Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihminen joka matkii ja vie kaikki voimat minusta. Hänen seurassaan en ole mitään

Vierailija
04.06.2023 |

Tutustuin lapsen kautta samanikäiseen naiseen, josta ajattelin, että hän olisi heti tyyliin paras kaverini. Hän ajatteli samoin, ja ilmaisi siitä eri tavoilla. Olimme tiiviisti yhdessä. Sitten alkoi toiminta, josta nyt kysyisin teiltä, onko tämä normaalia, vai ei🤔

Ensin aloimme ärsyttää häntä, kun lapsemme ovat rytmisiä, ja nukkuvat päiväunet, kun hänen omansa eivät nukkuneet. Hän vaati päiväkodilla että 2-4v ei tarvisi nukkua, vaikka se on psykologien suositus, ja muille vanhemmille julisti, että heidän lapset saavat niin paljon etua kun muut nukkuvat ja he voivat esim. harjoitella matikkaa sillä aikaa

Matki kaiken mitä meillä on, kotia ja mökkiä myöten. Matki erikoisen harrastukseni, mutta ei tee sitä kanssani, vaan samaa eri ystävän kanssa

On ostanut mökille samanlaiset tekstiilit, astiat

Ei kysy eikä ole kiinnostunut muista, tässä tapauksessa minusta. Minulla on kiinnostava työ, korkeat opinnot, mutta tämän henkilön seurassa tuntuu kuin olisin täysin nolla. Puhuu lakkaamatta itsestään, lapsistaan, suunnitelmistaan, työstään, työajoistaan. Äitiysloman jälkeen kun molemmat palasimme yhtä aikaa töihin, ei edes kysy, mihin palaan tosi outoa, kaikki muut ystävät ovat sen kiinnostuneena ja halunneet tarkalleen kuulla. Itsestään tietysti selittää suu soikeana kellonaikoja myöten mitä mahtavaa tekee..

Tutuista kyselee aina kaikkia muita perheitä puistotapaamisiin, paitsi tietenkin meitä. Kyselee kaikkia muita kylään, paitsi meitä. Kyselee muita äitejä jopa ulkomaanmatkalle, paitsi meitä. Silti edelleen odottaa, että lapsemme on heidän lapsensa kaikki kaikessa kaveri, tukemassa tätä heidän lastaan kaikessa

Nyt olen pikku hiljaa alkanut tunnistaa itse, että tämä ihminen jollain tavalla vie minusta aina aivan kaikki voimat. Hänelle ei sovi mikään tavallinen. Ei onnistu lenkki, ei avantouinti, ei apu lasten kanssa, minulla on mennyt kauan, kauan tämän huomaamiseen, ja hän aiheuttaa keulimisillaan meille pahaa oloa

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Neuvokaa miten toimia kiitos

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei luultavasti vain halua olla ystäväsi, mutta joudutte lasten vuoksi olemaan tekemisissä.

Vierailija
2/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei luultavasti vain halua olla ystäväsi, mutta joudutte lasten vuoksi olemaan tekemisissä.

Ei meidän ole mikään pakko lasten takia olla tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole tekemisissä

Vierailija
4/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin ikävää seuraa sinun mielestäsi, niin miksi tuhlaat aikaa hänestä tänne kirjoittamiseen, kun voisit olla kokonaan ajattelematta häntä?

Ei pyydä teitä matkalle eikä ulos.

Ei siis tarvitse olla yhteydessä häneen. Miksi olisit? Vastaus tähän?

Oletko luonut ongelman ihmisestä, josta et selvästikään pidä?

Vierailija
5/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti = puhuu itsestään lakkaamatta

Tai vain äärimmäisen itsekäs henkilö

Hirveän kateellinen = matkii kaiken mitä sinulla on. Onko tyttölasta? Sitä ei varmaan pysty matkimaan rahallakaan

Vierailija
6/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän ole mikään pakko lasten takia olla tekemisissä.

Miksi sinä olet?

Vierailija
7/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole kuin hyvän päivän tuttuja keskenänne.

Ei ole pakko vääntää rautalangasta.

Vierailija
8/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kanssa tämmöinen uusi tuttavuus. Miehelle meni hermot, kun oli kuvannut ja postannut meidän kodin joka kulmasta someen.

Kun piti tehdä jotain yhteistä, niin me järjestimme yksin kaiken ja hän ei osallistunut mitenkään 😩

Maalaisjärki puuttuu aivan täysin

Vierailija
9/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että ystävyytenne ei toimi. Miksi ja missä siis edes näette jos hän ei kerta pyydä teitä kylään tai mihinkään ja mikään tekeminen ei kiinnosta?

Antaisin olla.

Vierailija
10/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisisi kaikki yhteydet. En olisi tuollaisen hovissa ja välineenä. Nöyryyttävää.

Vierailija
11/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti näkee sinussa jotain mitä ihailee ja jota hänessä/hänellä ei ole, ja sitten ei siedä sitä oloa itsessään, eikä voi täten olla kanssasi. Sitten käsittelee omaa tukalaa oloa sillä että tekee sinulle tukalan olon ja näyttää nyt onnistuneen siinä.

