IL: KD nosti aborttikysymyksen hallitusneuvotteluihin
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0e3872dd-93b0-444d-be41-900d039bc…
On se mahtavaa kun saatiin hihhulit hallitukseen.
Kommentit (321)
Aborttiin maksu. Maksaisi vaikka 2000€ henkisiä kärsimyksiä sikiölle ja lääkärille
Nauru uskovaisille kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."KD = Kusipäiden Kerho
Ilmiannettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tämä on omantunnonkysymys,miten heidän ihmisoikeudet onhan heillä oikeus kieltäytyä.Kyllä täällä näitä abortin tekijöitä edelleen riittää ,ateistejahan on yllin kyllin.
Abortin tekemisestä kieltäytyminen tapahtuu hakeutumalla sellaiseen työhön, jossa niitä ei voi joutua tekemään.
Jos tälle linjalle lähdetään, niin mitä seuraavaksi? En näe mitään syytä, miksei uskovaislääkäri voisi kieltäytyä hoitamasta homoseksuaalin sukupuolitautia. Tai jos on Jehovan todistaja, niin kieltäytyä suorittamasta verensiirtoa, tai lestadiolainen/katolinen lääkäri kieltäytyä kirjoittamasta ehkäisyreseptiä. Ei julkisessa terveydenhuollossa ole rahaa eikä aikaa tuollaiseen pelleilyyn.
Jos kokoomus lähtee tähän touhuun mukaan, niin häipyy se vähäinenkin arvostus, mitä viime vuosien persuuntumisen jäljiltä vielä on.
Vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta pyrkiväni lääkärintoimessani palvelemaan lähimmäisiäni ihmisyyttä ja elämää kunnioittaen. Päämääränäni on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä sairaiden parantaminen ja heidän kärsimystensä lievittäminen.
Työssäni noudatan lääkärin etiikkaa ja käytän vain lääketieteellisen tutkimustiedon tai kokemuksen hyödyllisiksi osoittamia menetelmiä. Tutkimuksia ja hoitoja suositellessani otan tasapuolisesti huomioon niistä potilaalle koituvan hyödyn ja mahdolliset haitat.
Pidän jatkuvasti yllä korkeaa ammattitaitoani ja arvioin työni laatua.
Suhtaudun kollegoihini kunnioittavasti ja annan heille apuani, kun he potilaita hoitaessaan sitä pyytävät. Rohkaisen potilaitani kysymään tarvittaessa myös toisen lääkärin mielipidettä.
Kunnioitan potilaani tahtoa. Pidän salassa luottamukselliset tiedot, jotka minulle on potilaita hoitaessani uskottu. Täytän lääkärin velvollisuuteni jokaista kohtaan ketään syrjimättä enkä uhkauksestakaan käytä lääkärintaitoani ammattietiikkani vastaisesti.
Ei ole olemassa uskontoa missä lääkäri kieltäytyy hoitamasta potilastaan koska hän on syntinen jne.
Mutta on lääkäreitä, jotka valasta huolimatta haluavat kieltäytyä hoitamasta läheisiään. Pitääkö heillä olla siihen oikeus?
Potilaan syntisyys muuten pätee vain siihen homoseksuaaliin. Ääriajattelussa ehkäisy on käytännössä sama asia kuin abortti ja JT:n mukaan verensiirto vahingoittaa saamapuolella olevaa vakavammin kuin mikään fyysinen vahingoittaminen ikinä voisi, koska se saa Jehovan kääntämään ihmiselle selkänsä.
Vierailija kirjoitti:
Nauru uskovaisille kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."KD = Kusipäiden Kerho
Tämähän on ihan faktaa. Uskontoa pidetään melkein tiedettä tärkeämpänä, ihan kuin jumala olisi teille antanut lääkkeet, vienyt ihmisen lähemmäs kuuta jne. Uskovaiset on oikeasti vajaita. Maailma on sitä parempi paikka mitä vähemmän ihmiset uskoo. Surullisinta on lukea kuinka heluulevat että hyvyys ja moraalit tulee jumalasta ja jos ei usko jumalaan ei voi olla hyvä. Tajuatte kai että empatia on luontaista ihmiselle ja yhteisön hyväksi ja kehitykseksi se on olemassa. Se on luonnon tiedettä, ei mitään höpö uskontoja. Siis rationaalisuus on vähäinen uskeilla ja tutkimusten mukaan uskit ovat vähemmän koulutettuja. Jos on korkeasti koulutettu uskovainen niin sitten kyllä epäilen heidän mielenterveyttä.
Miksi luonto luo homoseksuaaleja? Mikä heidän tarkoiruksensa TIETEELLISESTI on? Entäs lobotomiat ja sähköshokkihoidot, kovaa tiedettä?
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa KD ja kumpp. välittäisivät syntyneistä lapsista yhtä fanaattisesti kuin vielä syntymättömistä.
Tai niistä traumatisoituneista naisista, teiniäideistä yms.. mutta ei. On helppoa välittää syntymättömistä koska he eivät tarvitse mitään. Mutta kun syntyy tarvitsisi sitten kaikenlaisia asioita ja tukia, voidakseen elää. Syntymätön vain on eikä kaipaa mitään, siksi niitä on helppo puolustaa koska samalla saa sorkkia naisten oikeuksia, koska naisvihasta siinä on yleensä pohjimmiltaan kyse. Saa 'rangaistuksen' siitä kun 'avaa jalat'. Hrrrhh D:
Pro-Life Man kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta kielletään abortti kokonaan.
Toiveajattelua, valitettavasti.
Suomessa on niin paljon jumalattomia ja seksuaalisesti iloluontoisen hedonistisia, hedelmällisessä iässä olevia perhekammoisia hurlumhei-naisia, että jo yksin heidänkin äänillään teollisessa mittakaavassa tapahtuva lasten urmhaaminen jatkuu hallituskaudesta toiseen, sukupolvi sukupolven perään ja vuosikymmenestä vuosikymmeneen.
Olisihan se hienoa jos mukavuusabortti kiellettäisiin kokonaan, ja abortti rajattaisiin vain tilanteisiin joissa raskaus ja / tai synnytys vaarantaisi naisen terveyden tai hengen kolmen lääkärin erikoisasiantuntijalausunnon mukaan, niin että "sosiaalisia" syitä eli naisen halua poimia kaikki seksin nautinnot ja vapaudet ilman vastuuta mistään, ei enää tunnustettaisi.
Kukaan nainen ei tule vahingossa raskaaksi kun pitää jalkansa ristissä kaikkialla missä on miehiä, joiden lasta nainen ei halua pitää.
Eikä se seksi ole mikään ihmisoikeus.
Jännä että haukut vaan naisia ja syyllistät naisia, ja puhut seksistä kuin se olisi likainen ja paha asia. Kannattaa muistaa että tinder on täynnä miehiä ja vain hyvin vähän naisia. Ja jos joku nainen on 'hurlumhei' nainen, vastuuton, mitä luulet mitä se lapsi asiaan auttaa? Ehkäisy on myös keksitty ja on hyvä että nykyaikana ihmiset voivat päättää haluavatko he lasta vai ei.
Faith kirjoitti:
Omantunnonvapaus terveydenhuollon henkilökunnalle pitäisi saada. En oikeastaan edes ymmärrä miksi joku vastustaisi sitä.
Eikö sitten kaikille muillekin aloille pitäisi saada omantunnonvapaus?
Abortin saannin ehtoja tulee kiristää huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Abortin saannin ehtoja tulee kiristää huomattavasti.
Miksi?!?
Tuota... miten abortit voivat olla osa hallitusneuvotteluja? Eipä ihme, ettei tule valmista!
Naisen keho, naisen päätös.
Pro-Life Man kirjoitti:
Jaahah, ja tämä meni taas tällaiseksi: jollekin huonolle naiselle kirjoitukseni oli liikaa ja tämä ehti jo näin lyhyessä ajassa sabotoida keskustelunvapautta sekä poistaa kirjoitukseni.
Joten yleisön pyynnöstä sama uudestaan, olkaa hyvät:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on niin paljon jumalattomia ja seksuaalisesti iloluontoisen hedonistisia, hedelmällisessä iässä olevia perhekammoisia hurlumhei-naisia, että jo yksin heidänkin äänillään teollisessa mittakaavassa tapahtuva lasten urmhaaminen jatkuu hallituskaudesta toiseen, sukupolvi sukupolven perään ja vuosikymmenestä vuosikymmeneen.
Olisihan se hienoa jos mukavuusabortti kiellettäisiin kokonaan, ja abortti rajattaisiin vain tilanteisiin joissa raskaus ja / tai synnytys vaarantaisi naisen terveyden tai hengen kolmen lääkärin erikoisasiantuntijalausunnon mukaan, niin että "sosiaalisia" syitä eli naisen halua poimia kaikki seksin nautinnot ja vapaudet ilman vastuuta mistään, ei enää tunnustettaisi.
Kukaan nainen ei tule vahingossa raskaaksi kun pitää jalkansa ristissä kaikkialla missä on miehiä, joiden lasta nainen ei halua pitää.
Onneksi sinun kanssa kukaan ei jalkojaan avaa edes vahingossa.
Miksi hingutaan ajassa taaksepäin? Jokainen nainen joka sellaista puoltaa on tyhmä kuin saapas. Sen ovat jo monet Amerikassa huomanneet, kun onkin sattunut huono onni omalle kohdalle ja on elinkelvoton sikiö.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ei uskalla nostaa eutanasia-kysymystä esille?
Kokoomus Suomessa eutanasia olisi säästötoimi terveydenhuollossa. Hyi.
Täten ilmoitan, että jos jollekin on ongelma se, että lääkäreilläkin on ihmisoikeudet ja omantunnonvapaus, niin alan kritisoimaan jokaista teidän periaatetta ja arvoa, joka ei istu minun käsityskykyyni. Aikuisen ihmisen tulee myös pystyä hyväksymään sellaisia näkökulmia, jotka ei istu omaan ajatteluun hyvin. Tällä palstalla se ei näemmä toteudu peukutusten perusteella. Toisaalta, eipä täältä kannata kovin järkeviä ihmisiä löytää
Pro-Life Man kirjoitti:
Jaahah, ja tämä meni taas tällaiseksi: jollekin huonolle naiselle kirjoitukseni oli liikaa ja tämä ehti jo näin lyhyessä ajassa sabotoida keskustelunvapautta sekä poistaa kirjoitukseni.
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan. Sano tuo kaikille niille inceleille ja muille miehille, jotka noin kuvittelevat. Tuo on nimenomaan miesten harhakuvitelma.
Pro-Life Man kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta nyt jo tämän paskan suoltaminen.
Harmi ettei äitisi tehnyt aborttia.
Vierailija kirjoitti:
Täten ilmoitan, että jos jollekin on ongelma se, että lääkäreilläkin on ihmisoikeudet ja omantunnonvapaus, niin alan kritisoimaan jokaista teidän periaatetta ja arvoa, joka ei istu minun käsityskykyyni. Aikuisen ihmisen tulee myös pystyä hyväksymään sellaisia näkökulmia, jotka ei istu omaan ajatteluun hyvin. Tällä palstalla se ei näemmä toteudu peukutusten perusteella. Toisaalta, eipä täältä kannata kovin järkeviä ihmisiä löytää
Omatunnonvapaus voisi muuten olla, mutta julkisessa terveydenhuollossa lääkärin täytyy tehdä lakiin kuuluvat velvollisuutensa. Jos ei halua olla tekemisissä aborttien kanssa, voi varmasti löytää terveydenhuollosta sellaisen työyksikön, jossa niitä ei tehdä.
En ymmärrä miks toi on niin iso haloo muka. Ihan selvää että jokaisen lääkärin pitäs saada päättää ite. Ei se potilaalta ole mitään pois. Aborttia haluava soittaa terkkariin ja hänet ohjataan sellaselle lääkärille joka abortteja hoitaa . Se siitä ja kaikki on tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreillä ON ihmisoikeudet ja omantunnonvapaus. He voivat kouluttautua ja työllistyä niin, etteivät koskaan joudu tekemään abortteja. Erikoistumisaloja on vaikka kuinka, jo opiskellessa voi valita omalletunnolleen sopivan vaihtoehdon.
Voi kunpa KD ja kumpp. välittäisivät syntyneistä lapsista yhtä fanaattisesti kuin vielä syntymättömistä.