Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus osoittaa, ettei kahvi heikennä unta

Vierailija
04.09.2025 |

Kahvia voi tulosten perusteella nauttia huoletta vielä neljä tuntia ennen nukkumaanmenoa.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/horpi-rauhassa-tutkimus-osoi…

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla todetaan, että ihmisten herkkyys kofeiinille vaihtelee.

Plusmiinusnolla.

Vierailija
2/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on niin väsynyt että ei jaksa nukkua ilman kahvikupillista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän olen huomannut jo kauan aikaa sitten. Kahvi ei vaikuta minuun mitenkään. Se ei piristä minua eikä vie yöunia.

Vierailija
4/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ainakin nukahtamista vaikeuttaa.

Vierailija
5/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän olen huomannut jo kauan aikaa sitten. Kahvi ei vaikuta minuun mitenkään. Se ei piristä minua eikä vie yöunia.

Jos sattuu olemaan ADHD/ADD niin kahvi yleensä vaan rauhoittaa. Sama pätee energiajuomiin. Eipä ole järkeä yrittää piristää niillä itseään kun itse ainakin voin mennä ihan hyvin nokosille sellaisen vedettyäni.

Vierailija
6/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sattuu olemaan ADHD/ADD niin kahvi yleensä vaan rauhoittaa. Sama pätee energiajuomiin. Eipä ole järkeä yrittää piristää niillä itseään kun itse ainakin voin mennä ihan hyvin nokosille sellaisen vedettyäni.

Sama juttu. Kahvilla ei mitään vaikutusta. Kittaan sitä tavan vuoksi pitkin iltaa ja vaikka suoraan kupillisen jälkeen nukkumaan.

Toki sitten ADHD-piirteitä vahvasti, vaikkei diagnoosia olekaan.

Vierailija
7/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon pullakahvit noin tuntia ennen nukkumaanmenoa. Hyvin on nukuttanut aina.

Vierailija
8/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta taas vie yöunet, jos juon kahvia klo 18 jälkeen. Uni tulee vasta joskus 2-4 aikaan, eli parempi kun ei nauti kofeiinia liian myöhään.

Vierailija
9/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä mielenkiintoista. Jos noilla kahdella asialla on yhteys, niin miksi niin on?

Itse diagnosoin itseni erityisherkäksi ja olen hyvin herkkä kofeiinille. En voi juoda kahvia n. klo 14 jälkeen pilaamatta yöuniani. 

Vierailija
10/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kaivoit tärkeän hevonpaska-artikkelin vuodelta 2019. Hyvää työtä!

Vierailija
11/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkomaanin itsepetosta koko aloitus.

Vierailija
12/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinipussit ovat kyllä pahinta myrkkyä yöunille, niitä kun illalla käyttää ei saa unta millään.

Vierailija
13/13 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiiniherkkyys on hyvin yksilöllistä. Joku voi juoda kahvia pannukaupalla pitkin päivää, osa nauttii ns. iltakahvit ja menee sen jälkeen tyytyväisenä nukkumaan. Osalla taas jo alkuiltapäivästä juotu kupillinen vaikuttaa negatiivisesti yöuniin. Joillekin ei kahvi sovi ollenkaan, energiajuomista puhumattakaan. Tärisee, pärisee ja hikoilee pienistäkin määristä kofeiinia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi