Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3000€ paljon yo-lahjarahaa?

Vierailija
04.06.2023 |

Sain siis noin tuon verran ja mietin et miten paljon muut sai

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 🥱

Vierailija
22/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytön summa. Minä en saanut euroakaan.

Aloituksen tarkoitus onkin ärsyttää. Älä ota sitä tosissasi.

ei ole vaan olen aidosti kiinnostunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle on selvästi rahan arvo täysi mysteeri. Talouskoulutusta todellakin tarvitaan peruskouluun! Ja näköjään joillekin myös lukiossa!

joo ymmärrän mutta siis tarkoitin että onko paljon suhteessa muihin

Vierailija
24/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylö

Vierailija
25/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä summahan tuo on! Jos suhteutat vaikka opintotukeen, niin taitaa olla puolen vuoden rahat kasassa?

Vierailija
26/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon maksoit juhlista? Kai osallistuit omien juhlien kustannuksii?

Jos jäät +50% hyvin meni.

(Muista laskea tähän kaikki kulut: juhlavaatteet, mahdolliset kuvat ja kampaukset, iltabiletys, juhlatarjoilut yms.)

vanhemmat maksoi juhlat täysin ja illan juomat tarjos mun setä eli ei menny penniäkään eilen

kuka muu ne maksaa ellei vanhempi/vanhemmat, en oo laskenut mitä maksaa mikin, ainoa lapseni, poika. 

Vierailija
27/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin iso suku ja sain aikoinaan sen "ansiosta" runsaasti vaikka kukaan ei valtaisaa summaa laittanut. Puolisoni suku taas hyvin pieni ja se oli hänen kohdallaan tietysti vaikuttanut. 

Vierailija
28/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on alle sen, mitä yksi isovanhempi pystyy verottomana lahjottamaan, eli ei kovin paljoa.

kuka maksaa mitään lahjaveroa edes. ei verottaja mitenkään saa tietää kun kätrisellä liikutaan eikä missään järjettömissä summissa liikuta

Juu ei varmasti verottaja kysele kaljarahojen perään, mutta jos meinaa laittaa rahat kasvamaan ja summa on tuntuva, niin pitää harrastaa verosuunnittelua. Pankilla on myös velvollisuus selvittää mistä tuhansien käteisvarat tilille ilmestyvät, jos meinaa alkaa niitä rahoja sijoittamaan.

Vierailija
29/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on alle sen, mitä yksi isovanhempi pystyy verottomana lahjottamaan, eli ei kovin paljoa.

kuka maksaa mitään lahjaveroa edes. ei verottaja mitenkään saa tietää kun kätrisellä liikutaan eikä missään järjettömissä summissa liikuta

Juu ei varmasti verottaja kysele kaljarahojen perään, mutta jos meinaa laittaa rahat kasvamaan ja summa on tuntuva, niin pitää harrastaa verosuunnittelua. Pankilla on myös velvollisuus selvittää mistä tuhansien käteisvarat tilille ilmestyvät, jos meinaa alkaa niitä rahoja sijoittamaan.

pienemmissä summissa silloin tällöin niin homma hoituu nätisi. verojen kaa on helppo kikkailla

Vierailija
30/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pienemmissä summissa silloin tällöin niin homma hoituu nätisi. verojen kaa on helppo kikkailla

Meinaat, että se nuori laittaa ne pienet summat silloin tällöin kasvamaan? Eiköhän ne häviä kuin tuhka tuuleen. Eikä verottaja tyhmä ole.

Vierailija
31/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että se nuori laittaa ne pienet summat silloin tällöin kasvamaan? Eiköhän ne häviä kuin tuhka tuuleen. Eikä verottaja tyhmä ole.

ei ole mutta näin pienissä summissa verojen kiertäminen on helppoa. piste.

Vierailija
32/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi sai myös tuon liki 3000 €. On tosi iso summa.

Lisäksi sai pari tavaralahjojaa.

Rippilahja samoilla vierailla oli muutaman satasen. Joten olin tosi yllättynyt miten paljon asia muuttuu, kun juhlitaan valkolakkia.

Isovanhemmat ja kummit olivat hyvin avokätisiä. Vieraitakin toki n. 60.

Vierailija
33/48 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi sai yli 10000. Isovanhemmat antoi just sen 10 t, muut antoi noin 50€/vieras.

Vierailija
34/48 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annettiin kattohuoneisto merinäköalalla tyttärelle kun sai yo-lakin.

Käteistä ei annettu,saa itse tienata ne, mutta osakkeita on jo sen verran ettei tarvikkaan tienata.

Vierailija
35/48 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
36/48 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ja kateellinen provo. Riippuu tietysti siitä paljonko vieraita kävi juhlimassa ja mitä muita lahjoja sait. Harvoin juhlissa nykyään plussalle jäädään. Ruoka ja järjestäminen on kallista nykyään.

Vierailija
37/48 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon maksoit juhlista? Kai osallistuit omien juhlien kustannuksii?

Jos jäät +50% hyvin meni.

(Muista laskea tähän kaikki kulut: juhlavaatteet, mahdolliset kuvat ja kampaukset, iltabiletys, juhlatarjoilut yms.)

Ei hyvää päivää, kuinka on laskelmoitua rahastamista. Kaikki juhlat pilataan sairaalla ahneudella. 

Ajatella että näillä juhlilla pitää tienata jättipalkka ja ihan kaikki biletystä myöten. Periaatteesta en enää osallistu tämmöisiin. Alkoi olla niin paljon juhlia joilla rahastus alkoi jo ällöttämään. 

Vierailija
38/48 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä annettiin kattohuoneisto merinäköalalla tyttärelle kun sai yo-lakin.

Käteistä ei annettu,saa itse tienata ne, mutta osakkeita on jo sen verran ettei tarvikkaan tienata.

Ai teilläkin? Niin meilläkin. Lisäksi uusi Tesla ja maailmanympärimatka. Kerran sitä vain valkolakin päähänsä saa. On se niin suurenmoinen tapahtuma, että kiva siitä vähän sitten likkaa palkita.

Vierailija
39/48 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä ja kateellinen provo. Riippuu tietysti siitä paljonko vieraita kävi juhlimassa ja mitä muita lahjoja sait. Harvoin juhlissa nykyään plussalle jäädään. Ruoka ja järjestäminen on kallista nykyään.

vanhemmat maksoivat kaiken!

Vierailija
40/48 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nähden siihen, että minä sain aikoinaan vain 50 euroa ja 20 euron stipendin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan