Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupat luulivat pystyvänsä korvaamaan kassahenkilöitä itsepalvelukassoilla

Vierailija
04.06.2023 |

Mutta kuinkas kävikään? Ei mennyt putkeen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän itsepalvelukassaa pienempien ostosten kanssa, tämä lähinnä silloin, kun asioin lähi-S-Marketissa. Isompien ostosten kanssa sitten otan Prismassa skannerin, joten silloinkin asioin itsepalvelukassalla.

Mua helpottaa ainakin toi skanneri, kun yksinäni ostan viikon ruoat. Saa ostokset pakattua ostoskassiin jo niitä keräillessä ja kassalta pääsee sitten nopeammin ulos. Ei tarvitse nostella ostoksia kärrystä kassahihnalle ja kassahihnalta ostoskassiin, kun ne ostokset ovat jo siellä ostoskassissa kassalle tullessa.

Vierailija
22/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen ei oikein toimi niissä, joten pakko käyttää normaalikassoja ja takaisin mobiili- tai korttimaksuun en siirry. Oliko se nyt onninen oy, joka käytti skannereita jo 20 vuotta sitten, niin sekin menetti niiden takia paljon asiakkaita, koska silloinkin ihmiset halusivat palvelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette käyneet Decathlon urheilutarvikekaupassa niin siellä on maailmaan kätevin itsepalvelukassa, koko ostokasa tiputetaan "laatikkoon" siinä kassalla ja muutamassa sekunnissa kone kertoo paljonko maksaa- viimeksi oli parikymmentä tuotetta kun shoppailtiin teinille kesävaatteet. Ei tarvitse skannailla mitään. 

Vierailija
24/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sellaisen itsepalvelukassan kustannukset ole isot?

Vierailija
25/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin. Lähikauppaankin tuli itsepalvelukassat, eipä tarvitse jonotella mummojen takana. Cittarissa on aina asiakkaita itsepalvelukassoilla ihan riittämiin. Ei ne mitään turhia ole, ohan hyvä niille, jotka haluavat päästä nopeaan maksamaan ostoksensa. Ja niille, jotka haluavat rauhassa hoitaa myös pakkaamisen niin ettei muut hengitä niskaan.

Cittareissa nyt ainakin, kun niissä palvelu kassoilla on niiiiin hidasta, ja lisäksi jouluruuhkassakin vain pari kassaa töissä.

Vierailija
26/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin. Lähikauppaankin tuli itsepalvelukassat, eipä tarvitse jonotella mummojen takana. Cittarissa on aina asiakkaita itsepalvelukassoilla ihan riittämiin. Ei ne mitään turhia ole, ohan hyvä niille, jotka haluavat päästä nopeaan maksamaan ostoksensa. Ja niille, jotka haluavat rauhassa hoitaa myös pakkaamisen niin ettei muut hengitä niskaan.

Monissa kaupoissa on suljettu tai rajoitettu itsepalvelukassojen aukioloa, koska ihmiset varastavat niin paljon.

Tätä on rajoitettu siksi että työntekijöitä on tiettyinä aikoina vähemmän töissä. Ruhka aikaan on kätevää nakittaa yski kassaneiti i-p kassoille, sillä näin hän voi yksin hoitaa 5 kassaa.

Vierailija
27/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsepalvelukassalla ei saa sitä vihjailevaa katsetta kassatytöltä

Vierailija
28/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa kaupoissa on suljettu tai rajoitettu itsepalvelukassojen aukioloa, koska ihmiset varastavat niin paljon.

Tätä on rajoitettu siksi että työntekijöitä on tiettyinä aikoina vähemmän töissä. Ruhka aikaan on kätevää nakittaa yski kassaneiti i-p kassoille, sillä näin hän voi yksin hoitaa 5 kassaa.

Sitten uhkia varten palkataan vartija ja siitäkin tulee kuluja

Vierailija
29/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten nämä itsepalvelukassat aiheuttavat joillekin samanlaista periaatteellista vastustusta kuin sähköautoilu. Jos itsepalvelukassa ei ole sinua varten - älä käytä. Niin helppoa se on. Itse koen ainoastaan helpoksi skannata tuotteet sitä mukaa kun niitä ostoskärryyn lisää. Koko ajan näkee mitä homma tulee maksamaan. Sitten kassalla skanneri laitteeseen ja maksu. Todella helppoa. Yleensä ei ole juuri jonoakaan näille itsepalvelukassoille.

Vierailija
30/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kyllä itsepalvelukassoja ja olen niiden kannattaja, MUTTA..

asiahan ei voi mennä niin, että vähennettän työvoimaa, delegoidaan se työ minulle ja sitten kun olen ilman koulutusta tehnyt sen työn niin joku tulee kysymään, että katsotaas oletko tehnyt sen ihan oikein vai mennäänkö vartijan kanssa takahuoneeseen. Joko te luotatte siihen, että teen ne teidän työt tai ette.

Vierailija
31/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa.

Vierailija
32/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ip-kassaa aina kun ostosten määrä sen sallii. Eniten oikeastaan harmittaa se, että jokaisessa kaupassa näyttää olevan erilaiset kassalaitteet ja käyttö on aina alussa säätämistä.

Vierailija
33/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas menen mielelläni vapaan kassaneitosen käsiteltäväksi.

M45

Vierailija
34/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten nämä itsepalvelukassat aiheuttavat joillekin samanlaista periaatteellista vastustusta kuin sähköautoilu. Jos itsepalvelukassa ei ole sinua varten - älä käytä. Niin helppoa se on. Itse koen ainoastaan helpoksi skannata tuotteet sitä mukaa kun niitä ostoskärryyn lisää. Koko ajan näkee mitä homma tulee maksamaan. Sitten kassalla skanneri laitteeseen ja maksu. Todella helppoa. Yleensä ei ole juuri jonoakaan näille itsepalvelukassoille.

Vastustuksessa takana on yleensä se  että ymmärretään että käyttämällä jotain "tosi kätevää palvelua hei" tilanne on seuraavaksie ese että edellinen palvelu poistuu. Tästä syystä itsekin käytän asioidessani käteistä. En halua tukea käteisen kätyön loppumista ja kyttäyskulttuuriin ajamista korttivalvontaan.

Vierailija
35/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassalla voi vahingossa pudottaa jotakin lattialle ja neito kumartuu ja nostaa sen ylös sitten narun takaa tuijottaa ruskea silmä

Vierailija
36/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä itsepalvelukassoja ihan periaatteesta. Ainoastaan paskat luuserit käyttävät jotka haluavat tuhota yhteiskunnan

Vierailija
37/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen käyttänyt, oli muutama paketti jäätelöä ja normikassoilla jonot.

Että kyllähän ne ovat käteviä tarvittaessa, mutta pidän enemmän ihmiskassasta.

Vierailija
38/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassalla samat hinnat tuotteista kuin palvelukassallakin. Omasta työstä ei mitään korvausta ja samalla vähentää kassahenkilöiden työllisyyttä tekemällä tämän työn ilmaiseksi. Juu, en todellakaan käytä itsepalvelukassaa jos vain on mahdollisuus sitä välttää.

Vierailija
39/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aika kun voin itsepalvelukassalle ja yritän välttää kauppoja, joiss aniitä ei ole, koska niin vältyn asioimasta ihmisten kanssa. 

Vierailija
40/42 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoillessa ajan kuitenkin itse. En vit ussa tee oman työni lisäksi toisten töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi