Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko nykyisen autosi Teslaan jos saisit?

Vierailija
02.06.2023 |

Käsi sydämellä. Edellyttäen, että se pitäisi tosiaan pitää itse, ei saisi myydä.

Kommentit (241)

Vierailija
201/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enkä mihinkään muuhunkaan sähköautoon.

Vierailija
202/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihan päikseen vaihtaisi. Nykyisestä pitäisi kyllä ainakin muutama tonni saada hyvitystä, jos Teslaan vaihtaisin, niin sitten voisi tarvittaessa ottaa vuokraamosta pidempiä reissuja varten jonkun auton, jolla tankkaamatta/lataamatta pystyy ajamaan pidempiä reissuja. Paljon kun ajaa pitkää matkaa, niin oppii arvostamaan nopeita vessa-/kahvipysähdyksiä vain todella tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska ei toimi mun työajokäytössä, jossa latausmahdollisuuksia ei oikein pysty etukäteen aina selvittämään ja jos viikon aikana ajoa on esim. 1500 kilsaakin, eikä majoituspaikassa ole sähköliitäntää, niin eipä tuo oikein toimi. En myöskään tiedä, onko teslalla nelivetoisia maastoajoneuvoja.

Majoitutko useinkin erämaakämpissä? Minä en viimeisen 30 vuoden aikana ole ollut YHDESSÄKÄÄN majoituspaikkaa jossa sähköjä ei olisi.

Joo ajoittain. Välillä majoitun ihan teltassakin jos kohteesta lähimpään majoituspaikkaan on tyyliin 60 km suuntaansa, tulee niin paljon turhaa ajoa, etten jaksa säätää. Otsalampulla ja kannettavalla pikku aurinkopaneelilla pärjää aika pitkälle, saa ladattua läppäriä ja kännykkää sen verran mitä tarvitsee ellei ole ihan sysipaskat kelit.

Terveisin biologi :)

Vierailija
204/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina Tesla pitäisi olla? Miksi ei Lucid Air Sapphire mikä on joka suhteessa parempi kuin. Teslat? Mutta vastaus kysymykseen on että en vaihtaisi.

Vierailija
205/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin pitää tän nykyisen ison dieselin varalla näitä "pakko ajaa ilman taukoa Lappiin peräkärry perässä"-satunnaistilanteita varten. Normiarjessa sitten Tesla. Jotain tän tapaista olen suunnitellut muutenkin, kun ois kakkosautolle aina silloin tällöin joka tapauksessa tarvetta. Tosin sähköautoksi kävisi joku halvempikin.

Seurustelin hetken miehen kanssa, jolla oli sähköauto. Hän ajoi sillä 13 km työmatkaa - varmasti oikein passeli peli siihen. Aina kun lähdettiin oikein reissuun otettiin alle minun Focus. Koska maavara ja latauspisteiden epävarmuus ja vähyys. 

En tiedä onko tuo sähköautolla ajo roimasti lähiaikoina parantunut mutta kun olen lukenut testejä juurikin  Lappiin ajosta niin kyllä se vaan on vaikeaa matkantekoa. Latauspisteet ei toimi, pitää suunnitella matkan teko sen mukaan. Yhden kerran lähtivät liikkeelle Espoosta niin eka pysähdys oli Heinolassa jossa sitten lounastettiin sillä välin kun auto ladattiin. Ei ole kyllä meikäläisen teekuppi.

Ostin juuri Opel Mokka-e:n. Maavaraa riittää, Keski-Suomeen isääni hoivakotiin tapaamaan mennessä täältä Espoosta en todellakaan missään Heinolassa vielä pysähdy lataamaan vaan Joutsassa. Lataamiseen menee puolisen tuntia, jonka aikana käväisen vessassa ja juon ne pullakahvit. Sitten lähdetään virkistyneenä jatkamaan loppumatka.

Tuo Lappi on sitten jännä aihe ja samoin tuhat kilsaa yhdellä vedolla. Varmaan alle 5% autoilijoista noita matkoja vetää ja vielä harvempi tuhatta kilsaa putkeen. Heille tietenkään sähköauto ei sovellu, mutta yleisargumenttina melko naurettava.

Vierailija
206/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ikinä! Meillä paljon hienompi sähköauto ku Tesla 😅

Vierailija
207/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan!!

Autoni on myös harrastukseni, merkki tärkeä.

Sähköautoa en tällä hetkellä ottaisi muutenkaan.

Vierailija
208/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä?

Vierailija
209/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en viimeisen 30 vuoden aikana ole ollut YHDESSÄKÄÄN majoituspaikkaa jossa sähköjä ei olisi.

Minä en viimeisen 30 vuoden aikana ole ollut YHDESSÄKÄÄN majoituspaikkaa jossa auton saisi ottaa mukaan huoneeseen jossa ne sähköt ovat ja ladata siellä.

Hyvä kun löytyy vielä töpseli johon kännykän laturin saa työnnettyä ja siitäkin katkeavat virrat kun poistut huoneesta.

puhuit sähköLIITTYMÄTTÖMISTÄ paikoista. Kyllä 99% paikoista se sähköLIITTYMÄ on vaikka sähköauton latausmahdollisuutta ei olisi.