Arveluahan tämä on vain, mutta itse oon kokenut vastaavaa ja askel kerrallaan irrottautuu sen toisen ihmisen vaikutusvallasta ja lopulta eliminoi sen ihmisen vaikutuksen itseen ja omaan olemiseen kokonaan. Silloin on hyvä hengittää ja olla vapaa. Kaikilla meillä on vapaa tahto, jos toisella ei ole halua muuttua ja kasvaa henkisesti, ei sitä tapahdu.

Vierailija
12/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaisisi kaikki yhteydet. En olisi tuollaisen hovissa ja välineenä. Nöyryyttävää.

Sinä sen sanoit. Miehen kanssa käytimme heti ensimmäisten oharien jälkeen tuota käsitettä hovi. Kulkee, käyttäytyy ylimielisesti. Päiväkodilla / koululla kulkee kuten ei näkisi lastamme. Ei puhuttele, ei tervehdi. Lapsi osaa jo kertoa kaiken kotona... Kaikki kaverinsa ihailevat ja fanittavat häntä. Saisimme olla fanikerhossa, jos tämä pakonomainen matkiminen olisi ok meille (ei ole!) ja jos järjestäisimme yksin kaikki tapaamiset. Hän tulisi vain paikalle, ja kuvaisi kaiken someen.

Vierailija
13/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti näkee sinussa jotain mitä ihailee ja jota hänessä/hänellä ei ole, ja sitten ei siedä sitä oloa itsessään, eikä voi täten olla kanssasi. Sitten käsittelee omaa tukalaa oloa sillä että tekee sinulle tukalan olon ja näyttää nyt onnistuneen siinä.

Arveluahan tämä on vain, mutta itse oon kokenut vastaavaa ja askel kerrallaan irrottautuu sen toisen ihmisen vaikutusvallasta ja lopulta eliminoi sen ihmisen vaikutuksen itseen ja omaan olemiseen kokonaan. Silloin on hyvä hengittää ja olla vapaa. Kaikilla meillä on vapaa tahto, jos toisella ei ole halua muuttua ja kasvaa henkisesti, ei sitä tapahdu.

Tavoitit 110% fiilikseni.

Olisi mielenkiintoista kuulla, voiko tulla ystävyyttä vai miten olisi parasta edetä.

Ap

Vierailija
14/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista kuulla, voiko tulla ystävyyttä vai miten olisi parasta edetä.

Ap

En väitä olevani mikään tietäjä, mutta arvelen että ystävyys voi tulla siinä tapauksessa, jos toinen onnistuu käsittelemään sen oman pahan olon ja on halua kasvaa henkisesti, niin kuin tuossa edellisen viestin lopussa mainitsin. Että se ei ole ehkä sun käsissä se asia.

Itellä vähän samanlainen tilanne ollut päällä, ja oon päättänyt suunnata nyt sen energian omaan itseen ja elämästä nauttimiseen, mikä ennen saattoi mennä siihen, että pohti tätä toisen ihmisen hankalaa käyttäytymistä. Jotenkin täytyy hyväksyä se, että sitä ei pysty täydellisesti kontrolloida, synkkaako vai ei.

Vierailija
15/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En väitä olevani mikään tietäjä, mutta arvelen että ystävyys voi tulla siinä tapauksessa, jos toinen onnistuu käsittelemään sen oman pahan olon ja on halua kasvaa henkisesti, niin kuin tuossa edellisen viestin lopussa mainitsin. Että se ei ole ehkä sun käsissä se asia.

Itellä vähän samanlainen tilanne ollut päällä, ja oon päättänyt suunnata nyt sen energian omaan itseen ja elämästä nauttimiseen, mikä ennen saattoi mennä siihen, että pohti tätä toisen ihmisen hankalaa käyttäytymistä. Jotenkin täytyy hyväksyä se, että sitä ei pysty täydellisesti kontrolloida, synkkaako vai ei.

Aivan, kiitos vastauksesta.

Aluksi olin innoissani tästä ystävyydestä, mutta sitten tuli nämä pahat ja tosi henkilökohtaiset matkimiset. Ei mitään vähän sinne päin vaan tyyliin koko elämä kopiotu harrastuksia myöten.

Hänen käytös ei ole koskaan ns mutkatonta. Hän ei koskaan tee aloitetta, esim pyydä yhteistä tekemistä. Sitten saattaa jonkun puolitutun kanssa tehdä vastaavan jutun, jota ystävä odottanut puoli vuotta.. tosi ristiriitaista käytöstä. Minulla on mennyt miltei kaksi vuotta surra tätä käytöstä!

Ap

Vierailija
16/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt, ap, paljastit tämän provoksi. Yrität lypsää lisää tekstiä, vaikka tässä ei enää ole aineksia. Vi vielä ystävyyttä mietit muka. Lopeta jo, ihan Porvoosta päivää -meininkiä jo.

Vierailija
17/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisisin yhteyden noin toksiseen ihmiseen. Lopettaisin siis yhteydenpidon.

Vierailija
18/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaisisin yhteyden noin toksiseen ihmiseen. Lopettaisin siis yhteydenpidon.

Mitä tarkoittaa toksisuus?

Vierailija
19/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikea ystävä. Narsistinen ihminen

Vierailija
20/21 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upppp