VR:llä veturi keulii nyt kyllä ihan täysillä... syyskuulle yöjunaan makuuvaunulippu yhdelle matkustajalle Helsingistä Kemijärvelle 329 euroa...
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa tuon jos ostaa koko hytin itselle.
No kun ei niitä yksittäisiä paikkoja myydä!
Myydään. Ilman hyttiä.
Vierailija kirjoitti:
saatat päästä lentokoneella halvemmalla
Kemijärvellä ei taida lentokenttää olla? Mutta toki Rovaniemelle ja siitä junalla/bussilla Kemijärvelle, saattaa hyvinkin tulla halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myydään. Ilman hyttiä.
Istumapaikka yöjunassa on hyvä vaihtoehto, jos ei kärsi uniongelmista. Pikkubroidi oli joskus vuosia sitten tulossa ilman hyttiä junalla Rovaniemelle, heräsi Kemijärvelle tultaessa. Oli koko matkan nukkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myydään. Ilman hyttiä.
Istumapaikka yöjunassa on hyvä vaihtoehto, jos ei kärsi uniongelmista. Pikkubroidi oli joskus vuosia sitten tulossa ilman hyttiä junalla Rovaniemelle, heräsi Kemijärvelle tultaessa. Oli koko matkan nukkunut.
ostakaa sellainen epämuodikas C-kirjaimen muotoinen tyyny (puhallettava tai "normaalitäytteinen"). Sen kanssa on tosi hyvä nukkua istualtaankin: niska ei retkahda sitten kun nukahtaa.
Siis mitä vikaa tuossa? Ruska-aika = huippusesonki ja hinnat sen mukaiset.
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä ei ole oikeutta mennä katsomaan ruskaa?
Taas on suomalaisia uunotettu oikein olan takaa. Ensin kehoitetaan kulkemaan julkisilla ja viemään henkilöautot sulattoon, jotta säästyy paljon rahaa ja luontoa, ja kun lampaat tekevät työtä käskettyä, niin julkisten hinnat kihahtavatkin "sattumalta" taivaisiin. Autoistakin on luovuttu, joten pakko se on vaan kaivaa kuvetta ja maksaa kiltisti.
Sama juttu tulee muuten käymään sähköautoilijoille, joten latailkaa nyt ilmaiseksi kun vielä voitte. Pian loppuu nekin juhlat ja sähkölle määrätään yhtä raskas verotus kuin bensalle.
Onpa yllättävää että ruskasesongin makuuvaunupaikat alkaa olla kortilla ja sitä myöten hinnat tapissa.
Meillä maksoi syyskuulle autojunat menopaluu yhteensä 250e, mutta oltiinkin "hieman" aiemmin liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Se ei ole ihmisoikeus. Mitä he ovat tehneet sen ansaitakseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä voi liftata sinne vaikka rekan kyydissä tai mennä bussilla?
Tuo uusi hinnoittelumalli on vähän typerä kun viimeisten paikkojen hinnat nousee ihan pilviin. Tuossa kun itse keväällä katseltiin niin halvimmillaan autojuna Rovaniemelle oli alle satasen, kalleimmat yli 500e.
Vielä isompi ongelma, joka tietysti liittyy edelliseen, on kuitenkin se että AP on toivottoman myöhässä. Suurin osa tämän vuoden ruskasesongin lipuista on varmasti myyty jo huhtikuussa koska huhtikuun loppuun asti liput sai vielä ilman ALVia.
Nää on taas näitä...mä pääsen edelleen näillä bensan hinnoilla halvemmalla esim. kun lähden Tampereelle kuin että käyttäisin julkisia (ajaminen 25km täällä päässä juna-asemalle, vaihto Tikkurilassa, Tampereella bussiin ja sit sama takasin...sielläkin liikkuminen bussilla/ratikalla maksaa ihan liikaa nykyään, vaikka omistan matkakortin).
Mutta varmaan se ratkaisu on edelleen nostaa bensan hintaa, eikä laskea joukkoliikenteen lippuhintoja :) kyllä nauttisin, jos pääsis julkisilla kulkemaan joka paikkaan halvalla, niin kuin ennen vanhaa.
Otetaan käyttöön Hondurasilainen matkustustapa eli roikutaan kaikessa kiinni mitä vaunusta törröttää jos katolle ei enää mahdu istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa yllättävää että ruskasesongin makuuvaunupaikat alkaa olla kortilla ja sitä myöten hinnat tapissa.
Meillä maksoi syyskuulle autojunat menopaluu yhteensä 250e, mutta oltiinkin "hieman" aiemmin liikenteessä.
Siis miksi maksat edes tota? Ihan järkyttävä hinta, kun itse ajamalla pääset halvemmalla. En ikinä suostuisi maksamaan jostain junalipuista tuollaista ryöstöhintaa. Huhhuh. Kyllä VR on hinnoitellut itsensä ihan pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi maksat edes tota? Ihan järkyttävä hinta, kun itse ajamalla pääset halvemmalla. En ikinä suostuisi maksamaan jostain junalipuista tuollaista ryöstöhintaa. Huhhuh. Kyllä VR on hinnoitellut itsensä ihan pihalle.
Helsinki - Rovaniemi - Helsinki on tuollainen ~200e edestä bensaa jos itse ajeleee. 50e extraa siitä että voidaan nukkua mennen tullen junassa sen sijaan että olen ratissa kaksi päivää? Niin köyhä en ole etteikö minulla olisi tuohon varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki - Rovaniemi - Helsinki on tuollainen ~200e edestä bensaa jos itse ajeleee. 50e extraa siitä että voidaan nukkua mennen tullen junassa sen sijaan että olen ratissa kaksi päivää? Niin köyhä en ole etteikö minulla olisi tuohon varaa.
Juujuu niin tietty, ei ryöstöhinnoittelua vr:n toimesta ollenkaan. Mutta toki "ei se oo rahast kii" -tyyppi maksaa aina mielellään, jotta voi kehua, ettei ole köyhä.
Ehkä joskus tulevaisuudessa, kun vr uusii makuuvaunuja. Noi kaksikerrosmakuuvaunut on vissiin vielä aika vähän käytettyjä suurelta osin. Itse muistan ensimmäisen kerran matkustaneeni sellaisessa 2008, kun kaksikerrosistumavaunut ovat olleet liikenteessä jo lähes 30 vuotta tai ainakin 25
...