Onko miehen tulotasolla tai varallisuudella merkitystä parinvalintamielessä?
Kommentit (67)
On siinä määrin, et yhteisen arjen puolesta kaikista toimivin vaihtoehto on, kun molemmilla tulotaso lähes sama. Väliaikaisesti on ok, että toisen tulot romahtaa (oli syynä sitten opinnot tai väliaikainen työttömyys), mutta en jaksaisi pidemmän päälle elättää ketään enkä vastaavasti pystyisi olemaan kenenkään elätettävänä.
On. Ihan rehellisesti. Ei pitäisi olla mikään yllätys. Toki muillakin ominaisuuksilla on merkitystä, mutta jos on tyhjätasku, niin ei ne muut hyvät ominaisuudet paljoa auta.
Kunhan ei miestä tarvitse elättää, niin ei hirveästi väliä.
Kyllä on, sanoo evoluutiobiologia.
Ei ratkaiseva tekijä, mutta en voi sitä ainakaan huonoksi sanoa, että miehellä on varaa tehdä asioita.
Se riittää että työllä elättää itsensä.
Tulotasoa enemmän kiinnostaa yleinen asenne itse pärjäämiseen. Elämätapapummit ja ideologiset työttömät eivät kiinnosta, vaikka heillä sattuisi jotenkin olemaan varallisuuttakin. Paljon kiinnostavampi on mies, joka osaa pitää huolta toimeentulostaan ja osallistuu yhteiskunnan ylläpitoon.
Käyn neljä kertaa vuodessa pidemmällä ulkomaanlomalla, kesällä yksi pitkä kiertomatka vuokratulla asuntoautolla, ravintolassa käyn pari kertaa kuukaudessa syömässä illallisen, viihtymässä konserteissa n. 4 kertaa kuukaudessa. Nämä tuli äkkiseltään mieleen siitä millä pärjäisit mukana. Asuisimme siis erikseen. N57
No ei ole. En ole ikinä ollut varakkaan miehen kanssa. Ihan perusduunareita ne on ollut niinkuin itsekin. Kunhan sen verran tienaa että itsensä elättää.
Minulle ei, mutta silti minulla on jotain odotuksia miehen rahankäyttöön ja taloudenpitoon liittyen. Jos vaikka mies olisi työtön, niin odotan hänen sopeuttavan rahankäyttönsä tilanteeseen sopivaksi. Vaatimaton elämäntyyli ei haittaa, jos mies hoitaa asiansa. Itse asiassa nykyinen miesystäväni oli työtön, kun tapasimme ja ihan tavisduunari hän on.
Tiedän silti senkin, että monelle naiselle sillä on merkitystä.
Itselleni oli senverran vaikutusta, että pidin siitä, että mieheni kävi töissä, eli itsenäisesti ja hänellä oli päämäärä elämässään. Rahatilanteella ei ollut merkitystä. Enemmän uskon, että itseäni olisi häirinnyt, jos olisi ollut kallis auto ja leveillyt rahallaan. Oisin ohittanut moisen pellen. Maksamme kaiken edelleen puoliksi, joten tärkeää on, että hänellä on varaa siihen, samoin kuin minulla. Muusta rahatilanteesta en edes tarkkaan tiedä enkä välitä. Tienaan itse käteen 2700€ kk ja se riittää kaikkeen mitä tarvitsen ja lasten juttuja makselemme puolilsi. En ole rahan perään.
Tutkimuksen mukaan hyvätuloisin 10% miehistä on kaksi kertaa useammin aviossa kuin pienituloisin 10%. Ero on melkoinen.
Käytännössä kyllä on väliä. Elättäjää en etsi (nettotulot itselläni nelisen tonnia kuussa) mutta elättämäänkään en ryhdy (se on koettu ja nähty jo). JOS vielä ryhtyisin parisuhteeseen, haluaisin miehen jolla on samankaltainen elämäntyyli ja joka haluaa tehdä edes osin samanlaisia asioita kuin minä. Esim. nähdä maailmaa. Tokihan siihen sitten rahaa tarvitaan.
Tuskin Suomessa, ehkä muissa maissa.
T. 50k€ vuodessa tienaava akateeminen ikisinkkumies
Riippuu missä elämänvaiheessa mennään yhteen. Nuorena kun varallisuutta ei ole juuri kummallakaan (eikä perheen varallisuus paljon vaikuta), väliä on sillä, onko mies eteenpäin pyrkivä. Siis potentiaali.
Vastaukset ei yllätä näin miehen näkökulmasta. Moni nainen järkiinnyttyään hakee sitä järkivalintaa, eli menestyjä tyyppiä ja huom! menestyjiä on ne tavalliset duunaritkin jotka tienää 3k kuussa ja on varmat tulot. Nuorena sillä ei ole niin paljon väliä kun hormoonit ohjaavat komeiden miesten perään.
Sääli, että suomessakin liian rahan ahneita naisia, mutta tälläistä se on. Ehkä vanhuksina eläkkeellä ootte sitä mieltä ettei raha ratkaise mitään. Taitaa olla vaan liian myöhäistä sillon enää....
Oli, koska halusin perheen enkä esimerkiksi pelkkää rakastajaa. Keskituloinen riitti hyvin eli en kuitenkaan mitään erityisen varakasta etsinyt. Itse asiassa yhden rikkaan suvun vesan torjuin, koska olimme liian eri maailmasta. Haluan tavallisen, keskiluokkaisen ja turvallisen perheen.
Sellaisen mitä ei itselläni ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vastaukset ei yllätä näin miehen näkökulmasta. Moni nainen järkiinnyttyään hakee sitä järkivalintaa, eli menestyjä tyyppiä ja huom! menestyjiä on ne tavalliset duunaritkin jotka tienää 3k kuussa ja on varmat tulot. Nuorena sillä ei ole niin paljon väliä kun hormoonit ohjaavat komeiden miesten perään.
Sääli, että suomessakin liian rahan ahneita naisia, mutta tälläistä se on. Ehkä vanhuksina eläkkeellä ootte sitä mieltä ettei raha ratkaise mitään. Taitaa olla vaan liian myöhäistä sillon enää....
Kyllä miehenkin kannattaa käyttää myös järkeä eikä pelkkää munaansa jos etsinnässä on elämänkumppani eikä pieni kiva seikkailu
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Suomessa, ehkä muissa maissa.
T. 50k€ vuodessa tienaava akateeminen ikisinkkumies
Voin vahvistaa tämän.
t. toinen samanlainen ja säästöjä 250 k
Ei ainakaan mulle ollut. Mieheni on työtön