia töitä haen siis ainoastaan opintojen ohelle. Opintojen jälkeen hakeudun älyä vaativiin hommiin.

Vierailija
10/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmastikin oikeassa.

Vierailija
11/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua palkata rettelöitsijää ja uhmailijaa, joka ei edes tiedä, että myös hanttihommissa maksetaan TESsin mukaan.

Vierailija
12/12 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua palkata rettelöitsijää ja uhmailijaa, joka ei edes tiedä, että myös hanttihommissa maksetaan TESsin mukaan.

Sinä olet selkeästi työnantajien suosikkihakija, kun et ymmärrä tuon enempää siitä kuinka monilla eri tavoilla työntekijää voidaan yrittää vedättää palkanmaksuasioissa. :DD

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän