Vaihtaisitko nykyisen autosi Teslaan jos saisit?
Käsi sydämellä. Edellyttäen, että se pitäisi tosiaan pitää itse, ei saisi myydä.
Kommentit (241)
puhuit sähköLIITTYMÄTTÖMISTÄ paikoista. Kyllä 99% paikoista se sähköLIITTYMÄ on vaikka sähköauton latausmahdollisuutta ei olisi.
Sähköauton omistajan kannalta paikassa joko on latausmahdollisuus tai ei.
Sitä ei kiinnosta pennin vertaa onko paikassa sähköliittymä. Tuottakoon sähkön laturiin vaikka päreillä ellei mökissä muuten ole sähköjä.
Halvin uusi Tesla maksaa saman verran kuin oma autoni, joten en, jos se olisi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
En tule vaihtamaan vaan ajelen mieluummin nykyisellä vuoden 2020 neliveto BMW:llä.
Ja voin kertoa että Teslan ostaminen minulle ei ole kiinni rahasta. Minulla olisi varaa ostaa sellainen mutta ajan mieluummin sellaisella tekniikalla joka on jo todettu toimivaksi
Voi olla että joskus ajelen sähköautolla mutta akkuteknologian täytyy silloin olla merkittävästi nykyistä parempi.
Sama. Minulla 2016 Bemari, neliveto. Toimii kuin unelma. Eihän meidän korpikylässä edes voi ladata missään. Kyllä on vielä pitkä matka siihen että kaikilla on sähköautot. Ja sähköautojen toimivuus on vielä niin ja näin. Ja etenkin näillä lakeuksilla kun pakkasta voi olla - 30 talvisin.
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä Teslaa, vähän puolikoijarin oloinen koko brändi. Hypellä puhallettu ilmaa täyteen ja laatu on vähän niin ja näin.
Sama. Sähköautolle kyllä mutta Teslalle ei. Toki, onhan se edelläkävijä, mutta nyt jos olisin ostamassa ton hintaluokan sähköautoa niin Skodan Enyaq veisi kyllä Teslasta voiton.
Pelastushenkilökunta ei voi pelastaa ihmistä sähköautosta, ennen kuin auto on saatu maadotettua vie aikaa, lisäksi sähköautoissa on rähjädysvaata, joten en aio vaihtaa teslaan tai muohin sähköautoihin ihan oman turvallisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin pitää tän nykyisen ison dieselin varalla näitä "pakko ajaa ilman taukoa Lappiin peräkärry perässä"-satunnaistilanteita varten. Normiarjessa sitten Tesla. Jotain tän tapaista olen suunnitellut muutenkin, kun ois kakkosautolle aina silloin tällöin joka tapauksessa tarvetta. Tosin sähköautoksi kävisi joku halvempikin.
Seurustelin hetken miehen kanssa, jolla oli sähköauto. Hän ajoi sillä 13 km työmatkaa - varmasti oikein passeli peli siihen. Aina kun lähdettiin oikein reissuun otettiin alle minun Focus. Koska maavara ja latauspisteiden epävarmuus ja vähyys.
En tiedä onko tuo sähköautolla ajo roimasti lähiaikoina parantunut mutta kun olen lukenut testejä juurikin Lappiin ajosta niin kyllä se vaan on vaikeaa matkantekoa. Latauspisteet ei toimi, pitää suunnitella matkan teko sen mukaan. Yhden kerran lähtivät liikkeelle Espoosta niin eka pysähdys oli Heinolassa jossa sitten lounastettiin sillä välin kun auto ladattiin. Ei ole kyllä meikäläisen teekuppi.
Ostin juuri Opel Mokka-e:n. Maavaraa riittää, Keski-Suomeen isääni hoivakotiin tapaamaan mennessä täältä Espoosta en todellakaan missään Heinolassa vielä pysähdy lataamaan vaan Joutsassa. Lataamiseen menee puolisen tuntia, jonka aikana käväisen vessassa ja juon ne pullakahvit. Sitten lähdetään virkistyneenä jatkamaan loppumatka.
Tuo Lappi on sitten jännä aihe ja samoin tuhat kilsaa yhdellä vedolla. Varmaan alle 5% autoilijoista noita matkoja vetää ja vielä harvempi tuhatta kilsaa putkeen. Heille tietenkään sähköauto ei sovellu, mutta yleisargumenttina melko naurettava.
Minä ajan pari kolme kertaa vuodessa edestakaisin Etelä-Suomesta pohjoiseen ja pysähdyn tavallisesti ekan kerran Rovaniemellä kun on pakko tankata. Takaisin lasketellessa Oulussa tai Pulkkilassa. Yksi nopea pysähdys, en jaksa maantiellä kuluttaa turhaa aikaa. Tykkään kyllä ajaa autoa ja tavarat kulkee mukavasti. Lentokoneeseen en vaihda monestakin syystä.
En vaihtaisi. Ajan 20v vanhalla maasturilla, jossa on oikeasti maasto-ominaisuuksia. Tarvitsen auton, jolla voi huoletta ajaa metsäautoteitä ympäri vuoden ja vetää peräkärryä niitä samoja reittejä. Pidän myös siitä, että autoni on melko mekaaninen laite, joten tarvittaessa korjaaminen onnistuu ilman korjaamon erikoisosaamista ja osat ovat edullisia. Ei sille kyllä juuri mitään ole tarvinnut tehdä, muutaman kymmenen tuhatta kilometriä olen sillä päästellyt.
vaihtaisin heti, upeita autoja ja Musk poistaa korruptiot USA:ssa, siksi USA:n korruptoituneet demokraatit mustamaalaavat joka päivä
En todellakaan. Sähkövolkkari on täydellinen meidän tarpeisiin. Viime syksynä saivat korjattua loputkin ohjelmistobugit.
En vaihtaisi, koska en halua ajaessamme sähköttömälle mökillemme istua markettien pihoilla lataamassa minuuttiakaan, ison koiramme tulee myös mahtua autoon, auton täytyy olla säällä kuin säällä käyttövalmis samantien, enkä uskaltaisi pitää ja ladata sähköautoa autotallissamme palovaaran takia.
En, nykyinen tilava saksalainen diesel premiumfarkku on mukava
.Ei tarvitse pitkillä ajomatkoilla miettiä latausta
Vierailija kirjoitti:
En tule vaihtamaan vaan ajelen mieluummin nykyisellä vuoden 2020 neliveto BMW:llä.
Ja voin kertoa että Teslan ostaminen minulle ei ole kiinni rahasta. Minulla olisi varaa ostaa sellainen mutta ajan mieluummin sellaisella tekniikalla joka on jo todettu toimivaksi
Voi olla että joskus ajelen sähköautolla mutta akkuteknologian täytyy silloin olla merkittävästi nykyistä parempi.
Samoin täällä neliveto farkku BMW ja en vaihda
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Sähkövolkkari on täydellinen meidän tarpeisiin. Viime syksynä saivat korjattua loputkin ohjelmistobugit.
Korjattua ohjelmistobugit 🤔😁
En vaihtaisi hybridi Volvoani Teslaan. Syynä ei ole kuitenkaan Elon. Me kaikki olemme teknojättien vaikutusvallan alla, Google, Apple, Meta jne. Joten on aivan turha jees ustella Teslaa ja Muskia.