Junamatka Tampereelta Helsinkiin nousi 90 euroon
Tai no jos onnistaa niin matkan voi saada 5 eurolla jos sen ostas puoli vuotta etukäteen mutta harva edes pystyy ostamaan lippuja niin aikaisin kun ei osaa ennustaa tulevaa. VR:n uutta lippu systeemiä onkin he ehditty kritisoida siitä että se kannustaa ihmisiä joukkoliikenteen sijaan yksityisautoilun sillä henkilöauton tankkaamimen tulee nykyisillä bensahinnoilla helposti halvemmaksi.
Kommentit (45)
Omani sain juhannukseksi alle 8 euroon. Helsinki on kiva paikka, kun siellä ei ole helsinkiläisiä ;) No ei vais, junan tuomiahan siellä on iso osa kaupunkilaisista muutenkin.
Vuokra-auto tankkauksineen Hki-Tre-Hki välille tulee kokonaiskustannuksiltaan olemaan 40-60 euron välillä mallista riippuen. Voi VR:ltä tämän myötä viime hetken matkustajat siirtyä kyllä muihin kulkuvälineisiin.
Minkä verran se ennen maksoi? Onko tuo siis matkan hinta vain yhteen suuntaan?
Pitää miettiä milloin ostaa jamilloin matkustaa. En oleikinä maksanut junalipusta noin paljon
Tuossahan kannattaa jo ostaa niitä viiden euron lippuja ja myydä niitä netissä lähempänä matkan ajankohtaa.
Mikään ei ole niin kallista kuin ilmastonmuutoksen vastainen taistelu.
Siirrytty lentohinnoitteluun siis. En oikein usko että toimii junamatkailussa, koska tarveaikataulu on niin erilainen.
Onko bussimatka kilpailukykyinen hinnaltaan?
Haukkukaa vanhanaikaiseksi, mutta ne oli hyviä aikoja kun lippu maksoi saman verran riippumatta siitä, ostiko sen kuukautta tai minuuttia ennen lähtöä.
Minä matkustan silloin tällöin tuota väliä. En muista minkä verran olen junalipuista maksanut aiemmin, mutta hinnat ovat olleet siinä rajamailla että auton vuokraaminen koko matkan ajaksi on tullut vain hieman kalliimmaksi. Olen sitten mennyt junalla jos ei ole ollut erityistä tarvetta liikkua autolla perille päästyäni.
Jos tuo 90€ on junalipun hinta yhteen suuntaan, niin alan kyllä mennä jatkossa autolla joka kerta. Vuokrauspalveluista saa usein kertaluontoisia muutaman kympin alennuksia, ja ilmankin niitä auto alkaa olla houkuttelevampi vaihtoehto.
Autolla voin lähteä matkaan juuri sillä minuutilla kun itselle sopii, voin poiketa matkalla jossain jos huvittaa, perillä on aina auto käytettävissä jos tarvitaan, ja matkan aikana ei tarvitse kuunnella lasten kitinöitä (itsellä ei lapsia). Matkatavaraa voi ottaa mukaan niin paljon kuin haluaa kun sitä ei tarvitse pystyä itse raahaamaan paikasta toiseen. Matkalla voi tehdä ostoksia miettimättä jaksaako niitä kantaa. Voin halutessani huudattaa lempimusiikkiani vaikka koko matkan ja laulaa mukana ilman että ketään häiritsee, jne.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, koska itse valitsen aina vain junan ja vuokra-auton väliltä. Bussissa yhdistyy molempien huonot puolet - riski juuttua ruuhkaan, matkapahoinvointi (junassa minulle ei sitä tule), se että kotoa lähtöpysäkille ja päätepysäkiltä määränpäähän pitää mennä jollain muulla kulkuvälineellä, jne. Junaa olen käyttänyt tähän asti silloin tällöin, koska se on bussia nopeampi ja mukavampi, mistä syystä siedän huonoja puolia, mutta jos hinnat oikeasti ovat nykyään tuota luokkaa niin minulta jää junamatkat tekemättä.
Eikö tuo Helsinki-Tampere -väli maksanut vielä hetki sitten alle 50€?
Minusta tuo hinnoittelu on erittäin huono.
Ei ole mitään järkeä myydä ajoissa oleville halvalla ja niille jotka ostavat myöhemmin kalliilla.
Kaikille sama hinta kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan kannattaa jo ostaa niitä viiden euron lippuja ja myydä niitä netissä lähempänä matkan ajankohtaa.
Tuohan on ihan hyvä idea. Kumpikin säästää ja ensimmäinen lippujen ostaja saa vähän vaivanpalkkaa. Viiden euron lipusta 30-50 euroa kappale. Taidanpa ostaa heti kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Onnibus alkaen 5 euroa matka
Vierailija kirjoitti:
Joo on. Just tulin Tampereelta. Junamatka oli 10,90 ja vaihtoehtoisesti bussi 9,90+euron lisämaksu. Finnair tarjoaa samaa matkaa bussivaihtoehdollaan 40 euron hintaan.
R-junalla 14,40, päivästä ja kellonajasta riippumatta.
Tänään kun lähtee 15:00 niin 19,90€ ja muulloin näyttäis olevan enimmäkseen 22,90€. Tarvii sinne ekstraluokkaan mennä, se vaunujen 12 paikan väliosa on paras hinta-laatusuhteeltaan.
Moottoripyörällä noin 20 euroa ja siihen on laskettu jo renkaiden kulumakin.
Onnibussi vetää veeärrää nykyään pataan ihan kuusnolla.
Se on hyvä kun tätä kilpailua!