Onko totta, että sairanhoitajat saavat erikseen 150eur että jäisivät/tulisivat ylitöihin?
Otsikon mukaista huhua kuulin. Kuulemma jos vapaapäiviltä tulee ylitöihin niin saa ekstraa 150eur ja jos samanpäivän aikana jää vielä sovitusta tuuraa esim.iltavuoroa niin siitä tulee taas se 150eur.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Onko yksityisellä paljonkin paikkoja leikkaussalisairaanhoitajille? Eiköhän siellä ole niitä kahvitteluhommia lähinnä.
Yksityisellä puolella on leikkaussali toiminta
on vähäistä, verrattuna julkisen puolen sairaaloihin.
Syystä että, harvemmilla on varaa leikkauttaa itsensä yksityisellä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko yksityisellä paljonkin paikkoja leikkaussalisairaanhoitajille? Eiköhän siellä ole niitä kahvitteluhommia lähinnä.
Yksityisellä puolella on leikkaussali toiminta
on vähäistä, verrattuna julkisen puolen sairaaloihin.Syystä että, harvemmilla on varaa leikkauttaa itsensä yksityisellä puolella.
Niin ja siksi siitä kahvittelusta ja verenpaineen mittauksesta maksetaan myös vähemmän. Vaatimattomammat tehtävät, vaatimattomampi palkka.
Vituttaa kirjoitti:
Ravintola-alan hälyraha 0e ja ylityökorvaus 0e
Sopimusasioita. Ja onhan siinä sekin ero, että ravintola-alalla vuoron aikana kukaan ei kuole.
Vierailija kirjoitti:
Aika isolta rahnalta kuulostaa. Ei ihme jos sote menot paisuu.
Kun väkeä ei ole tulossa töihin ne myös pienener. Monia yksiköitä suljetaan joko kokonaan tai ainakin osittain. Kyllä se myös säästöinä näkyy. Toki tätä menoa niitä kustannuksia ei ole kohta ollenkaan julkisen sektorin tuottamissa palveluissa kun ei ole niitä palveluitakaan.
Vituttaa kirjoitti:
Taitaa olla yksi surkeimmalla ehdoilla työtä tekevistä. Eikä ole helppoa. Itse olen ollut julkisella hoitajana. Mitään hälytysrahoja ei maksettu. Ei edes ylityökorvauksia. Aiheuttajana kiusaava esimies. En ymmärrä miten onnistui tekemään tuon.
Silti tienasin enemmän kuin ystäväni ravintola-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella noin. Meillä Attendolla hälytysraha on 50€ eikä sitä aina saa jos tarjottu vuoro on tarjolla useita päiviä tai jopa parikin viikkoa aiemmin.
Kuka käskee työskennellä yksityisissä riistofirmoissa? Lyhyemmät lomat ja pska palkka.
Meinaatko, että julkisella puolella riittää jokaisella halukkaalle töitä?
Eikös pula ollut 16 600 sairaanhoitajasta, joten meinaan. Ilmeisesti se huonompi aines hakeutuu yksityiselle.
En ole mitään huonompaa ainesta vaan sinne menin mistä sain vakipaikan. Ei niitä jatkuvia sopimusten ketjuttamisia jaksa määräänsä enempää. Olen lähihoitaja joka opiskelee sairaanhoitajaksi. En voi opintojen aikana vaihtaa työpaikkaa julkiselle koska sitten menetän oikeuden aikuiskoulutustukeen.
Eli tyydyit pskaan palkkaan ja työehtoihin. Oma moka.
Niin olihan se nyt kamalaa, että halusin vakituisen työpaikan. Tämän vakipaikan turvin pystyn nyt opiskelemaan. Ihan kamalaa.
Onhan se, jos kuitenkin kitiset palkasta ja työehdoista.
Missä mä kitisin?
Joka kommentissasi.
En kyllä kitissyt vaan kerroin vain tosiasioita.
Eli kitisit palkan pienuutta ja työehtoja.
Ihan miten vain jos sulla on sitten parempi mieli. Itse kuitenkin tiedän, että kerroin vain tosiasioita enkä kitissyt. Mulla on erilainen käsitys kitisemisestä. Sä tässä jatkuvasti kitiset mun viesteistä.
HUSilla hälytysraha oli tosiaan 150 euroa kun viimeksi tarkistin. Nykyisellä työnantajallani yksityispuolella vain 50 euroa mutta peruspalkka on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella noin. Meillä Attendolla hälytysraha on 50€ eikä sitä aina saa jos tarjottu vuoro on tarjolla useita päiviä tai jopa parikin viikkoa aiemmin.
Kuka käskee työskennellä yksityisissä riistofirmoissa? Lyhyemmät lomat ja pska palkka.
Eikös pula ollut 16 600 sairaanhoitajasta, joten meinaan. Ilmeisesti se huonompi aines hakeutuu yksityiselle.
En ole mitään huonompaa ainesta vaan sinne menin mistä sain vakipaikan. Ei niitä jatkuvia sopimusten ketjuttamisia jaksa määräänsä enempää. Olen lähihoitaja joka opiskelee sairaanhoitajaksi. En voi opintojen aikana vaihtaa työpaikkaa julkiselle koska sitten menetän oikeuden aikuiskoulutustukeen.
Eli tyydyit pskaan palkkaan ja työehtoihin. Oma moka.
Niin olihan se nyt kamalaa, että halusin vakituisen työpaikan. Tämän vakipaikan turvin pystyn nyt opiskelemaan. Ihan kamalaa.
Onhan se, jos kuitenkin kitiset palkasta ja työehdoista.
Missä mä kitisin?
Joka kommentissasi.
En kyllä kitissyt vaan kerroin vain tosiasioita.
Eli kitisit palkan pienuutta ja työehtoja.
Voitko vammainen vänkyttäjä lopettaa keskustelun pilaamisen, ketään ei kiinnosta sun inttäminen paitsi sua itse.//eri
Lähärit/saikut on ihan hyvässä asemassa. Itse olen usein joutunut lähtemään vapaapäivänäni töihin. Työantajani ei maksa mitään hälytysrahoja vaikka soitettaisiin klo5 vapaapäivän aamuna töihin. Myöskään ylityökorotuksia ei ole koskaan maksettu. Käytännössä et voi kieltäytyäkään. Kun sulla ei ole muuta tulonlähdettä kuin työsi.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa kirjoitti:
Vaihda alaa.
Hälytysraha on ollut 20 vuotta sitten hoitoalalla 35€.
On totta. En kyllä siltikään tee ylitöitä.
No onpas isoja summia. Meillä ei makseta mitään ylimääräisiä hälyrahoja. Joskus saa tessin mukaisen hälytyskorvauksen, maksimi 35€, jos oikein pyytää. Iso yksityinen firma. Onneks on työehtosopimusneuvottelut päällä, jos päästäisiin lähemmäs em. palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Lähärit/saikut on ihan hyvässä asemassa. Itse olen usein joutunut lähtemään vapaapäivänäni töihin. Työantajani ei maksa mitään hälytysrahoja vaikka soitettaisiin klo5 vapaapäivän aamuna töihin. Myöskään ylityökorotuksia ei ole koskaan maksettu. Käytännössä et voi kieltäytyäkään. Kun sulla ei ole muuta tulonlähdettä kuin työsi.
Puhelimeen ei tarvi vastata ja vaikka vastaisi niin ylitöihin ei ole pakko suostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinunlaisiasi on olemassa! Tsemppiä opintoihin!
Mikä on TESS?