Huhhei. Sijoitukset -60% . Olenkohan maailman huonoin sijoittaja :3
Salkussa rahoitusalaa, energia-alaa, matkailualaa, startuppeja, lentoyhtiöitä jne. Suomi, euroalue ja USA.
Kommentit (55)
Minulla tällä hetkellä +1.1% voitolla 7 vuoden sijoituksien jälkeen. Raha ei tule helpolla
Kuinka kauan olet sijoittanut? Ajallinen hajautus ei ole mennyt ihan putkeen..
Eivät kaikki voi voittaa pörssissäkään. Luusereilla oma sijansa tässäkin geimissä.
tuli yli 10 000 veroja maksuun sijoituksista nk riskisijoitus, en tiedä mitään mutta poika hoitaa, myös verot.
Mulla on sijoituksia ollut 5 vuotta ja 22% plussalla
Kannattaisi ehkä vetää johtopäätökset, lopettaa osakepoiminta omin päin ja sijoittaa indeksiin. Et välttämättä ole sijoittamisen kultasormi.
Vierailija kirjoitti:
Minä annoin indeksin hoitaa tuon puolestani ja käärin viime vuodelta noin 17000 euron voitot.
Eli, myit osakkeesi, kun puhut 17000 euron voitosta. Jos et myynyt, niin kyse ei ole voitosta, vaan kurssinoususta, joka on 17000 euroa sijoituksellesi.
No hätä. Monella on nyt sama tilanne. Vitsit, mitä k...päitä tänne vastailee. Ällötykset, menkää pois.
Joka tapauksessa. Nyt on ollut monta monessa. Tänään helpottaa tilanen vähän, kun USA:n velkakatto-ongelma on ratkaistu taas pariksi vuodeksi. Suurin ongelma on korkojen nousu. Se kurittaa montaa sellaista alaa, joita omistat. Ja vika ei ole niissä osakkeissa, joita omistat. Esim. energia-ala on täysin järkevä. Kukaan ei voinut ennustaa, että korot nousevat näin nopeasti ja se vaikuttaa ihan hillittömästi pörssiosakkeiden arvoihin. Silti. Ylöspäin mennään jossain vaiheessa.
Älä panikoi, ja tsemppiä. Osakemarkkinoilla kuten krapulassa: se mikä menee alas, tulee ylös.
Vierailija kirjoitti:
Minä annoin indeksin hoitaa tuon puolestani ja käärin viime vuodelta noin 17000 euron voitot.
Indeksit olivat kyllä rutkasti miinuksella viime vuonna.
Kertoo kyllä paljon tämän palstan "sijoittajista". Varmaan joka toinen täällä myös laittoi kaikki säästönsä kiinni bitcoiniin kun ne olivat alle euron ja möivät huipulla. Sitä ennen ne säästöt olivat kaikki kiinni applessa, ja ne osakkeet oli ostettu 2000-luvun alussa. Jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli, myit osakkeesi, kun puhut 17000 euron voitosta. Jos et myynyt, niin kyse ei ole voitosta, vaan kurssinoususta, joka on 17000 euroa sijoituksellesi.
Se on kuule yksi ja sama. Bittejä avuruudessa ne molemmat ja yhdestä toiseen vaihtamisen voi tehdä joka arkipäivä.
Mullakin on osakkeet miinuksella mutta voin myös odottaa. Ostan lisää jotakin taas joskus. Viimeisin ostokseni oli jo tosi onnistunut.
Myyn vasta sitten kun lama on ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan olet sijoittanut? Ajallinen hajautus ei ole mennyt ihan putkeen..
Korona-ajan keksintöjä, eli en kauaa. Olen onnistunut ajoittamaan ostot ja myynnit ihan päin prinkkalaa lähes kaikkien kohdalla :( Esim. lentoalahan on pomppinut useita kymmeniä prosentteja ylös ja alas, mutta en ole hyötynyt siitä yhtään mitään tuon vuoksi.
ap
Minä myin sijoitukseni kun sota alkoi ja aloin sijoittaa metsään. Plussalla olen.
Vierailija kirjoitti:
No hätä. Monella on nyt sama tilanne. Vitsit, mitä k...päitä tänne vastailee. Ällötykset, menkää pois.
Joka tapauksessa. Nyt on ollut monta monessa. Tänään helpottaa tilanen vähän, kun USA:n velkakatto-ongelma on ratkaistu taas pariksi vuodeksi. Suurin ongelma on korkojen nousu. Se kurittaa montaa sellaista alaa, joita omistat. Ja vika ei ole niissä osakkeissa, joita omistat. Esim. energia-ala on täysin järkevä. Kukaan ei voinut ennustaa, että korot nousevat näin nopeasti ja se vaikuttaa ihan hillittömästi pörssiosakkeiden arvoihin. Silti. Ylöspäin mennään jossain vaiheessa.
Älä panikoi, ja tsemppiä. Osakemarkkinoilla kuten krapulassa: se mikä menee alas, tulee ylös.
Kiitos! Pakko tosiaan uskoa parempaan ja onneksi ei ole elämä kiinni näissä kuitenaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä myin sijoitukseni kun sota alkoi ja aloin sijoittaa metsään. Plussalla olen.
Mistä tiedät metsien arvon nyt?
Vierailija kirjoitti:
Mikä indeksi kyseessä ja mikä oli sijoitettu summa viime vuoden alussa?
(Aika huono trollaus siis oli kyseessä, joten vastausta odotellessa 😁)
Vierailija kirjoitti:
Et taatusti ole huonoin.
Varmasti näin 👍