Millainen ihminen sopii sairaanhoitajaksi?
Kommentit (25)
Sen taitaa päättää psykologi, minkälainen sopii. Tosin kun katsoo työpaikkojen sairaanhoitajia, niin tuntuu olevan aika iso seula.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen joka haluaa tehdä töitä ja mielellään lähes päivittäin vielä kahden ihmisen työt nyt vähintään ja pysyä siitä huolimatta pienipalkkaisena.
kenen kahden? Hoivalaitoksissa ainakin istuvat enimmäkseen kansliassa, milloin vuorlistoja tekemässä, milloin puhelimessa, milloin netissä, milloin suklaapatukkaa syömässä. Käytännön hoitotöistä ei tajun tajua, kun joskus tarvii työntekijäpulan takia sh laittaa käytännön hoitotöihin.
Kun olin aikoinaan mielenterveyshoitaja, niin olin vanhusten osastolla, että yksi vanhus oli kuolemassa syöpään ja huusi tuskissaan. Niin sanoin sairaanhoitajalle, että morfiini lääkitystä pitää lisätä, mutta tämä sairaanhoitaja totesi minulle, että kuolee siihen morfiiin? Ja minä huusin hänelle takaisin, että ihminen on kuolemassa syöpään, että tarvitsee enemmän lääkettä. Kun huusin hänelle, että se morfiinia tulee lisätä, niin hän totesi vain, että ei minulla oikeutta soittaa lääkärille? Ja sairaanhoitaja vain totesi minulle, että lääkäri näin määrännyt? Oikeasti huusin tämän jälkeen, että soita lääkärille, jos syöpä potilas huutaa tuskia. Ei ne sairaanhoitajat ole aina perillä meistä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen joka haluaa tehdä töitä ja mielellään lähes päivittäin vielä kahden ihmisen työt nyt vähintään ja pysyä siitä huolimatta pienipalkkaisena.
kenen kahden? Hoivalaitoksissa ainakin istuvat enimmäkseen kansliassa, milloin vuorlistoja tekemässä, milloin puhelimessa, milloin netissä, milloin suklaapatukkaa syömässä. Käytännön hoitotöistä ei tajun tajua, kun joskus tarvii työntekijäpulan takia sh laittaa käytännön hoitotöihin.
Nyt oli kyse sairaanhoitajista. Hoiva laitoksissa on yksi tai kaksi sairaanhoitajaa. Muut on lähihoitajia tai hoiva-avustajia. Tervetuloa seuraamaan sairaalan esim. päivystystä missä jatkuva vajaamiehitys tai terveysasemalle jossa itse olen ja teen tämänkin viikon kahden ihmisen työt kun lomien takia ei ole sairaanhoitajia ja sijaisia ei ole ainuttakaan tulossa.