Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinut jätetty syrjään jonkun läheisen juhlaseurueesta?

Vierailija
03.06.2023 |

Minullehan kävi niin, että meitä on 5 sisarusta ja vanhin sisko täytti 50. Meidän perhe kutsuttiin kahveille. Siellä kävi ilmi, että siskoni on lähdössä reissuun (iltarientoihin) ja hotellihuoneet varattu ja kaikki muut 3 sisarusta oli kutsuttu mutta ei minua. Olin niin hämmästynyt, etten osannut reagoida oikein mitenkään. Juotiin ne kahvit ja lähdettiin perheen kanssa ajamaan kotia kohti. Kyllä minä vaan sanon, että miten kukaan voi jättää kutsumatta yhden sisaruksista? Hän oli kutsunut sinne myös muutaman ystävän ja miehensä veljen vaimoineen. Miehen veljen vaimo kutsutaan, muttei omaa siskoa.

Epäilen syyksi sitä, kun hän ei saanut kutsua polttareihini, joista on aikaa jo 13 vuotta. Ei me niin läheisiä olla, että joka viikko soiteltaisiin, mutta ei tietääkseni olla vihaväleissäkään. Olen nyt ollut hiukan etäämmällä tämän 50-vuotistempauksen jälkeen, koska tuo oli loukkaavaa.

Kerro oma tarinasi, onko käynyt vastaavanlaisesti sukulaisen tai ystävän taholta.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä lastenhoitoapu kelpaa!

Vierailija
42/54 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä, että olette saaneet korjattua välinne! Meillä ei ole ketään ollut lastenhoitoapuna. Anoppi ja appi olivat työelämässä, kun meidän lapset oli pieniä. Tapasivat lapsenlapsiaan pari kertaa vuodessa. Kerran anoppi sanoi, että menkää te nuoret jonnekin kahdestaan yön yli, niin hän tulee meille kotiin. Varasin Haikon kartanosta huoneen. Hän perui tulonsa viikkoa ennen vedoten flunssaiseen oloon. Mieheni ihmetteli, että jos siinä vaiheessa on flunssa, niin onhan se viikon päästä jo ohi. Anoppi valitti, että se on hänen iässään erilaista, kun flunssat kestää pidempään kuin nuorilla. Tämä oli siis aikana ennen koronaa.

Nyt kun oli korona, kahteen vuoteen eivät käyneet meillä, koska koululaiset muka levittää koronaa tietämättäänkin ilman oireita. Me tavattiin heitä ulkona heidän takapihalla kesäisin, viime kesänä myös.

Minun äitini on kuollut nopeaan sairauteen 52-vuotiaana ja isä on on hyvin sairas, on ollut jo silloin kun meidän lapset oli pieniä. Hän on myös erakkoluonne, eikä osallistu mihinkään juhliin, ei myöskään pidä itse juhlia, ei pyöreitä syntymäpäiviäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoinen asenne. Lapsenhoitoapu. Jos ne lapset on sinun sukua, nehän on omaa porukkaa. Minulla ei ole kuin yksi lapsenlapsi, 2,5 vuotta. Minä vietän hänen kanssaan aikaa. Ikinä en ajattele, että olisin joku lapsenhoitoapulainen. Mummina oleminen on ihanin asia maailmassa.

Vierailija
44/54 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisarukset tekee tätä mulle jatkuvasti. Vietän yleensä joka vuosia joulun, juhannuksen yms juhlapyhät yksin. He ovat äitini luona aina silloin ja tekevät kyllä selväksi ettei mua kaivata mukaan.

Eikö äitisi tee mitään????

Tuskin asia on ihan näin mustavalkoinen. Kyllä tällaiselle lähes aina on syynsä ja hyvin painava sellainen...

Vierailija
45/54 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jätetty ulkopuolelle. Viimeksi viime kesänä vanhojen opiskeluaikaisten kavereiden porukka kokoontui yhden mökille. Minä en saanut kutsua. Siinä on perisuomalaisia syitä kuten kateus. Tulin helposti äidiksi ja tämä kutsuja ei tullut. Sain erään työpaikan myös liian helposti, kuten hän asian ilmaisi. Kun kysyin, mitä tarkoittaa, hän vastasi ympäripyöreästi, että toiset joutuu keräämään meriittejä. Ihan pelkkää kateutta. Työpaikan saanti on aina riippuvainen siitä, keitä muut hakijat ovat. Jos on 3 pätevää hakijaa, aika paljon helpompi on tulla valituksi kuin jos päteviä hakijoita on 40. Onko se tuuria, ehkä, mutta myös kykyä lukea työpaikkailmoituksen taakse. Houkuttelevat ja innovatiiviset ilmoitukset keräävät niitä hakijoita ja asiallisen tylsät tai lyhyet ja kuivat eivät kerää.

Vierailija
46/54 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena ap, miksi et kutsunut tätä siskoa polttareihin, vaikka muut siskot kutsuit?

Vierailija
47/54 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jätetty ulkopuolelle. Viimeksi viime kesänä vanhojen opiskeluaikaisten kavereiden porukka kokoontui yhden mökille. Minä en saanut kutsua. Siinä on perisuomalaisia syitä kuten kateus. Tulin helposti äidiksi ja tämä kutsuja ei tullut. Sain erään työpaikan myös liian helposti, kuten hän asian ilmaisi. Kun kysyin, mitä tarkoittaa, hän vastasi ympäripyöreästi, että toiset joutuu keräämään meriittejä. Ihan pelkkää kateutta. Työpaikan saanti on aina riippuvainen siitä, keitä muut hakijat ovat. Jos on 3 pätevää hakijaa, aika paljon helpompi on tulla valituksi kuin jos päteviä hakijoita on 40. Onko se tuuria, ehkä, mutta myös kykyä lukea työpaikkailmoituksen taakse. Houkuttelevat ja innovatiiviset ilmoitukset keräävät niitä hakijoita ja asiallisen tylsät tai lyhyet ja kuivat eivät kerää.

Vai kateus... Voisiko olla sinun ylimielisyytesi yksi syy?

Vierailija
48/54 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena ap, miksi et kutsunut tätä siskoa polttareihin, vaikka muut siskot kutsuit?

En ole ap, mutta ei kukaan omia polttareita järjestä, jestas sentään.

Vierailija
49/54 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on niin iso suku, että ei mahdu kerralla pieneen kämppään, eli oon tottunut,että aina ei kutsuta,joka juhlaan. en ole juhla tyyppi ja oon sen ilmottanutkin ,niin ei haittaa vaikkei kutsuta.joskus tilanpuute voi estää.

luokkakokoukseen ei kutsuttu, kun olin se koulukiusattu ,en olis menny vaikka olis kutsuttu.

nuorena minua ei kutsuttu bileisiin,kun ajattelee aikuisen silmin ,niin oon pelastunu kännimokilta ym.

opiskelijana kävin joissain bileissä. ihan ok tapahtumia,en ota itseeni, jos jälkeenpäin kuullut, että ollut myös bileitä,joihin ei kutsuttu.ajattelen että on hyvä ,jos saa tietää ,että joku ei tykkää, niin voi välttää niitä ihmisiä ja suuntautua niihin ihmisiin, jotka tykkää.

pahaa mieltä ja ulkopuolisuuden tunnetta voi tulla, mutta ehkä on hyvä et tiedät, mitä merkitset esim.tuttaville.mielummin tiedän totuuden.

moni raitis ei saa kutsuja ryyppybileisiin.lapseton ei saa kutsua, lasten kekkereihin ym.aina ei ole kyse ilkeydestä vaan kohderyhmästä.

