Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettimiesystävä alistaa minua sivistyssanoilla

Vierailija
02.06.2023 |

Aloitimme seurustelun viestittelemällä Tinderissä ja sitten WhatsAppissa, ja jälkimmäisellä tiellä olemme edelleen. Aika alkuun kävi selväksi, että mies on koulutetumpi kuin minä, joka olen käynyt vain peruskoulun. Mies on käynyt lukion ja opiskelee yliopistossa.

Mies alkoi viljellä sivistyssanoja oikeastaan jo siitä hetkestä, kun kerroin koulutustaustani, tai oikeammin sen puutteen, ja se paheni kun selkeästi ilmaisin että minulla ei ole kummoinen sanavarasto, ja sen tein jo ensimmäisen sivistyssanan kohdalla.

Onneksi vasta viestittelemme, joten voin aina googlettaa mitä hän tarkoittaa, mutta se on noyryyttävää. Mielestäni hän voisi ilmaista asiansa myös ns. kansankielellä, mutta mieluummin hän käyttää sanoja kuten immersiivinen tai konsensus.

On menty niin pitkälle, etten enää kehtaa selkeämmin todeta miehelle, että en tajua mitä hän sanoo, enkä uskalla tavata miestä, koska enhän voi seurustella puhelin kädessä ja googlettaa esiin putkahtelevia sanoja.

Olen silti tosi ihastunut, joten mietin, että onko tässä olemassa mitään tehtävissä olevaa korjausliikettä. Kiitos ajatuksista.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa tollolta. Sivistyssanojen ripottelu puhekieleen ei anna mitään lisäarvoa. Työasiat erikseen, mutta sielläkin vain kun puhutaan kollegoille tms.

Eivät immersio tai konsensus ole mitään erityisiä sivistyssanoja. Jos ei perussanoja ymmärrä, niin suhteella ei ole tulevaisuutta siksi, että tuskin nettimies jaksaa kauan katsella nettinaista, joka ei tajua omasta äidinkielestäänkään oikein mitään.

Ei se ole mitään snobbailua, että käyttää suomen kieltä laaja-alaisesti, se on pösilön ongelma toisessa päässä jos ei suomea ymmärrä. Suurin ongelma lienee siinä, että älyllinen tasoero on liian suuri, toisin sanoen nettimiehen ÄO on huomattavasti suurempi kuin rajoittuneen nettinaisen. Sellaisesta suhteesta ei yleensä mitään tule, jos toisen ÄO on 120 ja toisen 80.

Ei ihminen voi itseään ja kielenkäyttöään tyhmentääkään koko ajan vain siksi, että älyllisesti heikommat ihmiset pysyisivät kärryillä. On raskasta jos pitää koko ajan puhua tyyliin "minä Tarzan, sinä Jane".

Onko immersiolle ja konsensukselle suomenkielisiä sanoja? Ne kun ovat vierasperäisiä. Kai niille jokin vastine löytyisi äidinkielestä?

Vierailija
102/104 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on varmaan kuitenkin luonninkaunis ja hyvä sängyssä. Tai sitten fetissi shokkiväreillä päänsä värjänneisiin tatuoituihin oulskiin naisiin.

Ei miehelle ole merkitystä naisen koulutuksella. Mies vain toivoo ap olevan edes vähän älyllistä mielenkiintoa. Oppia vähän monipuolisempaa suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää ap mutta hänen on vaikea uskoa todeksi tämän tietämättömyyttä. Ao on vaikea ymmärtää että konsensuksrn kaltaiset sivistyssanat ovat vielä yleiskieltä. Ap ei ole edes älylistä uteluaisuutta laajentaa tietämystään. Kyllä tällaisia naisua joilla koulu jäi 9 luokkaan tai amis kesken. Löytyy siivoojina, kassalta yms

Vierailija
104/104 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille että tuo on epäadekvaattia käytöstä ja jos länkytys ei lopu niin jätkä saa valita itselleen abduktion tai obduktion kumpi häntä sitten enemmän miellyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan