Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö oikeasti puhutaan säälien "vanhoista piiosta" kun joku ei halua naimisiin ja lapsia?

Vierailija
03.06.2023 |

Yhtä aikansa elänyt ilmaisu kuin "susipari" ja "äpä rä".

Kommentit (481)

Vierailija
21/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein puolitutut kysyy: onko sinulla lapsia? Miksi ihmeessä se muille kuuluu.

Vierailija
22/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä todella menestyneet, taiteilijat valtionpäämiehet ynnä muut erittäin harvoin ovat lapsettomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jumala, miten ketään voisi kiinnostaa muiden parisuhde-statukset ja että onko joku nainen sinkkuna vai ei?? Vielä ihmeellisempää on se että jos joku nainen ottaa paineita siitä jos ei ole parisuhdetta(muiden miellyttämiseksi)..who cares! 

Vierailija
24/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin anoppi puhuu ja vielä omasta tyttärestä

Mieheni sisko on 39,ei halua parisuhdetta eikä lapsia. Anoppi ei ymmärrä miksi kaunis,aikoinaan

mallin töitäkin tytär on "jäänyt ilman" puolisoa.

Miksi "" merkit?

Heittomerkit koska ilman miestä jääminen on vain anopin päässä.

Oikeasti kyseessä tyttären oma valinta.

Mutta jos hän valitsee ettei ota miestä niin silloinhan hän on ilman miestä. Hän on jäännyt ilman puolisoa.

Ei se ole ilman jäämistä, jos ei edes halua puolisoa. Jos vaikka kaupassa ollessaan päättää, ettei osta jäätelöä, niin silloin ei jää ilman jäätelöä, vaan päätti olla ostamatta jäätelöä. eri

Tuossa haisee todella katkera naisen defenssi.

Mitäs katkeraa siinä on, jos ei halua parisuhdetta eikä väkisin sellaiseen edes yritä hankkiutua? Ei voi olla niin vaikea ymmärtää, että on ihmisiä joita parisuhde ei vaan kiinnosta.

Vierailija
25/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten se voi vaikuttaa muiden elämään jos joku ei halua parisuhdetta tai lapsia. Jokainen elää omaa elämäänsä.

En haluaisi olla sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä jolla ei ole ymmärrystä elämän perusasioista. Toisaalta aika harva haluaa.

No miten se vaikuttaa yhtään kenenkään muun elämään, jos joku ei halua parisuhdetta eikä lapsia? Elämän perusasia on se, että jokainen päättää siitä omasta elämästään.

Vierailija
26/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin anoppi puhuu ja vielä omasta tyttärestä

Mieheni sisko on 39,ei halua parisuhdetta eikä lapsia. Anoppi ei ymmärrä miksi kaunis,aikoinaan

mallin töitäkin tytär on "jäänyt ilman" puolisoa.

Miksi "" merkit?

Heittomerkit koska ilman miestä jääminen on vain anopin päässä.

Oikeasti kyseessä tyttären oma valinta.

Mutta jos hän valitsee ettei ota miestä niin silloinhan hän on ilman miestä. Hän on jäännyt ilman puolisoa.

Ei se ole ilman jäämistä, jos ei edes halua puolisoa. Jos vaikka kaupassa ollessaan päättää, ettei osta jäätelöä, niin silloin ei jää ilman jäätelöä, vaan päätti olla ostamatta jäätelöä. eri

Tuossa haisee todella katkera naisen defenssi.

Mitäs katkeraa siinä on, jos ei halua parisuhdetta eikä väkisin sellaiseen edes yritä hankkiutua? Ei voi olla niin vaikea ymmärtää, että on ihmisiä joita parisuhde ei vaan kiinnosta.

Joo joo ja yksikään velanainen ei koskaan esitä muuta kuin mitä on. Hehe.

Vierailija
27/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun itsestäni vanhapiikana. Olen ylpeä siitä, että olen uskaltanut elää elämäni juuri niin kuin haluan ja pystynyt saavuttamaan samat asiat yksin kuin kahden palkan taloudet.

T: 50- vuotias vanhapiika

Vierailija
28/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä liikkeellä jotenkin erityisen paljon katkeria naisia siitä, että ollaan tehty lapsia ja sitä kadutaan? :"D Siltä vähän vaikuttaa kommenttien perusteella. Onhan se lapsien hankkimisen katuminen tabu-aihe.

Vierailija
29/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puhun itsestäni vanhapiikana. Olen ylpeä siitä, että olen uskaltanut elää elämäni juuri niin kuin haluan ja pystynyt saavuttamaan samat asiat yksin kuin kahden palkan taloudet.

👍👍👍

Vierailija
30/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä todella menestyneet, taiteilijat valtionpäämiehet ynnä muut erittäin harvoin ovat lapsettomia.

Tämä. Ei tule todella heti mieleen kuin Tove Jansson

Vierailija
31/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisella on pillu, jos sitä ei käytetä siihen mihin se on tarkoitettu?

PS

Pillu ei ole virsaamista varten.

Juu ei ole koskaan ollutkaan "virsaamista" varten! 🤣 Mistäs tuollaisen ihmejutun keksit? Tietämätön naisen anatomiasta?

Ja ikään kuin naiset eivät voisi "käyttää" sitä vain omaksi ilokseen, ilman miestä! :D t. vanhapiika

Vierailija
32/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä tämä pelottaa. Itsenäinen nainen, joka ei tarvitse miestä mihinkään.

Ja naisia, jotka eivät kykene yksin mihinkään. Elävät mielummin vaikka tylsän/pettävän/juopon miehen kanssa.

Vierailija
33/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vanhapiika. 

Haluan fiksun, uskollisen, luotettavan ja kauniskasvoisen hoikan miehen.

Huolestuttavan vähän vaihtoehtoja, joten elän vanhapiikana. 

Vierailija
34/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Angela Merkel. Valtionpäänaisena lapset ovat varmaan enemmänkin haitaksi. Tietysti seremoniallisessa asemassa olevilta, esimerkiksi kuninkaallisilta jopa odotetaan liutaa lapsia.

Vierailija
35/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jorma Uotinen, Marco Bjurström, nuoremmasta polvesta Sanna Ukkola, Maria Pettersson.

Vierailija
36/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa parisuhteessa elävistä ja lapsia saaneista naisista ja miehistä on ihan perunan näköisiä, keskinkertaisia pulleroita ja laput silmillä elämänsä eläviä Possen katsojia, joten ei tosiaan ole mikään meriitti "saada" mies/nainen/lapsia. 

Tuollaisille ihmisille itselleen se varmaan on joku meriitti, mutta esim. minun silmissäni ei ollenkaan. Tietysti on kiva, että ihmiset löytävät sopivan kumppanin jonka kanssa elää, ja saavat lapsia jos haluavat, mutta ihan sellaista keskivertomassaa ne ihmiset on, eli eivät mitenkään sen ihmeellisempiä kuin muutkaan. 

Vierailija
37/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsestäni mieluummin määritelmää "ikäneito"

Vierailija
38/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta hyvä ihminen vanhanpiian nimityksen käyttäminen itsestäsi. Jos käytät, annat itsestäsi juuri päinvastaisen mielikuvan kuin mitä haluaisit. Vanhapiika kuvaa aikaa, jolloin nainen määriteltiin miehen kautta, jolloin nainen eli miehen kautta. Et kai halua moista.

Tätä ei ehkä olisi hyvä kirjoittaa, mutta sorry tästä. Olin nuoreen aikuisuuteen asti vanhoillislestadiolainen. Siellä oli kova kilpailu miehistä. Nopeat söivät hitaat. Jollet ollut parikymppisenä "varannut" omaa miestä, oli suuri todennäköisyys, että vl-joukosta ei enää pystynyt kumppania löytämään. Ja vl-piireissä yksinäistä naista kutsuttiin vanhaksipiiaksi, vieläpä juuri hieman pilkallisesti ja säälien. Lisäksi ei ollut sallittua ottaa kumppaniksi miestä liikkeen ulkopuolelta. Julmaa kaikenkaikkiaan, mutta kirsikkana kakun päällä tuo ilkeä nimittely. Arvelen, että täällä vauvallakin on paljon entisiä ja nykyisiä vl-liikkeen jäseniä. Jaatte varmaan muistoni, vastenmieliset muistoni.

Vierailija
39/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on susipari

Vierailija
40/481 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, ovat konservatiivisia arvoiltaan. Niin kun taitaa suurin osa ihmisistä olla. Näitä lapsettomia menestyneitä taitaa enemmän olla naisissa ymmärrettävistä syistä.