Vierailija
210/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä Teslaa, vähän puolikoijarin oloinen koko brändi. Hypellä puhallettu ilmaa täyteen ja laatu on vähän niin ja näin.

Vierailija
211/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi mutta ilmaiseksi voisin ottaa rinnalle toisen kulkineen rakkaan käyttöautoni huoltotaukojen ajaksi. Minulla saab jo 37 vuotta vanha eli ei ole kyse rahasta vaan elämäntavasta.

Mulla sama aate!

Mun saappi vasta 15v nuori! Rahaa olis muuhunkin mutta tää on loistava auto.

Vierailija
212/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla ei ole (ainakaan vielä) sähköauton latauspaikkaa, joten se olisi täällä korvessa aika nopeasti aika hyödytön kulkupeli.

Vierailija
213/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi mutta ilmaiseksi voisin ottaa rinnalle toisen kulkineen rakkaan käyttöautoni huoltotaukojen ajaksi. Minulla saab jo 37 vuotta vanha eli ei ole kyse rahasta vaan elämäntavasta.

Miksi ajat bensarosvolla? Saab vie 10l/100km eikä edes kiihdy.

Juurihan hän kertoi, elämäntapa! Etkö osaa lukea?

Et tiedä saabeista mitään... Ei kiihdy...😂

Vierailija
214/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Minulla ei ole (ainakaan vielä) sähköauton latauspaikkaa, joten se olisi täällä korvessa aika nopeasti aika hyödytön kulkupeli.

Sinulla ei siis ole sähköä siellä ollenkaan?

Vierailija
215/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW iX3

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä?

216/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä 520 vaihdu mihinkään amerikan ihmeromuun 🤣. Ei se maailma sillä pelastu...

Vierailija
217/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin koska teslalla tulee edullisimmat kilometrit, säästäisin vuodessa 1000-2000 euroa kun ei tarvitsi tankata kallista bensaa

ei ei ei

Haluan ajaa huolettomasti mökkimatkan 500+ km suuntaansa ilman lataussähköä perillä.

Kaupunkiajoon olisi Tesla käypäinen kauppakassi

Vierailija
218/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin pitää tän nykyisen ison dieselin varalla näitä "pakko ajaa ilman taukoa Lappiin peräkärry perässä"-satunnaistilanteita varten. Normiarjessa sitten Tesla. Jotain tän tapaista olen suunnitellut muutenkin, kun ois kakkosautolle aina silloin tällöin joka tapauksessa tarvetta. Tosin sähköautoksi kävisi joku halvempikin.

Seurustelin hetken miehen kanssa, jolla oli sähköauto. Hän ajoi sillä 13 km työmatkaa - varmasti oikein passeli peli siihen. Aina kun lähdettiin oikein reissuun otettiin alle minun Focus. Koska maavara ja latauspisteiden epävarmuus ja vähyys. 

En tiedä onko tuo sähköautolla ajo roimasti lähiaikoina parantunut mutta kun olen lukenut testejä juurikin  Lappiin ajosta niin kyllä se vaan on vaikeaa matkantekoa. Latauspisteet ei toimi, pitää suunnitella matkan teko sen mukaan. Yhden kerran lähtivät liikkeelle Espoosta niin eka pysähdys oli Heinolassa jossa sitten lounastettiin sillä välin kun auto ladattiin. Ei ole kyllä meikäläisen teekuppi.

Ostin juuri Opel Mokka-e:n. Maavaraa riittää, Keski-Suomeen isääni hoivakotiin tapaamaan mennessä täältä Espoosta en todellakaan missään Heinolassa vielä pysähdy lataamaan vaan Joutsassa. Lataamiseen menee puolisen tuntia, jonka aikana käväisen vessassa ja juon ne pullakahvit. Sitten lähdetään virkistyneenä jatkamaan loppumatka.

Tuo Lappi on sitten jännä aihe ja samoin tuhat kilsaa yhdellä vedolla. Varmaan alle 5% autoilijoista noita matkoja vetää ja vielä harvempi tuhatta kilsaa putkeen. Heille tietenkään sähköauto ei sovellu, mutta yleisargumenttina melko naurettava.

Minä kyllä vedän yhdeltä istumalta Rovaniemeltä Helsinkiin, mutta todella harvinaista moinen tarve on. Siksi minulla onkin sähköauto. 99% ajoista menee sähköllä edullisesti ja tuolle 1% voi vaikka vuokrata auton jos niikseen tulee. Mieluummin tosin lennän Rovaniemelle kuin ajan.

Sähköauto vain on aivan ylivoimainen ennenkaikkea siksi että se reaktio kaasun painamiseen on välitön, ajettavuus huippu (painopiste matalalla), vääntöä riittää aina... Mitään huonoa puolta sähköautossani ei ole verrattuna 2. autoon joka on polttis.

Vierailija
219/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin heti. Ajan 50-60tkm vuodessa niin tulisi hyvin säästöä. Lisäksi ajelen tuota oulu-helsinkiä noin 20 kertaa vuodessa niin juuri passeli tuohon välille. Olisi sama ajoaika kuin dieselillä.

Vierailija
220/241 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi mihinkään Tesla-malliin mutta Porsche Taycaniin kyllä.