Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhempi, joka korostaa vain yhtä lapsenlasta

Vierailija
04.06.2023 |

Olenko ainoa, joka kärsii sellaisesta, että isovanhempi aina puhuu ja kehuu yhtä lapsenlasta. Joka ei ole yksi minun lapsistani. Toki on kyllä hienosti menestynyt, mutta eikö isovanhemmatkin voisi yrittää olla tasapuolisia. Jos käyn hänen luonaan, niin miksi aina saan kuulla ihastelua siskoni lapsista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meidän anoppilassa, paitsi kehutaan sitä eniten syrjäytynyttä. Hän on uskomaton stara! Nytkin tällä koulunsa kesken jättäneellä työttömällä 22-vuotiaalla oli joku "suuri valtakunnallinen projekti, jota hän johtaa" meneillään kaupungissa. Hänellä oli alaisiakin. Selvitin asian mielenkiinnosta kun tiesin, ettei se voi olla totta. Hän oli myymässä kuntouttavan työtoiminnan korjaamia fillareita ym. rojua seurakunnan tiloissa. Johtajuus oli sitä myyntiä, kyllähän hän sitä tilannetta tosiaan "johti" ja oli "alaisia" joille ei voinut kassaa luottaa, mutta jotka toivat lisää myytävää paikalle.

Oma lapseni pääsi juuri ylioppilaaksi yleisarvonalla E, mutta tätä ei kommentoitu muutoin kuin hyvin nopealla ja nihkeällä "onnee nyt sitten" ja "eihän lukio edes valmista mihinkään". Mutta antakaas kun kerron tästä syrjäytyneestä ihmepojasta lisää!

Vierailija
2/6 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla tasapuolinen, jos lapsenlapset eivät halua menestyä tasapuolisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla tasapuolinen, jos lapsenlapset eivät halua menestyä tasapuolisesti?

Eikö isovanhemman pitäisi yrittää nähdä kaikissa jotain hyvää, eikä vain menestys? Ainakin kivan isovanhemman.

Vierailija
4/6 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana, jos isovanhemmat välittäisivät lapsille jotain tällaista tunnetta mieluummin: https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/suorat-sanat/kari-uusikyla-…

Vierailija
5/6 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ovat ihmisiä, eivät mitään satuolentoja, joihin muiden ikävä käytös ei vaikuttaisi yhtään. Miksi ap ei rakasta naapurin Reiskaa, jos kerran pitää olla tasapuolinen.

Vierailija
6/6 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että mun isovanhemmat puhui aikoinaan tosi paljon musta. Ei siksi, että olisin ollut hyvin menestynyt ( päin vastoin) vaan siksi, että selvästi lapsenlapsista eniten vietin aikaa heidän kanssa. Tästä ei tullut kenellekään ongelmaa, olemme serkkujeni kanssa näin lähes 40 vuotta myöhemmin erittäin läheisiä. ja kaikki tiesivät tuon, että koska heillä enite aikaa vietän, olen en mitenkään rakkain tai parhain, mutta ehkä tutuin kuitenkin. 

Tasapuolisuus pitää silti pitää