Vierailija
50/54 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jätetty syrjään. Joku kertoi, ettei saanut kutsua luokkakokoukseen. Minä sain luokkakokoukseen, mutta en majoitukseen. Hyvin monet muut sai majoitustarjouksen paikkakunnan mökkikylään. Toimintaa pyöritti siellä yksi luokkakavereista. Ymmärrän, ettei jokaiselle kutsutulle ole omaa mökkiä vapaana, mutta fiksu aikuinen ihminen olisi ilmoittanut, että 10 nopeimmalle. Joka tapauksessa mahtuuhan niihin mökkeihin useampia ihmisiä. Tuo on vaivihkaista syrjintää, että omille vanhoille kavereille tarjoaa halvan majoituksen ja muille ei,

Ihan samantyyppinen tapaus kävi myös mummon 80-vuotisjuhlien aikaan. Serkut kutsuttiin viikonlopuksi sinne ja minut vain yhdeksi päiväksi. Mummo teki pesäeroa hyvien lapsenlasten ja niiden vähemmän tärkeiden välillä. Pian tuon jälkeen hän paniikin omakotitalon myyntiin ja muutti hissiliseen kerrostaloon.

Vierailija
51/54 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta ei kukaan omia polttareita järjestä, jestas sentään.

Kylläpäs olen lukenut naisesta, joka järjesti nimenomaan yksin itselleen polttarit, koska tiesi, ettei ole yhtään ystävää, joka järjestäisi. Lehdessä oli hänestä kertova artikkeli. Se jäi mieleen, koska ajattelin surullisena, että minä olen kuin tuo nainen. Jos joskus menen naimisiin, ei kukaan minulle polttareita järjestä, kun ei ole niin läheisiä sukulaisia eikä ystäviä.

Vierailija
52/54 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlaseurue on laaja käsite, mutta isä ei kutsunut yleensä mihinkään heidän juhliinsa. Olen syntynyt isän kannalta aiemmassa liitossa ja vanhemmat oli avoliitossa, ei naimisissa. Muutin äidin kanssa alle 1-vuotiaana lähelle äidin vanhempia, 500 km päähän. Tapasin isääni kesäisin. Kerran hän osti minulle lennon lentokoneella ( Suomen sisällä siis) ja siellä olikin vastassa ihan uusi nainen. Hän oli itse ulkomailla työmatkalla ja lähetti uuden naisystävän hakemaan minua lentokentältä. Eikä mitään ilmoitusta etukäteen, että ei tule itse lentokentälle. Kaikki hänellä aina tuollaista, että hän tietää asiat ja päättää kaikesta. Juhliinkin se ulottui: kenen pitää olla ja missä juhlissa. Minä en saanut kutsuja. Vaikken olisi mennyt, niin ihan kohteliasta olisi kutsua.

Vierailija
53/54 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin kivat juhlat, minuahan juhlittiin eikä siskoa. Siksi sisko perheineen sai kutsun kahveille (kuten naapurit, pari työkaveria jne.) ja niiden aidosti läheisten kanssa oli hauska iltajuhla ilman jatkuvaa valitusta ja nillitystä.

Ei juma. Kato peiliin. KUKA siinä nillittää?

Vierailija
54/54 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sisaruksia on enemmän kuin kaksi, on ihan luonnollista että joka ikinen kerta jos tavataan, ei tarvitse kutsua jokaista.

Meitä on kolme siskosta. Me nuorimmat ollaan usein yhdessä, käydään museoissa ja kaupunkilomilla Euroopassa yhdessä. Vanhinta siskoa nähdään lähinnä jouluna ja silloinkin vasta tapanina - hänellä on lapsia ja perhe, ja tekee joka välissä somessa selväksi miten haluaa viettä aikaa PERHEENSÄ kanssa. Joten useimmiten ei tule edes mieleen kysyä häntä mihinkään mukaan.

Täällä sama juttu. Asun kaukana siskoistani ja heidän perheistään. Lähellä toisiaan asuvat ovat paljon yhdessä ja järjestävät kaikenlaista myös vanhempieni kanssa, joihin en voi osallistua työn, perheen ja välimatkan vuoksi. Tapaamme loma-aikoina tapahtumilla vierailuilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi