Voisko joku uskovainen selittää minulle tämän
Raamatussa sanotaan, että kun ihminen kuolee niin hän nukkuu siihen saakka kunnes Jeesus on hänet viimeisenä päivänä herättävä. Miksi ihmeessä sitten sanotaan, että kun ihminen kuoleeniin hän muka menee sinne taivaaseen tai helvettiin jo heti kuolemansa jälkeen. Jos ihminen kuollut niin hän nukkuu, niin kauhan kunnes Jeesus Kristus on hänet viimeisenä päivänä herättävä. Varsinkin julkkispiireiseissä toivotetaan ihmisen menevän taivaaseen vaikka hän ei itse olisi sinne halunnutkaan. No, mutta minkäs takia se Jeesus kuoli - ja mistä hän meidät pelasti - jos kerran helvettiä ei ole olemassakaan, turhahan silloin oli Jeesuksen kuolema. Kysymyksiä, vastauksia kaipaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset kuten Lasarus ovat päässeet ja pääsevät kuoltuaan "Abrahamin helmaan" odottamaan viimeistä tuomiota. Ei uskovat tietävät kohtalonsa heti kuoltuaan, koska Luukkaan evankeliumin rikas mies pyysi herättämään Lasaruksen kuolleista varoittamaan veljiään, jotta he kääntyisivät uskoon eivätkä joutuisi samaan vaivan paikkaan kuin hän oli joutunut, koska ei uskonut.
Luukkaan evankeliumi
16:22 Niin tapahtui, että kerjääjä kuoli ja vietiin enkeleiltä Abrahamin helmaan: niin kuoli myös rikas ja haudattiin.
16:23 Ja kuin hän helvetissä vaivassa oli, nosti hän silmänsä ja näki Abrahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa.
16:24 Ja hän huusi, sanoen: isä Abraham, armahda minun päälleni ja lähetä Latsarus kastamaan sormensa pää veteen, että hän jäähdyttäis minun kieleni; sillä minä kovin vaivataan tässä liekissä.
16:25 Niin sanoi Abraham: poikani, muista, että sinä sait sinun hyvääs elämässäs, niin myös Latsarus pahaa. Mutta nyt hän lohdutetaan, ja sinä vaivataan.
16:26 Ja paitsi kaikkia näitä on meidän ja teidän välillä suuri juopa kiinnitetty, että ne, jotka tahtovat täältä sinne teidän tykönne mennä, ei he voi, eikä sieltä tännekään tulla.
16:27 Niin hän sanoi: minä rukoilen siis sinua, isä, ettäs lähetät hänen minun isäni kotoon;
16:28 Sillä minulla on viisi veljeä, todistamaan heille, ettei hekin tulisi tähän vaivan siaan.
16:29 Sanoi hänelle Abraham: heillä on Moses ja prophetat; kuulkoot niitä.
16:30 Mutta hän sanoi: ei, isä Abraham: vaan jos joku kuolleista menis heidän tykönsä, niin he parannuksen tekisivät.
16:31 Hän sanoi hänelle: ellei he Mosesta ja prophetaita kuule, niin ei he myös usko, jos joku kuolleista nousis ylös.
Kuka ihminen siellä on ollut tekemässä havaintoja Lasaruksen ja Rikkaan miehen vaiheista kuoleman jälkeen, ja sitten kertonut ne jälkipolville? Joku Taivaan ja Manalan välillä sukkuloiva muinaisjournalisti?
Uskokaa nyt, että Raamatun juutalaiset kertomukset eivät ole kirjaimellisesti otettavia. Juutalaisuudessa on paljon muitakin tarinoita, mitä ei ole sisällytetty Raamattuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleet menevät heti Haadekseen eli maan alle. Toinen puoli on paratiisi, ja toinen puoli on tuskan paikka. Kun Jeesus tulee, hän herättää niinsanotusti nämä paratiisissa olevat, eli ottaa heidät taivaaseen, samoinkuin vielä maanpäällä elossa olevat muuttuvat suoraan taivaallisiksi kehoiksi ja temmataan taivaaseen. Synneistään kuolleet pysyvät siellä tuskan paikassa.
Mitä on nää synneistään kuolleet, miksi Jeesus ei kuollut heidän puolestaan?
Eikö sen pitänyt riittää, että katuu kuoleman hetkellä?
Eikö se Jumala halunnutkaan kaikille hyvää?
Kenen mielestä on oikein, että on ikuinen kadotus ja tuska ja mistä teoista se saadaan?
Jeesuksen tarjous pitää ottaa vastaan, koska ketään ei taivaaseen pakoteta.
Riittää, että tulee uskoon kuoleman hetkellä. Kuinka moni kuitenkaan tietää lähtönsä hetkeä? Tai että onko silloin edes mahdollisuutta ajatella hengen asioita. Ken siirtää parannuksen tekemisen huomiseen sijaa vuoteensa helvettiin.
Kadotus tulee kaikista synneistä mitä ihminen on tehnyt ja on oikein ja kohtuullista, että rikoksesta saa rangaistuksen ja ettei ketään pakoteta taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset kuten Lasarus ovat päässeet ja pääsevät kuoltuaan "Abrahamin helmaan" odottamaan viimeistä tuomiota. Ei uskovat tietävät kohtalonsa heti kuoltuaan, koska Luukkaan evankeliumin rikas mies pyysi herättämään Lasaruksen kuolleista varoittamaan veljiään, jotta he kääntyisivät uskoon eivätkä joutuisi samaan vaivan paikkaan kuin hän oli joutunut, koska ei uskonut.
Luukkaan evankeliumi
16:22 Niin tapahtui, että kerjääjä kuoli ja vietiin enkeleiltä Abrahamin helmaan: niin kuoli myös rikas ja haudattiin.
16:23 Ja kuin hän helvetissä vaivassa oli, nosti hän silmänsä ja näki Abrahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa.
16:24 Ja hän huusi, sanoen: isä Abraham, armahda minun päälleni ja lähetä Latsarus kastamaan sormensa pää veteen, että hän jäähdyttäis minun kieleni; sillä minä kovin vaivataan tässä liekissä.
16:25 Niin sanoi Abraham: poikani, muista, että sinä sait sinun hyvääs elämässäs, niin myös Latsarus pahaa. Mutta nyt hän lohdutetaan, ja sinä vaivataan.
16:26 Ja paitsi kaikkia näitä on meidän ja teidän välillä suuri juopa kiinnitetty, että ne, jotka tahtovat täältä sinne teidän tykönne mennä, ei he voi, eikä sieltä tännekään tulla.
16:27 Niin hän sanoi: minä rukoilen siis sinua, isä, ettäs lähetät hänen minun isäni kotoon;
16:28 Sillä minulla on viisi veljeä, todistamaan heille, ettei hekin tulisi tähän vaivan siaan.
16:29 Sanoi hänelle Abraham: heillä on Moses ja prophetat; kuulkoot niitä.
16:30 Mutta hän sanoi: ei, isä Abraham: vaan jos joku kuolleista menis heidän tykönsä, niin he parannuksen tekisivät.
16:31 Hän sanoi hänelle: ellei he Mosesta ja prophetaita kuule, niin ei he myös usko, jos joku kuolleista nousis ylös.Kuka ihminen siellä on ollut tekemässä havaintoja Lasaruksen ja Rikkaan miehen vaiheista kuoleman jälkeen, ja sitten kertonut ne jälkipolville? Joku Taivaan ja Manalan välillä sukkuloiva muinaisjournalisti?
Uskokaa nyt, että Raamatun juutalaiset kertomukset eivät ole kirjaimellisesti otettavia. Juutalaisuudessa on paljon muitakin tarinoita, mitä ei ole sisällytetty Raamattuun.
Jeesus siellä on ollut. Hän tietää mistä puhuu.
Katsos, Jeesus teki Jumalasuhteesta henkilökohtaisen, mitään välimiehiä ei enää tarvita.