Ketolla laihtuminen
Olen ollut oikein tyytyväinen saamiini tuloksiin keto-ruokavaliolla. 15 kilon karistaminen vuoden alusta lämmittää mieltä kovasti.
Kysyn kumminkin että onko n.600g rasvan polttoa viikossa sopiva tahti?
Tuntuu että saan syödä ihan kunnolla ja silti laihtuminen vain jatkuu. Mutta jatkuuko enään sitten jos otan perunaa ja ruisleipää mukaan ruokavalioon? Entä makeat hedelmät? en oikein usko, en ainakaan meinaa otaa riskiä että kokeilisin, kunnolla rasvapolttoiseksi siirtyminen vie monta kuukautta enkä halua kantaa vyötäröllä tursuavaa ylimääräistä rasvaa yhtään pitempään kun on pakko.
Eli onko n, 2.5 kiloa kuukaudessa sopiva määrä poistaa kehoon kertynyttä ylimääräistä rasvaa?
Kommentit (24)
Hiilareiden minimointihan siinä on se avain, eli noi kyllä lisää sitä ja pudottaa sut pois ketoosista.
Vierailija kirjoitti:
Hiilareiden minimointihan siinä on se avain, eli noi kyllä lisää sitä ja pudottaa sut pois ketoosista.
Tämän jo tiesinkin. Siksi ei ole mitään järkeä syödä perunaa ja leipää, edes ruisleipää jos meinaa laihduttaa. Puhumattakaan että söisi banaania tai pullaa.
Kysyin laihdutusnopeutta kun tuntuu että olisi varaa leikata syömisistä ja sitä kautta mahdollisesti laihtua nopeammin, taidan nyt kuitenkin olla säätämättä mitään kun toimiva resepti laihtumiseen on kokeilujen jälkeen löytynyt.
Yksi tuttu puotti sata kiloa vuodessa ketoilemalla. Nyt juoksee maratooneja ja vetää yli kymmenen leukaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu puotti sata kiloa vuodessa ketoilemalla. Nyt juoksee maratooneja ja vetää yli kymmenen leukaa.
Mitä iloa siitä painonpudotuksesta ulkonäöllisesti on kun ihminen tursuaa löysää nahkaa?
Vierailija kirjoitti:
Esim joka-aamuinen kaurapuuro marjoilla ei pudota ketoosista. Lääköri totesi että hengitykseni haisee ketoaineilta. Vaikka puuroa syönyt.
Puolet tuosta 15 kilosta on lähteneitä nesteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa siitä painonpudotuksesta ulkonäöllisesti on kun ihminen tursuaa löysää nahkaa?
Kuka väitti että tämä henkilö teki sen pelkästään tai ollenkaan ulkonäkösyistä?
Mulla ei ketoilukaan pudottanut painoa. Tässä tämä nyt on jumittanut näissä lukemissa kohta puoli vuotta. Viime vuonna sain 13 kiloa pois.
Kolesteroli kannatta mitata ketoillessa, minulla nousi arvot todella korkealle.
Laihtuu jonkin verran muttei pitemmän päälle paras.
Itse en laihtunut ketodieetillä kuin muutaman kilon ja nekin tuli takaisin saman tien kun aloin syödä hiilareita. Ei kyllä sopinut minulle yhtään, oli kamala olo koko ajan ja kroppa shokissa. Lisäksi kolesteroliarvot nousi pilviin parissa kuukaudessa, kun olivat ennen olleet ihanteelliset. Ei kiitos minulle enää.
Vierailija kirjoitti:
Puolet tuosta 15 kilosta on lähteneitä nesteitä.
Mutt eikö se ole ihan hemskutin hyvä, että lähtee nesteet pois?
Vierailija kirjoitti:
Itse en laihtunut ketodieetillä kuin muutaman kilon ja nekin tuli takaisin saman tien kun aloin syödä hiilareita. Ei kyllä sopinut minulle yhtään, oli kamala olo koko ajan ja kroppa shokissa. Lisäksi kolesteroliarvot nousi pilviin parissa kuukaudessa, kun olivat ennen olleet ihanteelliset. Ei kiitos minulle enää.
Miten noin nopeasti otit uudet verikokeet? Minä käyn verikokeissa vain kerran vuodessa eikä hajuakaan mitä kolestroliarvot ovat tuon vuoden aikana muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin nopeasti otit uudet verikokeet? Minä käyn verikokeissa vain kerran vuodessa eikä hajuakaan mitä kolestroliarvot ovat tuon vuoden aikana muuten.
Samaa mietin, että kuka käy parin kuukauden välein verikokeissa?
Mä ketoilin joku 3 kk. Testimielessä tein kun olin/olen normipainoinen. Laihduin mäkin jonkin verran mutta enemmän kiinnostavaa oli se miten hyvin aivot tuntuivat toimivan, muisti ja keskittymiskyky paranivat selkeästi. Mutta koin sen liian rajoittavana pitemmän päälle.
Ketoilu ei ole terveellistä. Ketoilijalla on suuri vaara kuolla ennen aikaisesti.
Kuolevat yli vuoden keskimääräistä aikaisemmin.
Ketoilu voi olla hengenvaarallista diabeetikolle. Varmistaka edes so asia ennen kuin alatte leikkiä terveydellä. Sappikivetkin ovat ihan yleinen ketoilijan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ketoilukaan pudottanut painoa. Tässä tämä nyt on jumittanut näissä lukemissa kohta puoli vuotta. Viime vuonna sain 13 kiloa pois.
Se ruokavalio on ihan hemmetin tarkkaa. Voit vetää vaikka paketin kananmunia, kymmenen pihviä ja kilon pekonia päivässä, niin silti laihdut koko ajan. Mutta jos vedätkin tuohon sekaan esim jostain salakavalasti 30 grammaa hiilareita, niin et laihdu yhtään.
Mitä pahaa ketoilussa on?
Söin lounaalla kasviskeittoa ja paistoin lohifileen.
Iltapäivällä söin välipalaksi kreikkalaista jogurttia, chiansiemeniä, pellavansiemeniä ja hieman marjoja. Päivälliseksi söin kasvismunakkaan.
Jokainen kilo vähemmän läskiä on sopiva tahti.
Motivaatiota yllä pitääksesi jatkossakin muista että suomessa reilusti yli puolet ovat läskejä, ja jokaisella läskillä on hiljainen tulehdus kehossaan joka monin kertaistaa syöpien ym..ikävien sairauksien puhkeamisen.
Ps. 15 kg painon pudotuksesta vain harva laihduttaja pääsee nauttimaan.
Hyvää kesäää ja kireitä vatsanahkoja.